| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

ცუდი ნიშანი ნებისმიერი ბავშვისთვის შესაძლოა გულსატკენი აღმოჩნდეს. ზოგიერთ მათგანს კი იმდენად ეშინია დაბალი ქულის და ისე განიცდის, რომ შფოთვით აშლილობამდეც შეიძლება მივიდეს. ასეთ დროს მშობლის როლი მნიშვნელოვანია. როდესაც მშობლები ხედავენ თუ როგორ ნერვიულობენ ბავშვები დაბალი ნიშნის გამო, საჭიროა სწორი რეაგირება მათი მხრიდან.
გთავაზობთ რამდენიმე სტრატეგიას, რომელიც დაგეხმარებათ ბავშვს ნიშნის გამო სტრესი თავიდან ააცილოთ.
„მხოლოდ შედეგი არაა მნიშვნელოვანი“
უთხარით მას, რომ მხოლოდ შედეგი არ განსაზღვრავს მის ცოდნას და შესაძლებლობებს. რა თქმა უნდა, კარგია, როცა შრომას შედეგი მოაქვს, მაგრამ არანაკლებ მნიშვნელოვანია პროცესი. ადამიანი საბოლოო შედეგამდე ბევრს შრომობს, სწავლობს და დიდ გამოცდილებას იღებს. ასეა სწავლის დროსაც. უთხარით მას, რომ შეფასება არ განსაზღვრავს მის მაქსიმალურ შესაძლებლობას. დაბალმა ქულამ მიზნისკენ მიმავალი გზიდან არ უნდა გადაახვევინოს, პირიქით მეტად მიზანდასახული უნდა გახდეს.
არ შეადაროთ სხვებს
როცა ბავშვის ნიშანს გაიგებთ, არ შეადაროთ სხვებს. არ გამოკითხოთ რა მიიღეს სხვებმა და რამდენი უმაღლესი ქულა დაიწერა. არ უთხრათ სიტყვები: „თუ სხვებმა შეძლეს, შენ რატომ ვერ შეძელი“ და ა.შ. მსგავსი კომენტარებით მას გულს ატკენთ და შესაძლოა კლასელის მიმართ შურიც გაუღვივოთ, რაც კარგი ნამდვილად არაა. ასე მას ასევე, დამარცხებულის კომპლექსს განუვითარებთ.
ერთად გამოძებნეთ პრობლემის გადაჭრის გზები
ერთად დაფიქრდით, როგორ შეიძლება მისი ცოდნის და ქულების გაუმჯობესება. შესაძლოა, დამოუკიდებლად თავს ვერ ართმევს დავალებებს და თქვენი დახმარებაა საჭირო. ამასთან ერთად, შესაძლოა, მასწავლებლის ახსნილს ვერ გებულობს და სხვანაირი მიდგომა სჭირდება. როდესაც მიზეზს იპოვით გამოსავალსაც მარტივად ნახავთ.
არ შეაფასოთ უარყოფითად
როცა ბავშვი ცუდ შეფასებას მიიღებს, არ მოექცეთ ძალიან მკაცრად, რადგან ეს გამოიწვევს უარყოფით ემოციებს. უკეთესია მისი მხარდაჭერა და იმაზე მუშაობა, თუ როგორ გააუმჯობესოს შედეგი.
აუხსენით, რომ ყოველთვის ყველაფერში პირველი ვერ იქნება
აუხსენით თქვენს შვილს, რომ თითოეული ადამიანი განსხვავებულია. ვიღაც ბუნებრივად არის დაჯილდოებული მათემატიკური შესაძლებლობებით, ვიღაცას ჰუმანიტარული შესაძლებლობებით და ვიღაც კარგად ხატავს. ამიტომ, ნორმალურია იყო ერთ საგანში ძლიერი, მეორეში კი სუსტი.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი
„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“