სიახლეები
სიახლეები

ახალი ესგ-ს ხუთი საგანმანათლებლო პრინციპი, ფუნქციურ-კომპონენტური უნარები და პრიორიტეტული თემები
28-01-2024
-
+


საგანმანათლებლო კვლევების ცენტრის მიერ გამოქვეყნებულ დოკუმენტში, რომელიც ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმას ეხება, საუბარია 5 საგანმანათლებლო პრინციპზე.

კვლევაში აღნიშნულია, რომ მიზნებისა და შედეგების კონსოლიდირებასთან ერთად, ახალი თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის კიდევ ერთ განმასხვავებელ ნიშანს, ექსპერტების მოსაზრებით, წარმოადგენს სწავლა-სწავლების პრინციპებისა და ძირითადი მიდგომების მოკლედ და შეკრულად წარმოდგენის მცდელობაც.

„კერძოდ, ახალი თაობის ეროვნულ სასწავლო გეგმაში მოცემულია სწავლა-სწავლების ხუთი პრინციპი (კონსტრუქტივისტული მიდგომის ამსახველი პრინციპები), ისევე როგორც ჩამოთვლილია კომპონენტური უნარები და გამჭოლი თემები, რომელთა გარშემო აიგება სწავლის პროცესი. ეროვნული სასწავლო გეგმის შემქმნელთა და დოკუმენტის განხილვაში ჩართულ ექსპერტთა მოსაზრებით, კონსტრუქტივისტული მიდგომა გამჭოლ ხაზად წინა თაობის სასწავლო გეგმებშიც იკითხება, თუმცა ხაზგასმით მხოლოდ ბოლო ვერსიაშია წარმოდგენილი“.

ახალი თაობის ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ეს იდეები მოცემულია ე. წ. სიღრმისეული სწავლის ხუთი პრინციპის სახით და მოიცავს:

მოსწავლის შინაგანი ძალების გააქტიურებას;

ცოდნის ეტაპობრივად კონსტრუირებას;

ცოდნათა ურთიერთდაკავშირებას და ორგანიზებას;

სწავლის სტრატეგიების დაუფლებას (სწავლის სწავლა);

მყარი, დინამიკური და ფუნქციური ცოდნის შეძენას.

ამასთანავე, ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ჩამოთვლილია ე. წ. ფუნქციურ-კომპონენტური უნარები, შესაბამისი განმარტებებით:

კრიტიკული აზროვნება – მოსწავლეს ეძლევა ფაქტების ანალიზის, იდეების გენერირებისა და ორგანიზების, მოსაზრებების დაცვის, შედარების, დასკვნების გამოტანის, არგუმენტების შეფასებისა და პრობლემების გადაჭრის შესაძლებლობა;

შემოქმედებითობა – მოსწავლეს ეძლევა საშუალება შეაფასოს პრობლემა და გამოწვევა სხვადასხვა პერსპექტივიდან, ჩამოაყალიბოს ალტერნატიული პასუხები და ხედვები, დაგეგმოს და შეიმუშავოს პრობლემის გადაჭრის საკუთარი მოდელი;

თანამშრომლობა – მოსწავლეს ეძლევა საშუალება წარმატებით იმუშაოს სხვებთან ერთად საერთო მიზნის მისაღწევად. გაიაზროს საერთო პასუხისმგებლობა ინდივიდუალურ პასუხისმგებლობასთან ერთად. გააცნობიეროს გუნდური მუშაობის პრინციპები და ურთიერთობის ფორმები;

კომუნიკაცია – მოსწავლეს ეძლევა საშუალება დაამყაროს მიზნობრივი ურთიერთობა სხვებთან და გამოხატოს საკუთარი თავი, როგორც ვერბალურად, ასევე არავერბალურად კულტურისა და სიტუაციის შესაბამისად. იყოს აქტიური, კეთილგანწყობილი, ემპათიური მსმენელი, განახორციელოს უკუკავშირი და რეფლექსია. გააცნობიეროს საკუთარი პასუხისმგებლობა კომუნიკაციის პროცესში;

ხასიათი / ნებელობა – მოსწავლეს ეძლევა საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების შესწავლის, იდენტობის გააზრების, სწავლის პროცესის მართვის შესაძლებლობა. მხარდაჭერილია მოსწავლის ზრდის მოთხოვნილებები და წახალისებულია მისი თვითაქტუალიზაციის პროცესი;

მოქალაქეობა – მოსწავლეს ეძლევა საშუალება სხვათა ღირებულებებისა და ფასეულობების გათვალისწინებით იმსჯელოს და იფიქროს იმ გლობალური / კომპლექსური საკითხების გაანალიზებასა და მოგვარებაზე, რომლებიც გავლენას ახდენს ადამიანისა და გარემოს მდგრადობაზე. გააცნობიეროს უნივერსალური ეთიკის პრინციპები და ინდივიდის როლი და თანაშემოქმედებითობა საზოგადოების ჩამოყალიბების პროცესში. ახალი თაობის ეროვნულ სასწავლო გეგმაში, აგრეთვე, მოცემულია ე. წ. პრიორიტეტული თემები, რომელთა ირგვლივ გამჭოლად აიგება სასწავლო პროცესი როგორც ფორმალური, ისე სასკოლო არაფორმალური განათლების ფარგლებში. ეს თემებია: ა) კულტურული მემკვიდრეობის დაცვა; ბ) გარემოს დაცვა; გ) ჯანსაღი ცხოვრება; დ) სამოქალაქო უსაფრთხოება; ე) კონფლიქტების მართვა; ვ) ფინანსური წიგნიერება; ზ) კულტურული მრავალფეროვნება; თ) ადამიანის უფლებები.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ცნობილია, რამდენი პირველკლასელი ეყოლებათ სკოლებს 2025-2026 სასწავლო წელს

სად ითვლება მასწავლებლისთვის ყვავილების ჩუქება ცუდ ტონად - რა ტრადიციები აქვთ სწავლის პირველ დღეს სხვადასხვა ქვეყნებში 

საჯარო სკოლების სრული სია, რომელთა ავტორიზაციის საკითხი 20 სექტემბრამდე განიხილება

დამტკიცებული მოსწავლის პირადი საქმის ფორმა - ინფორმაცია დირექტორებისა და მასწავლებლებისთვის

„ვერავის ვაიძულებთ, სკოლაში ფართი იჯარით აიღოს“... - მინისტრი სასკოლო კვებაზე

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები
ეს არის შესაძლებლობა მოსწავლეებისთვის, რომ გაიცნონ მსოფლიოს ერთ-ერთი უძველესი კულტურა
საინტერესო

ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს

რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

როგორ უნდა მიხვდეთ, რომ თქვენი შვილი ბაღისთვის მზად არ არის?

სიახლეები
საზოგადოება