სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საინტერესო

ერთი-ერთზე სწავლების უპირატესობანი
13-09-2019
-
+


ერთი-ერთზე სწავლების მეთოდი ეფექტურია, როდესაც მოსწავლეს ინდივიდუალური მიდგომა სჭირდება. ამ დროს მასწავლებელსაც თავისი სტრატეგიებისა და რესურსების გამოყენების მეტი შესაძლებლობა აქვს.   

etaloni.ge ერთი-ერთზე სწავლების მეთოდის სიძლიერეებსა და სისუსტეებს გაგაცნობთ.

გახსოვდეთ, რომ ერთი-ერთზე სწავლებისას არ ხართ შეზღუდული დროითა და სტრუქტურით!

ერთ მოსწავლესთან პირისპირ გაკვეთილი მოსწავლის საჭიროებებზეა მორგებული და არა კლასზე. გაკვეთილის ხანგრძლივობა და სტრუქტურა თქვენი მიზნების შესაბამისად შეგიძლიათ განსაზღვროთ.

ფაქტი, რომ მასწავლებელი და მოსწავლე გაკვეთილზე მარტონი არიან, ორივე მათგანს მაქსიმალურად აქტიურად ამყოფებს. მასწავლებელი ბევრს აკეთებს შედეგის მისაღწევად, მოსწავლე კი, ნაკლებ სტრესს გრძნობს, რადგან ირგვლივ  ბავშვები არ არიან.

მოსწავლეებსაც და მასწავლებლებსაც მეტი მოტივაცია აქვთ!

მოსწავლეები ხშირად ინდივიდუალური მეცადინეობისას უფრო მოტივირებულები არიან, ვიდრე კლასში მუშაობისას. ისინი სასწავლო მასალების მოძიებას დამოუკიდებლადაც იწყებენ. ერთ ბავშვთან მუშაობისას მასწავლებელიც უფრო მეტ პასუხისმგებლობას გრძნობს, ვიდრე ჯგუფში, სადაც სწავლების ბევრი ფაქტორი ხშირად კონტროლს გარეთაა.

სიძლიერეები:

  • მასწავლებელი მოსწავლეს მეტ ყურადღებას აქცევს და გაკვეთილიც მის საჭიროებებზე მეტადაა მორგებული.
  • მოსწავლეს  მეტი შესაძლებლობა აქვს მასწავლებელი გამოიყენოს როგორც  რესურსი - დაუსვას კითხვები, გაიუმჯობესოს უნარები.
  • მოსწავლე უახლოვდება მასწავლებელს.
  • მასწავლებელს რეალური ინტერაქციის უდიდესი შესაძლებლობა ეძლევა.
  • მასწავლებელი არ ღელავს ისეთ ფაქტორებზე, რაც დიდ ჯგუფებს უკავშირდება. მაგალითად, განსხვავებული უნარების მქონე ბავშვები, ჯგუფის დინამიკურობა და ა.შ.
  • მასწავლებელს შეუძლია იმუშაოს თავისუფლად, ინსტრუქციების გარეშე.

სისუსტეები:

  • ბევრი მოსწავლე ჯგუფში მუშაობით უფრო კომფორტულად გრძნობს თავს. მათთვის შეცდომების დაშვება ასე უფრო ნაკლებ სტრესს იწვევს.
  • არ არსებობს სხვა მოსწავლეებთან ინტერაქციისა და მათგან დახმარების მიღების საშუალება.
  • მოსწავლეს, შესაძლოა, არ მიეცეს საკმარისი დრო დავალებაზე მშვიდად დაფიქრდეს.
  • მასწავლებელი და მოსწავლე შესაძლოა ერთმანეთს ვერ შეეწყონ.
  • მასწავლებელმა, შესაძლოა, იგრძნოს სტრესი მაღალი შედეგის მისაღებად, რადგან ეს მისთვის დიდი პასუხისმგებლობაა.
  • მასწავლებელს, შესაძლოა, გაუჭირდეს მოსწავლის პროგრესის გაზომვა საკლასო პროგრამასა და სხვა მოსწავლეებთან შედარების გარეშე.
  • მასწავლებელს, შესაძლოა, გაუჩნდეს განცდა, რომ მას უნარები და რესურსი მხოლოდ ჯგუფში სასწავლებლად აქვს და არა ერთი-ერთზე გაკვეთილისთვის.

ერთი-ერთზე სწავლება ეფექტურია, თუმცა კარგად დაფიქრდით როდის უნდა მიმართოთ ამ მეთოდს!


კომენტარები


სკოლები
უდიდესი სიხარულია, როდესაც მოსწავლეებს საკუთარ შესაძლებლობებში დარწმუნებისა  და შემდეგ, წარმატების სხვებისთვის გაზიარების საშუალება აქვთ
სიახლეები
როგორც პრემიერი განმარტავს, აღნიშნული რეკომენდაციები ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციიდან არის მიღებული
მოგეხსენებათ, რომ პროფესიულ განათლებაში კურსები არის ან 12 ან 24- თვიანი და რაც მთავარია პროფესიულ განათლებაში ახალგაზრდები მიდიან 15 წლიდან
საინტერესო

ეს კონსპექტების მთავარი წესია
პიროვნება
„ხანდახან მასწავლებლები სადამსჯელოდ იყენებენ დაბალ ნიშანს, რაც მიუღებელია“
„მახსოვს დრო, როდესაც მასწავლებლის შრომა, ერთგვარად, გაუფასურებული იყო. მაშინ, საკუთარი პროფესიისადმი ერთგულების შენარჩუნებაც რთული გახლდათ“
ეტალონი
შოუ-კონკურსს პროექტის ავტორი გოჩა ტყეშელაშვილი უძღვებოდა
Etaloni.ge-ს ცნობადობის და ეფექტიანობის კვლევა 2020 წლის თებერვალში ჩატარდა, რომელიც პიარ საკონსულტაციო ჯგუფი-მა (PRCG) განახორციელა
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საზოგადოება