სიახლეები
საინტერესო

ერთი-ერთზე სწავლების უპირატესობანი
13-09-2019
-
+


ერთი-ერთზე სწავლების მეთოდი ეფექტურია, როდესაც მოსწავლეს ინდივიდუალური მიდგომა სჭირდება. ამ დროს მასწავლებელსაც თავისი სტრატეგიებისა და რესურსების გამოყენების მეტი შესაძლებლობა აქვს.   

etaloni.ge ერთი-ერთზე სწავლების მეთოდის სიძლიერეებსა და სისუსტეებს გაგაცნობთ.

გახსოვდეთ, რომ ერთი-ერთზე სწავლებისას არ ხართ შეზღუდული დროითა და სტრუქტურით!

ერთ მოსწავლესთან პირისპირ გაკვეთილი მოსწავლის საჭიროებებზეა მორგებული და არა კლასზე. გაკვეთილის ხანგრძლივობა და სტრუქტურა თქვენი მიზნების შესაბამისად შეგიძლიათ განსაზღვროთ.

ფაქტი, რომ მასწავლებელი და მოსწავლე გაკვეთილზე მარტონი არიან, ორივე მათგანს მაქსიმალურად აქტიურად ამყოფებს. მასწავლებელი ბევრს აკეთებს შედეგის მისაღწევად, მოსწავლე კი, ნაკლებ სტრესს გრძნობს, რადგან ირგვლივ  ბავშვები არ არიან.

მოსწავლეებსაც და მასწავლებლებსაც მეტი მოტივაცია აქვთ!

მოსწავლეები ხშირად ინდივიდუალური მეცადინეობისას უფრო მოტივირებულები არიან, ვიდრე კლასში მუშაობისას. ისინი სასწავლო მასალების მოძიებას დამოუკიდებლადაც იწყებენ. ერთ ბავშვთან მუშაობისას მასწავლებელიც უფრო მეტ პასუხისმგებლობას გრძნობს, ვიდრე ჯგუფში, სადაც სწავლების ბევრი ფაქტორი ხშირად კონტროლს გარეთაა.

სიძლიერეები:

  • მასწავლებელი მოსწავლეს მეტ ყურადღებას აქცევს და გაკვეთილიც მის საჭიროებებზე მეტადაა მორგებული.
  • მოსწავლეს  მეტი შესაძლებლობა აქვს მასწავლებელი გამოიყენოს როგორც  რესურსი - დაუსვას კითხვები, გაიუმჯობესოს უნარები.
  • მოსწავლე უახლოვდება მასწავლებელს.
  • მასწავლებელს რეალური ინტერაქციის უდიდესი შესაძლებლობა ეძლევა.
  • მასწავლებელი არ ღელავს ისეთ ფაქტორებზე, რაც დიდ ჯგუფებს უკავშირდება. მაგალითად, განსხვავებული უნარების მქონე ბავშვები, ჯგუფის დინამიკურობა და ა.შ.
  • მასწავლებელს შეუძლია იმუშაოს თავისუფლად, ინსტრუქციების გარეშე.

სისუსტეები:

  • ბევრი მოსწავლე ჯგუფში მუშაობით უფრო კომფორტულად გრძნობს თავს. მათთვის შეცდომების დაშვება ასე უფრო ნაკლებ სტრესს იწვევს.
  • არ არსებობს სხვა მოსწავლეებთან ინტერაქციისა და მათგან დახმარების მიღების საშუალება.
  • მოსწავლეს, შესაძლოა, არ მიეცეს საკმარისი დრო დავალებაზე მშვიდად დაფიქრდეს.
  • მასწავლებელი და მოსწავლე შესაძლოა ერთმანეთს ვერ შეეწყონ.
  • მასწავლებელმა, შესაძლოა, იგრძნოს სტრესი მაღალი შედეგის მისაღებად, რადგან ეს მისთვის დიდი პასუხისმგებლობაა.
  • მასწავლებელს, შესაძლოა, გაუჭირდეს მოსწავლის პროგრესის გაზომვა საკლასო პროგრამასა და სხვა მოსწავლეებთან შედარების გარეშე.
  • მასწავლებელს, შესაძლოა, გაუჩნდეს განცდა, რომ მას უნარები და რესურსი მხოლოდ ჯგუფში სასწავლებლად აქვს და არა ერთი-ერთზე გაკვეთილისთვის.

ერთი-ერთზე სწავლება ეფექტურია, თუმცა კარგად დაფიქრდით როდის უნდა მიმართოთ ამ მეთოდს!


კომენტარები


ეტალონი
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ქობულეთის 39 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ქობულეთის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ღმერთმა რომ საქართველოს გადმოხედოს, ატირდება“ - 23 აპრილი ივანე ჯავახიშვილის დაბადების დღეა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
რესურსცენტრების ახალი დებულება - რომელ 5 ტერიტორიულ ორგანოს შეეხო ცვლილება და რა დაევალათ სკოლის დირექტორებისა თუ სამეურვეო საბჭოების მიმართულებით
მეთორმეტეკლასელებს სამი საგნის ექსპერტები შეხვდებიან - დეტალები
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
წიგნის სიყვარულის გაღვივების და ინტერესის გაჩენის მიზნით სკოლა ამ დღეს ყოველწლიურად სხვადასხვა სახის აქტივობით უერთდება
პროექტზე მუშაობდნენ მეოთხე კლასის მოსწავლეები მასწავლებელ ხათუნა ქამადაძესთან ერთად

 
ზემო ხანდაკის საჯარო სკოლის VI კლასში ბუნების გაკვეთილზე გაიმართა ლექცია-სემინარი
 
ღონისძიების ორგანიზატორი-ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი/ეკოკლუბის ხელმძღვანელი ლია რამიშვილი გახლდათ
საინტერესო
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ქობულეთის 39 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
როგორ უნდა გამოიყენოთ ნოველები სასწავლო პროცესში, როგორც სწავლების სტრატეგია?
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
საზოგადოება