სიახლეები
სიახლეები

„ბრაზის თერმომეტრი“ - საინტერესო აქტივობა, რომელიც მოსწავლეებს ემოციების მართვას ასწავლის
20-07-2022
-
+


„ბრაზის თერმომეტრი“ სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი სახალისო აქტივობაა. მისი მიზანი ემოციების ამოცნობა, გააზრება და მართვის უნარის განვითარებაა.

ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეები სწავლობენ, რომ გაბრაზება ბუნებრივი მოვლენაა და ყველას შეუძლია გაბრაზება სხვადასხვა მიზეზის გამო. გარდა ამისა, მოსწავლეები აცნობიერებენ, რომ ზოგჯერ გაბრაზებას განსაკუთრებით ჭარბი ემოციები ახასიათებს და ამ დროს შეიძლება ადამიანმა წონასწორობა დაკარგოს. ისინი იაზრებენ, რომ სხვადასხვა სიტუაციაში ბრაზის ტემპერატურამ შეიძლება ისე მოიმატოს, როგორც წყლის ტემპერატურა იმატებს ნელ-ნელა, სანამ ადუღდება.

როგორ გამოვიყენოთ „ბრაზის თერმომეტრი“ სასწავლო პროცესში?

თავად მოამზადეთ ან მოამზადებინეთ მოსწავლეებს სამუშაო ფურცლები, რომელზეც გამოსახული იქნება თერმომეტრი, ხოლო თერმომეტრზე დატანილი უნდა იყოს ნიშნულები, რომლებიც მას 5 ნაწილად ჰყოფს. შეგიძლიათ თითოეული ნიშნული სხვადასხვა ფერით მონიშნოთ ისე, რომ ფერის ცვლილებამ ქვევიდან ზევით ტემპერატურის მატებაზე მიანიშნოს. დანომრეთ ნიშნულები ქვემოდან ზემოთ: 1-დან 5-ის ჩათვლით. ნუმერაციის მიხედვით დაიტანეთ მინიშნებები: 1- მშვიდი, 2- გაღიზიანებული, 3 - ნაწყენი, 4 - გაბრაზებული, 5 - განრისხებული.

სამუშაო ფურცლებზე შეგიძლიათ მიუთითოთ რაიმე თემა, კონკრეტული ტექსტი, მოვლენა, ამბავი, ან შეგიძლიათ მოსწავლეებს დამოუკიდებელი, თავისუფალი დისკუსიის საშუალება მისცეთ. მოსწავლეებმა ინდივიდუალურად, წყვილებში ან ჯგუფურად უნდა შეავსონ „ბრაზის თერმომეტრის“ სამუშაო ფურცელი და დაასახელონ მაგალითები.

ფურცლების შევსების შემდეგ მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ მსჯელობის, დისკუსიის საშუალება, რათა ისაუბრონ თავიანთ ნაშრომებზე, ახსნან, რამდენად შეესაბამება მათ მიერ დასახელებული მაგალითები თერმომეტრზე ემოციური „ტემპერატურის მატებას“.

მნიშვნელოვანია, რომ საკუთარ ნაშრომზე საუბრის საშუალება ყველას ჰქონდეს. მსჯელობა უნდა მოიცავდეს ემოციების, განცდების აღწერას ემოციის განვითარების თითოეულ ეტაპზე.

კარგი იქნება, თუ მოსწავლეები ამ მეთოდის გამოყენებისას თითოეული ემოციის შესაბამისად, მათი მართვის სტრატეგიებზეც ისაუბრებენ და იმსჯელებენ, კონკრეტულ სიტუაციაში რა გამოსავალი შეიძლება არსებობდეს ამა თუ იმ ემოციის მართვისთვის. ამასთან, მნიშვნელოვანია, დისკუსიის დროს მასწავლებელმა უზრუნველყოს, რომ მოსწავლეებმა შეძლონ ერთმანეთის მოსმენა და განსხვავებული მოსაზრებების მიღება.


კომენტარები


ეტალონი
სიახლეები
გპფ მომავალი პედაგოგებისთვის განკუთვნილი ახალი კურსის მხარდამჭერია
სახალისო ლექსები წუთშესვენებისთვის - აქტივობები დაწყებითი კლასის მოსწავლეებისთვის
54 მასწავლებელი მსოფლიოს 74 ქვეყანაში ატარებს ონლაინ გაკვეთილს
პიროვნება
„მშობლებს სკოლის სახელით ვეტყოდი, მომავალში უფრო აქტიურად ჩაერთონ სკოლის ცხოვრებასა და სასკოლო საზოგადოების საქმიანობაში“
სკოლები
სწავლაში მიღწეული წარმატებისთვის დაჯილდოვდნენ შემდეგი მოსწავლეები
„გილოცავთ, დამსახურებულ, ღირსეულ წარმატებას, ვამაყობთ შენით“
სასწავლო წლის პირველი დღე, პირველკლასელებისთვის, ძალიან სახალისო, დასამახსოვრებელი და ამაღელვებელი აღმოჩნდა
სკოლის დირექტორმა ეკატერინე ჭიჭინაძემ ისაუბრა სკოლის მდიდარ წარსულზე, მიღწევებზე
საინტერესო
ეფექტური კომუნიკაცია, მოსწავლეების საჭიროებების აღმოჩენისთვის და მათი ძლიერი თუ სუსტი მხარეების წარმოჩენისთვის აუცილებელია
ზოგჯერ, პატარა მოსწავლეებზე მეტად, მათი მშობლები იბნევიან, არ იციან როგორ მოიქცნენ
ცნობილია, რომ მზესუმზირა ბედნიერების, ერთგულების და თაყვანისცემის სიმბოლოა

სიახლეები
საზოგადოება