მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„ქოუჩინგი“ და „ქოუჩი“ - ეს სიტყვები განათლების სფეროში განსაკუთრებით ბოლო წლების განმავლობაში დამკვიდრდა. პედაგოგებს აღნიშნულ თემაზე, პერიოდულად, ტრენინგებიც უტარდებათ, თუმცა ბევრისთვის კვლავ გაურკვეველია ამ სიტყვების ზუსტი მნიშვნელობა.
რა არის ქოუჩინგი?
ქოუჩინგი – ესაა პროცესი, რომელიც ადამიანის განვითარებისკენაა მიმართული. ეს არის წარმატების მიღწევის ტექნოლოგია, რომელიც ორიენტირებულია ადამიანის აზროვნების გაფართოებაზე. თავად ქოუჩინგის პროცესში პირი კონცენტრირდება საკუთარ შესაძლებლობებზე, დგამს გააზრებულ ნაბიჯებს, რაც საბოლოოდ, მის ცხოვრებას სასიკეთოდ ცვლის. ქოუჩინგის პროცესში ძირითადი მნიშვნელობა კითხვების სწორად დასმას ენიჭება. კითხვებზე პასუხის საშუალებთ კი ადამიანი მიდის გაცნობიერებამდე.
ვინ არის ქოუჩი?
ქოუჩი სხვადასხვა ტექნიკით ეხმარება პირს საკუთარ თავში ჩაღრმავებაში, ძლიერი მხარეების გააზრებასა და სუსტის გაძლიერებაში. პროფესიონალი ქოუჩი სპეციალურ ტექნიკებს და მეთოდებს ფლობს, მასთან მუშაობის შედეგად ადამიანი იწყებს საკუთარი რესურსების და უანარების გამოყენებას და ეძებს მიზნებამდე მისასვლელ ყველაზე ოპტიმალურ გზებს.
როგორ გამოიყენება ქოუჩინგი განათლებაში?
ქოუჩინგი სასკოლო სისტემაში მასწავლებლის პროფესიულ და მოსწავლის პიროვნულ ზრდაზეა ორიენტირებული. მასწავლებლების გადამზადება და მათთვის ქოუჩინგის ინსტრუმენტების სწავლება ხელს უწყობს, რომ მოსწავლემ არა მხოლოდ დაისწავლოს საგანი, არამედ იმუშაოს საკუთარ თავზე, აღმოაჩინოს პიროვნული უნარ-ჩვევები და შესაძლებლობები. ქოუჩინგის გამოყენებით მასწავლებლებს შეუძლიათ განვითარდნენ თავადაც როგორც პიროვნულად, ასევე პროფესიულად. მოსწავლეებთან ქოუჩინგი პედაგოგებს ასევე ეხმარება, თითოეული მოსწავლე აქტიურად ჩართონ სასწავლო პროცესში. მასწავლებლები ამ გზით მოსწავლეს „აიძულებენ“, გააცნობიეროს საკუთარი შესაძლებლობები, ეხმარებიან მიზნების დასახვაში, ქცევების განვითარებასა და შეცვლაში. პროცესის დროს პედაგოგებს მოსწავლეები ნაბიჯ-ნაბიჯ, დროში გაწერილი ქმედებებით მიჰყავთ მიზნამდე და რაც მთავარია, ქოუჩინგი ეხმარება მასწავლებელს, გაააზრებინოს მოსწავლეს, თუ როგორ უნდა იმუშაოს დამოუკიდებლად თვითგანვითარებაზე, როგორ შეიმეცნოს მეტი დამოუკიდებლად, სხვების სწავლების გარეშე.
იხილეთ ასევე: „ქოუჩი“, „ტუტორი“, „მატრიცა“ - გაეცანით მასწავლებლის პროფესიულ ლექსიკონს
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
სკოლებისა და ბაღების რეაბილიტაცია-მშენებლობას თბილისის მერია გადაიბარებს
ახალი სასწავლო წლიდან „დიფერენცირებული სწავლება“ იწყება - საპილოტე სკოლებს სამინისტრო შეარჩევს - 7 მთავარი რეკომენდაცია ცნობილია
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს