მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღემდე არსებობს მოსაზრება, რომ ე.წ მუცლის თმის გადაპარსვის შემთხვევაში ბავშვს უკეთესი სიხშირისა და ხარისხის თმა ამოუვა. ამიტომ მშობლები ხშირად ერთი წლის შვილს თმის სტრუქტურის გასაუმჯობესებლად თმას პარსავენ.
რამდენად მართებულია ეს შეხედულება და შეესაბამება თუ არა სიმართლეს, ცნობილი პედიატრი ევგენი კომაროვსკის აზრს გთავაზობთ.
„იმის იმედად ყოფნა რომ გადაპარსვის შემდეგ, თმა უფრო ხშირი და სქელი ამოვა, არ ღირს. თმის სიხშირე და სისქელე, მათი ზრდის სიჩქარე, ფაქტურა და ფერი - მთელი ეს ინფორმაცია გენეტიკურ დონეზე არის ჩადებული ბავშვის დაბადებამდე დიდი ხნით ადრე.
როგორც კი მოხდა კვერცხუჯრედის განაყოფიერება, გენების ნაკრები მკაცრად განისაზღვრა, რაც ყველაფერს მოიცავს, მათ შორის - ბავშვი წაბლისფერთმიანი იქნება თუ ქერა და სქელი თმა ექნება თუ თხელი.
შესაბამისად, შეკრეჭა ან გადაპარსვა გენეტიკურ კოდში ვერაფერს შეცვლის, ამიტომ თმის ხარისხზე ეს მანიპულაციები გავლენას ვერ მოახდენს. ნათესავებს შესაძლოა გაუჩნდეთ ილუზია, რომ ამგვარი მანიპულაციის შემდეგ თმა უფრო ძლიარი და სქელია, რადგან გადაპარსვის შემდეგ ამოსული თმა მოცულობითითი ჩანს და ხელი მოკიდებისას უხეშია, მაგრამ ეს ილუზიაა. ამიტომ შეჭრიან თუ არა ერთი წლის ასაკში შვილს მშობლების გადასაწყვეტია“,- აღნიშნავს პედიატრი.
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
რა ფუნქცია ექნება და რას გააკეთებს სკოლებისთვის რეგიონული განვითარების სამინისტრო
„საქართველოს მოსახლეობის უდიდესი ნაწილი არ არის ორიენტირებული იმაზე, მათმა შვილებმა სწავლა გააგრძელონ ევროპულ უნივერსიტეტებში საბაკალავრო დონეზე“...
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“