| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები | 

განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ მასწავლებლის პროფესიული განვითარების მოქმედი სისტემის ხარვზები გამოავლინა. უწყების მიერ შემუშავებულ დოკუმენტში, აღნიშნულია, რომ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების დღეს მოქმედ სისტემას აქვს ძლიერი მხარეები, თუმცა იკვეთება ხარვეზებიც, რაც აფერხებს საშუალო საფეხურის მასწავლებელთა კვალიფიკაციის ამაღლებას.
მასწავლებლის პროფესიულ განვითარებას საქართველოს განათლების სისტემაში ყოველთვის მნიშვნელოვანი ადგილი ეჭირა. განათლების რეფორმის პირველ ფაზას მალევე მოჰყვა ტრენინგების სერია სხვადასხვა პროვაიდერის მხრიდან. 2008-2011 წლიდან ტრენინგების სერვისის მიწოდება ცენტრალიზებული გახდა და გადაეცა მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრს.
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების დღეს მოქმედ სისტემას აქვს ძლიერი მხარეები (კერძოდ: სისტემურობა, მკაფიოობა პროფესიული წინსვლის გზებთან დაკავშირებით, ზეგავლენა მასწავლებლის ცხოვრებაზე), თუმცა იკვეთება გარკვეული ხარვეზებიც, რაც აფერხებს საშუალო საფეხურის მასწავლებლებისთვის კვალიფიკაციის ამაღლებას.
კერძოდ:
ა) სქემა აგებულია დასჯა-წახალისების პრინციპებზე;
ბ) სქემას აქცენტი გადააქვს ერთეულ მასწავლებლებზე და არა სკოლაზე, როგორც ერთიან გუნდზე;
გ) ანგარიშვალდებულების სისტემა სქემაში ორიენტირებულია მასწავლებლის აქტივობებზე და მხედველობის არედან იკარგება მოსწავლე;
დ) აქცენტი კეთდება მასობრივ ცენტრალიზებულ ტრენინგებზე, რომლის ეფექტიც წინდაწინვე შეზღუდულია;
ე) მკაფიო არ არის კონცეფცია, რომელიც წარმოაჩენს კორელაციას მასწავლებლის პროფესიულ განვითარებასა და სქემის ფარგლებში მასწავლებლის მიერ განხორციელებულ აქტივობებს შორის;
ვ) სქემაში ნაკლებად არის ასახული ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის პროცესში გამოკვეთილი პრიორიტეტები.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
დაიხურება თუ არა სკოლები და ბაღები მუნის გავრცელების გამო - სამინისტროს განმარტება
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
მსგავსი ტიპის აქტივობა უმნიშვნელოვანესია საკუთარი ქვეყნის ისტორიის საფუძვლიანი გააზრებისათვის
პედაგოგმა პატარების სასწავლო მოტივაციაზე იზრუნა და პირველი საანბანო გაკვეთილისთვის საკლასო ოთახიც საზეიმოდ, თემატურად მორთო