მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ცნობილი ფაქტია, რომ მოსწავლეებისთვის უდიდესი მნიშვნელობა აქვს მასწავლებლების მათდამი დამოკიდებულებას, მათ თითოეულ სიტყვასა თუ ქმედებას.
ზოგჯერ, ახალგაზრდებს სწორედ მასწავლებლების გამო მიუხარიათ სკოლაში და საყვარელი პედაგოგების საგნებს განსაკუთრებული მონდომებით სწავლობენ. მათგან გაგონილი დადებითი უკუკავშირი კი, ხშირად მოტივაციისა თუ მომავლის ინსპირაციის წყაროც ხდება.
ჩვენ სკოლის მოსწავლეებს ვკითხეთ, რა იყო ყველაზე დასამახსოვრებელი და სასიამოვნო შეფასება, რაც მასწავლებლისგან მიუღიათ. მათი პასუხებიდან კი ცხადია, თუ რამდენად მოქმედებს მათ თავდაჯერებულობაზე, განწყობასა და სწავლის ხარისხზეც თითოეული ის სიტყვა, რასაც პედაგოგისგან ისმენენ.
მე-9 კლასის მოსწავლე ნიკოლოზმა გაიხსენა, რომ მას მასწავლებელმა სხვებისთვის სანიმუშო უწოდა.
„მასწავლებელმა შესვენებაზე მითხრა, რომ სხვა მოსწავლეებისთვის შეიძლება კარგი მაგალითი ვყოფილიყავი, რადგან კარგადაც ვსწავლობ და კალათბურთშიც მიღწევები მაქვს. მან თქვა, ორივეს თანაბარ ყურადღებას რომ უთმობ, ეს სანიმუშოაო“,- ამბობს ნიკოლოზი.
თაკო მე-8 კლასშია და როგორც აღმოჩნდა, მასწავლებლები დადებითი შეფასებით ხშირად ანებივრებენ, თუმცა განსაკუთრებით სასიამოვნო გეოგრაფიის პედაგოგის ნათქვამი სიტყვები აღმოჩნდა.
„ჩემი ქართულის და გეოგრაფიის მასწავლებლები ძალიან საყვარლები არიან. როდესაც დავალებას კარგად ვასრულებთ, ყოველთვის გვეუბნებიან, რომ ყოჩაღები ვართ. მეც მიხარია ხოლმე, როდესაც მათი გაკვეთილი გვაქვს. ახლა რაც შემიძლია გავიხსენო ისაა, რომ გეოგრაფიის მასწავლებელმა ერთხელ მითხრა, გამორჩეულად ნიჭიერი გოგო ხარო. ამ სიტყვებმა ძალიან გამახარა და როდესაც მას ვხედავ, მახსენდება“,- იხსენებს თაკო.
მეათეკლასელი მარიკო კი იხსენებს, როგორ გაამხიარულა ნაღვლიანი მასწავლებელი და რა სიტყვები მოისმინა მისგან.
„ზოგადად, სკოლა და ჩემი მასწავლებლების უმეტესობა მიყვარს და ვაფასებ, რადგან მოსწავლეებს კარგად ექცევიან. რაც შეეხება ყველაზე სასიამოვნო შეფასებას, ერთხელ ჩემი ხელოვნების მასწავლებელი გაკვეთილზე ძალიან ნაღვლიანი იყო, უცებ რაღაც ხუმრობა ვთქვი, რაზეც გაეცინა. შემდეგ, მითხრა, ადამიანების გამხიარულების იშვიათი ნიჭი გაქვს და ეს ძალიან მაგარიაო. მისი ნათქვამი დამამახსოვრდა, რადგან ვფიქრობ, რომ მაშინ გაცინება ძალიან სჭირდებოდა“,- გვიყვება მარიკო.
გიორგისთვის, რომელიც მე-10 კლასში სწავლობს, განსაკუთრებით დასამახსოვრებელი მათემატიკის პედაგოგის შეფასება გახდა. მოსწავლე ძალიან რთულ ამოცანას შეეჭიდა და მისი ამოხსნის შემდეგ, მასწავლებელმა შეაქო.
„მასწავლებლები გვაქებენ ხოლმე, ყოჩაღო გვეუბნებიან, მაგრამ ეს ყოველდღიურად ხდება ხოლმე. ძალიან დასამახსოვრებელი და სასიამოვნო შეფასება რა იყო, ამაზე დაფიქრება დამჭირდება. ალბათ, მაინც იმას გამოვყოფდი, მათემატიკის მასწავლებელმა ერთი წლის წინ რომ მითხრა, შენ ყველა სიტუაციიდან იპოვი გამოსავალსო. რაღაც რთული ამოცანა გვქონდა დავალებად, ბევრი ფიქრი სჭირდებოდა და მე ამოვხსენი. თან, სკოლაში მისვლამდე ვეჭვობდი, სწორი იყო თუ არა. როდესაც ეს სიტყვები მითხრა, თავდაჯერებული გავხდი“, - ამბობს გიორგი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საკითხები, რომლებიც პედაგოგებმა მოსწავლეთა შეფასებისას უნდა გაითვალისწინონ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სასკოლო საზოგადოებას ღონისძიებით მიულოცეს ახალი წელი მე-5 და მე-6 კლასის მოსწავლეებმა
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას