სიახლეები
სიახლეები

„ბრაზის თერმომეტრი“ - საინტერესო აქტივობა, რომელიც მოსწავლეებს ემოციების მართვას ასწავლის
20-07-2022
-
+


„ბრაზის თერმომეტრი“ სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი სახალისო აქტივობაა. მისი მიზანი ემოციების ამოცნობა, გააზრება და მართვის უნარის განვითარებაა.

ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეები სწავლობენ, რომ გაბრაზება ბუნებრივი მოვლენაა და ყველას შეუძლია გაბრაზება სხვადასხვა მიზეზის გამო. გარდა ამისა, მოსწავლეები აცნობიერებენ, რომ ზოგჯერ გაბრაზებას განსაკუთრებით ჭარბი ემოციები ახასიათებს და ამ დროს შეიძლება ადამიანმა წონასწორობა დაკარგოს. ისინი იაზრებენ, რომ სხვადასხვა სიტუაციაში ბრაზის ტემპერატურამ შეიძლება ისე მოიმატოს, როგორც წყლის ტემპერატურა იმატებს ნელ-ნელა, სანამ ადუღდება.

როგორ გამოვიყენოთ „ბრაზის თერმომეტრი“ სასწავლო პროცესში?

თავად მოამზადეთ ან მოამზადებინეთ მოსწავლეებს სამუშაო ფურცლები, რომელზეც გამოსახული იქნება თერმომეტრი, ხოლო თერმომეტრზე დატანილი უნდა იყოს ნიშნულები, რომლებიც მას 5 ნაწილად ჰყოფს. შეგიძლიათ თითოეული ნიშნული სხვადასხვა ფერით მონიშნოთ ისე, რომ ფერის ცვლილებამ ქვევიდან ზევით ტემპერატურის მატებაზე მიანიშნოს. დანომრეთ ნიშნულები ქვემოდან ზემოთ: 1-დან 5-ის ჩათვლით. ნუმერაციის მიხედვით დაიტანეთ მინიშნებები: 1- მშვიდი, 2- გაღიზიანებული, 3 - ნაწყენი, 4 - გაბრაზებული, 5 - განრისხებული.

სამუშაო ფურცლებზე შეგიძლიათ მიუთითოთ რაიმე თემა, კონკრეტული ტექსტი, მოვლენა, ამბავი, ან შეგიძლიათ მოსწავლეებს დამოუკიდებელი, თავისუფალი დისკუსიის საშუალება მისცეთ. მოსწავლეებმა ინდივიდუალურად, წყვილებში ან ჯგუფურად უნდა შეავსონ „ბრაზის თერმომეტრის“ სამუშაო ფურცელი და დაასახელონ მაგალითები.

ფურცლების შევსების შემდეგ მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ მსჯელობის, დისკუსიის საშუალება, რათა ისაუბრონ თავიანთ ნაშრომებზე, ახსნან, რამდენად შეესაბამება მათ მიერ დასახელებული მაგალითები თერმომეტრზე ემოციური „ტემპერატურის მატებას“.

მნიშვნელოვანია, რომ საკუთარ ნაშრომზე საუბრის საშუალება ყველას ჰქონდეს. მსჯელობა უნდა მოიცავდეს ემოციების, განცდების აღწერას ემოციის განვითარების თითოეულ ეტაპზე.

კარგი იქნება, თუ მოსწავლეები ამ მეთოდის გამოყენებისას თითოეული ემოციის შესაბამისად, მათი მართვის სტრატეგიებზეც ისაუბრებენ და იმსჯელებენ, კონკრეტულ სიტუაციაში რა გამოსავალი შეიძლება არსებობდეს ამა თუ იმ ემოციის მართვისთვის. ამასთან, მნიშვნელოვანია, დისკუსიის დროს მასწავლებელმა უზრუნველყოს, რომ მოსწავლეებმა შეძლონ ერთმანეთის მოსმენა და განსხვავებული მოსაზრებების მიღება.


კომენტარები


ეტალონი

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

სიახლეები

პროფესიული განათლების დაფინანსების წესსა და პირობებში ცვლილება შევიდა

დაამთავრებენ თუ არა მე-11 კლასელები წელს სკოლას? - თამარ მახარაშვილის განმარტებები

რას აკეთებს და რისი უფლება აქვს შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის დირექტორს - ცვლილება კანონში

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

მოსწავლეებმა იაქტიურეს და ცოდნა და შესაძლებლობები გამოავლინეს

პატარებმა, რომლებიც ქართული ასოების მოხაზულობას ჯერ მხოლოდ სწავლობენ, ასო-ბგერები გააფერადეს

 

 

საინტერესო

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება