მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
იუნესკოს ანგარიშის მიხედვით, პედაგოგების დეფიციტმა მსოფლიოში 44 მლნ-ს მიაღწია. ორგანიზაციის მონაცემებით, სწორედ ამდენი სპეციალისტია საჭირო, რომ განათლება თითოეული ბავშვისთვის იყოს ხელმისაწვდომი.
მასწავლებლების გლობალური დეფიციტის მიზეზთა შორის იუნისეფი ასახელებს სტრესის მაღალ დონეს, დაბალ ანაზღაურებასა და სამუშაო განრიგით უკმაყოფილებას. კადრების დეფიციტის პრობლემა განსაკუთრებით მწვავედ დგას დასავლეთ და ცენტრალურ აფრიკის ქვეყნებში. რეგიონს სჭირდება დამატებით 15 მილიონი პედაგოგი, რათა ბავშვებისთვის უზრუნველყოს ხარისხიანი დაწყებითი და საშუალო განათლება.
ამასთან, მასწავლებლების დეფიციტია, არა მხოლოდ შეზღუდული რესურსების მქონე ქვეყნებში, არამედ განვითარებულ სახელმწიფოებში. მაგალითად, ევროპასა და აშშ-ს სკოლებს 5 მლნ მასწავლებელი აკლია.
ევროპასა და აშშ-ში უფროსი ასაკის მასწავლებლები პენსიაზე გადიან, ახალგაზრდა სპეციალისტებს კი არ უნდათ პროფესიაში შესვლა. ამასთან, ქვეყნების უმეტესობას სჭირდებათ STEM საგნების მასწავლებლები, რაც მოიცავს მათემატიკას, კომპიუტერულ ტექნოლოგიებსა და საბუნებისმეტყველო საგნებს.
პრობლემის აღმოსაფხვრელად სახელმწიფოები საინტერესო ღონისძიებებს მიმართავენ.
მაგალითად, პორტუგალიაში ხელფასის გაზრდას უყურებენ როგორც გამონაკლისს და დროებით ღონისძიებას და უფრო მაღალ შემოსავალს სთავაზობენ პედაგოგებს, რომელთაც პენსიაზე გასვლის უფლება აქვთ. საპენსიო ასაკის პედაგოგებს შეუძლიათ 750 ევროთი მეტი ხელფასი მოითხოვონ. ინიციატივა მიმართულია სკოლებზე, რომლებიც პედაგოგების დეფიციტით ყველაზე მეტად დაზარალდნენ და ეხმარება განათლების სისტემას გამოცდილი სპეციალიტების შენარჩუნებაში.
ირლანდიამ 2023 წელს დანერგა ნახევარ განაკვეთზე სწავლების საპილოტე პროგრამა, რომლის მიხედვითაც მოთხოვნადი საგნების მასწავლებლებს შეუძლიათ ორ სკოლაში იმუშაონ. ეს საპილოტე პროექტი უფროსი კლასებისთვის არის განკუთვნილი. მიდგომას აქვს აშკარა ნაკლოვანებები (როგორიცაა სირთულეები დაგეგმარებაში და სკოლებს შორის გადაადგილების აუცილებლობა), მაგრამ განათლების დეპარტამენტი პედაგოგებს დამატებით დაფინანსებას დაჰპირდა ზედმეტი ხარჯების ასანაზღაურებლად.
ავსტრალიამ უფლება მისცა ბოლო კურსის სტუდენტებს მასწავლებლად ნახევარ განაკვეთზე იმუშაონ. მასწავლებელთა დეფიციტის პრობლემა ანალოგიურად წყდება გერმანიაში: მომავალ მასწავლებლებსა და ასპირანტებს, რომლებსაც აქვთ პედაგოგიური მომზადება, შეუძლიათ იმუშაონ სკოლებში.
ნიდერლანდებში უფრო შორს წავიდნენ. ხუთ დიდი ქალაქში ამოწმებენ მიდგომას, რომელიც გულისხმობს სკოლებში კვალიფიკაციის არმქონე კადრების მიწვევას. მათ შეუძლიათ ასწავლონ კვირაში არა უმეტეს ერთი დღისა (თვეში 22 საათი).
ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას და გამოცდილების შენარჩუნებას დამატებითი უქმე დღით ცდილობენ.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
სკოლების მშენებლობა-რეაბილიტაციაზე პასუხისმგებელი სსიპ-ი 1-ელი სექტემბრიდან გაუქმდება - კანონპროექტი პარლამენტშია
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
„სიხარულით გვინდა გაცნობოთ, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეები მასწავლებელ ნათია ვარდიაშვილის ხელმძღვანელობით წარმატებით წარდგნენ ფესტივალზე“
„ეს ექსკურსია იყო მნიშვნელოვნად გამდიდრებული როგორც საგანმანათლებლო, ისე ქცევითი და ემოციური გამოცდილებით“
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს