სიახლეები
პიროვნება

„ვცდილობ სკოლაში შევქმნა მოსწავლის განვითარებაზე მიმართული, მულტიკულტურული, პოზიტიური გარემო“- ტყიბულის N4 სკოლის დირექტორი მაკა გაბელაშვილი
21-02-2022
-
+


რა ახარებს როგორც დირექტორს? რა არის დღევანდელობაში საჭირო? და მისი აზრით, რა არის ის უმთავრესი, რაც მოსწავლეს უნდა ვასწავლოთ? - etaloni.ge-ს ამ და სხვა საინტერესო ბლიც-კითხვებს ტყიბულის N4 საჯარო სკოლის დირექტორი მაკა გაბელაშვილი პასუხობს. 

- უმთავრესი, რასაც მოსწავლეს ვასწავლით. . .

- საქართველოში ზოგადი განათლების სისტემა მიზნად ისახავს შექმნას ხელსაყრელი პირობები ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მატარებელი, თავისუფალი პიროვნების ჩამოყალიბებისათვის, სწორედ ასეთი მიმართულებით ვახდენთ მოსწავლის უნარ-ჩვევების განვითარებას.

თანამედროვე განათლების სისტემა იმისკენ არის მიმართული, რომ მოსწავლეები იყვნენ უფრო დამოუკიდებლები, ჰქონდეთ საკუთარი სურვილის, აზრის გამოხატვის საშუალება, იაზროვნონ, იმსჯელონ ...

- ვფიქრობ, იდეალური მოსწავლე. . .

- ზოგადად სამყაროში იდეალურობამდე წვდომა ადამიანს არ აქვს, ადამიანის უნიკალუობა კი მისსავე ინდივიდშია, სწორედ ამით ხდება ადამიანი საინტერესო. მოსწავლეებს უნდა მივცეთ საშუალება, რომ განავითარონ საკუთარი ინდივიდუალიზმი, შეძლონ აზროვნება საკუთარი ქვეყნის წიაღიდან, გახდნენ პროგრესულად, ლოგიკურად, ჯანსაღად მოაზროვნეები და საკუთარი ქვეყნის ტოლერანტი მოქალაქეები.

- ვცდილობ სკოლაში შევქმნა. . .

- მოსწავლის განვითარებაზე მიმართული, მულტიკულტურული, პოზიტიური, სასწავლო გარემო, სადაც მთავარი მზრუნველობა, სიყვარული, ურთიერთპატივისცემა და ნდობა იქნება. ურთიერთობაზე, გუნდურ მუშაობაზე აგებული თანამშრომლობითი კულტურის დამკვიდრებით ხდება სწორედ პასუხისმგებლობის დელეგირება.

- როგორც დირექტორს, მახარებს რომ. . .

- სასკოლო თემის ყველა წარმომადგენლის (მოსწავლე, მშობელი, მასწავლებელი) წარმატება მახარებს, სხვაგვარად ვერც წარმომიდგენია. ერთობლივად დაგეგმილი ყველა ის აქტივობა, რომელიც სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია მოსწავლეთა განვითარებისათვის, გუნდური პრინციპით ხორციელდება. რაც მეტად აქტიური იქნება გონებრივი თუ ფიზიკური შესაძლებლობების გამოვლინება, შემდგომ კი განვითარების ხელშეწყობა ეს ყოველივე ჯამში მოგვცემს პროგრესულად მოაზროვნე ახალ თაობას, რომლებიც 21-ე საუკუნის მსოფლიო  სადარაჯოზე სრულფასოვან კონკურენციას გაუწევენ ახალ გამოწვევების საჭიროებებს.

- კოლეგებისგან ხშირად მესმის. . .

- მსოფლიოში მიმდინარე კოვიდპანდემიამ თვალნათლივ შეზღუდა აქტიური ურთიერთობები, რაც გარკვეულ წილად ზღუდავს დაგეგმილი აქტივობების განხორციელებას, თუმცა მოცემულობის გათვალისწინებით მასწავლებლები ცდილობენ არ შენელდეს თანამშრომლობითი აქტიურობა.

- დღევანდელობაში საჭიროა. . .

- საგანმანათლებლო სივრცე არ ითმენს აქტიური ტემპის შენელებას, განათლების პოლიტიკა უნდა იყოს თანმიმდევრული, სასკოლო ცხოვრების მისიისა და ხედვის სწორად დაგეგმვა, (საჭიროებების დადგენა , განსაზღვრა და შესრულება) წინააღმდეგ შემთხვევაში სკოლა ვერ ჰპოვებს პროგრესული სვლის განხორციელებას.

- იმედი მაქვს, რომ. . .

- COVID-19 საშიშროება მალე დასრულდება, რომ მსოფლიო საზოგადოება დაუბრუნდება ცხოვრების ჩვეულ რიტმს. ახალი გამოწვევების წინაშე მდგომ მომავალ თაობას სჭირდება მეტი ინფორმაციული თუ ქმედითი ჩართულობა, რომ სწრაფად მოახდინონ ადაპტირება და წინ სვლის განხორციელება.


კომენტარები


ეტალონი
კონკურსის პირველი და მეორე ეტაპები ტესტირების სპეციალური პორტალის საშუალებით გაიმართა
პირველი და მეორე ეტაპები ტესტირების სპეციალური პორტალის საშუალებით გაიმართა
გთავაზობთ კონკურსის მეორე ეტაპის ყველაზე მაღალქულიან მონაწილეთა რეიტინგს
„ეტალონი“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მხარდაჭერით დისტანციურ რეჟიმში მიმდინარეობს



კონკურსის ყველა მონაწილე მოსწავლე „ეტალონის“ სპეციალური სახელობითი ონლაინ სიგელით დაჯილდოვდა
სიახლეები
განვითარებაზე ზრუნვას მასწავლებელს პროფესიული სტანდარტი ავალდებულებს
დირექტორი წარმოადგენს როლურ მოდელს სასკოლო საზოგადოებისათვის
„პროგრამა მასწავლებლისთვის, არ ნიშნავს, რომ გინდა თუ არა, ეს სკოლის წიგნებშია გაშლილი“
სკოლებში არსებობს სხვადასხვა საგნის კვალიფიციური კადრების ნაკლებობა
პიროვნება
„უმთავრესი, რასაც მოსწავლეს ვასწავლით უფროსების და მეგობრების პატივისცემაა“
სკოლები
ეზოს გამწვანების საქმეში, როგორც მოსწავლეები, ასევე დირექციის წარმომადგენლები სიამოვნებით მონაწილეობდნენ
დაირგო 250 ძირი სხვადასხვა სახეობის ყვავილის ჩითილი და ასევე, მოაწესრიგეს ტერიტორია
„საგრანტო კონკურსი 3 თემას ეხებოდა: ჯანსაღი ცხოვრება, ნარჩენების მართვა და კლასგარეშე აქტივობები“
საინტერესო
უსამართლობა ხომ არ არის მოსწავლეთა ბედნიერებასა და უბედურებაზე პასუხისმგებლობა მთლიანად მასწავლებლებს დავაკისროთ?
არიან მასწავლებლები, რომლებმაც თავიანთი საქმიანობით, დაუღალავი შრომითა და ბრძოლით მსოფლიო შეცვალეს
„ერთ გაკვეთილზე ყველაფერს ვერ მოასწრებთ“ - რატომ შედიან საგნობრივი ექსპერტები სკოლებში
სიახლეები
საზოგადოება