სიახლეები
სკოლები

„სიყვარულის დღე“ - აფენის N2 საჯარო სკოლის მასწავლებელმა ხათუნა ფერაძემ პროექტ-გაკვეთილი ჩაატარა
01-06-2021
-
+


„სიყვარულის დღე“ - ლაგოდეხის მუნიციპალიტეტის სოფელ აფენის N2 საჯარო სკოლაში ქართულის მასწავლებელმა ხათუნა ფერაძემ პროექტ-გაკვეთილი ჩაატარა. გაკვეთილი საინტერესო იყო, პედაგოგმა მწერლების მოსაზრებები გააერთიანა, თუ ვინ რას ფიქრობდა სიყვარულზე და მოსწავლეები საგაკვეთილო პროცესში ინტერესით ჩართო.

„სიყვარული ადამიანში იბადება, მაგრამ მასში კი არასდროს სრულდება“, „სიყვარული, ცას ჰგავს, მას არც დასაწყისი აქვს, არც დასასრული“, „სიყვარული ისეთივე აწეწილია, როგორც ცხოვრება“ და მაინც, რა არის სიყვარული? სიყვარული ფართო მცნებაა, რომელიც ყველას სხვაგვარად ესმის და სხვაგვარად შეიგრძნობს.

როგორც ნიკოლოზ ბარათაშვილი იტყოდა, „მოკვდავსა ენას არ ძალუძს უკვდავთა გრძნობათ გამოთქმა!“. სიყვარული მრავალსახიანია - „ყველას ისე უყვარს, როგორც ძალუძს“. საკუთარი თავი, მშობლები, მეგობრები და უზენაესი ღმერთი - ყველა სხვადასხვანაირად გვიყვარს, განცდები და მდგომარეობა ამ დროს განსხვავებულია, მაგრამ საბოლოოდ, ყველას სიყვარულს მაინც სიყვარული ჰქვია. სიყვარული ქარბორბალაა - ზუსტად არავინ იცის როდის და ვინ შეუყვარდება, ანდა რომელი სიყვარული ეწვევა ზემოთ ჩამოთვლიდან, მაგრამ ის კი იციან, რომ ადრე თუ გვიან, ეს აუცილებლად მოხდება. როგორც ამბობენ, „სიყვარული რწმენას ჰგავს, მაშინ პოულობ, როცა ყველაზე ნაკლებად ელი“. „სიყვარული ლატარიია და ვინც მოიგებს - სიკვდილს მოიგებს“ - ამბობდა რემარკი. ზუსტად არ ვიცი, რას გულისხმობდა, მაგრამ სავარაუდოდ იმაზე გვაფრთხილებდა, რომ სიყვარული და იმედგაცრუება, უერთმანეთოდ არ არსებობენ. როცა უყვარდება, ადამიანს უკეთესი მომავლის იმედი აქვს და დარწმუნებულია იმაში, რომ ცუდი არაფერი შეემთხვევა, რომ მისი სიყვარული სამუდამო იქნება და მხოლოდ სიხარულსა და კმაყოფილებას მოუტანს, მაგრამ მარადიული ხომ არაფერია? აი, აქ იბადება იმედგაცრუება. „სიყვარული ყველაზე მომაკვდინებელია მომაკვდინებელ სენთაგან - კვდები მაშინაც, როდესაც გიყვარს, და მაშინაც, როცა უსიყვარულოდ ცოცხლობ“ მაშ, რაში გვჭირდება სიყვარული, იკითხავთ თქვენ, თუ ტანჯვა–წამების მოტანაც შეუძლია? - არ ვიცი. ანდაც საერთოდ, რა ვიცი სიყვარულზე? - ბევრი არაფერი. მე ვიცი, რომ ის ჩემს მკერდში ჟრჟოლავს, დაუპატიჟებლად და დაუმორჩილებლად. მე ვიცი, რომ ის არავის ინდობს - არც მდიდარს, არც ღარიბს, არც დამოუკიდებელს, არც დამოკიდებულს, არც თავდაჯერებულს, არც გაუბედავს... მე ვიცი, რომ სიყვარული გცვლის - თუ იღბლიანი ხარ, უკეთესობისკენ... მაგრამ ის, რაც ვიცი, არაა საკმარისი იმისთვის, რომ შევინარჩუნო კონტროლი, როდესაც მისი ძალის პირისპირ აღმოვჩნდები... რა ვიცი სიყვარულზე? - შეიძლება ბევრი არაფერი, მაგრამ სწორედ ამიტომაა ის ყველაფერი“, - აღნიშნავს პედაგოგი.


კომენტარები


ეტალონი
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
ღონისძიების შედეგად გამოვლინდება, 2024 წლის ონის „ეტალონი გუნდი“
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ამბროლაურს ესტუმრა
სიახლეები
„კატეგორიულად ვემიჯნებით ცენტრის განცხადებას, რომლითაც ჩრდილი ადგება ახალგაზრდობის ნათელ, გულწრფელ და სამართლიან პროტესტს“ - EQE -ს თანამშრომლები 
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
„ადმინისტრაცია ვალდებულია უწყვეტად წარმართოს სასწავლო პროცესი, რათა არ დაირღვეს ავტორიზაციის სტანდარტი“ - EQE მოსწავლე-სტუდენტების გაფიცვაზე
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
„ვისაც შეუძლია დაალაგოს თავისი ქვეყანა,მას შეუძლია იყოს ყველაფერში წარმატებული“, - მოსწავლეები დათო ტურაშვილი ამ სიტყვების ირგვლივ გაერთიანდნენ 
გარემოსდაცვით აქტივობებში ბავშვები დიდი მონდომებით, ინტერესითა და ხალისით ჩაერთნენ
ქარხნის საამქროებმა და იქ ნანახმა პროცესებმა მოსწავლეთა დიდი მოწონება დაიმსახურა
აღსანიშნავია, რომ სკოლაში საზეიმო განწყობას შესაბამისი დეკორაციითა და ბუშტებით მორთული გარემო კიდევ უფრო ამაღლებდა
აქციაში, მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის ოცი მოსწავლე, სკოლის დირექტორთან, სამოქალაქო განათლების მასწავლებელთან, ეკა კობიაშვილთან და ბიოლოგიის მასწავლებელთან, ირინა ხვედელიათან ერთად ჩაერთო
საინტერესო
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
სიახლეები
საზოგადოება