მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
1. პროფესიის სტანდარტი წარმოადგენს კონკრეტულ პროფესიასთან დაკავშირებული ამოცანებისა და მოვალეობების ერთობლიობას.
2. პროფესიის სტანდარტი მოიცავს შემდეგ ინფორმაციას:
ა) პროფესიის სტანდარტის დასახელებას ქართულ და ინგლისურ ენაზე;
ბ) პროფესიის სტანდარტის სარეგისტრაციო ნომერს;
გ) პროფესიის დასახელებას შესაბამისი კოდებით – „დასაქმების საერთაშორისო სტანდარტული კლასიფიკატორის“ ISCO-08 და ეკონომიკური საქმიანობის სახეების ეროვნული კლასიფიკატორის მიხედვით;
დ) დასაქმების შესაძლებლობებს;
ე) შესაბამისი პროფესიით საქმიანობისთვის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნებს (ასეთის არსებობის შემთხვევაში);
ვ) პროფესიულ მოვალეობებს, რაც გულისხმობს სამუშაო ადგილზე შესასრულებელი ამოცანების ერთობლიობას;
ზ) პროფესიულ ამოცანებს, რაც გულისხმობს კონკრეტული პროფესიული მოვალეობის შესასრულებლად განსახორციელებელ ქმედებას/ქმედებებს;
თ) პროფესიულ ცოდნას, რაც გულისხმობს კონკრეტული პროფესიული მოვალეობების შესრულებისათვის აუცილებელ ცოდნას;
ი) კონკრეტული პროფესიისთვის მნიშვნელოვან უნარებს, დამოკიდებულებებსა და შესაძლებლობებს გლობალური უნარების ტაქსონომიის შესაბამისი განზომილებებიდან;
კ) კონკრეტული პროფესიისთვის ვალიდურ სამუშაო კონტექსტსა და ღირებულებებს;
ლ) პროფესიული საქმიანობის განსახორციელებლად აუცილებელ ინსტრუმენტებს, ტექნოლოგიებს, ინვენტარსა და აღჭურვილობას;
მ) პროფესიის სტანდარტის გადახედვის ვადებს;
ნ) სხვა დამატებით ინფორმაციას, საჭიროების შემთხვევაში.
3. პროფესიის სტანდარტის შემუშავების საფუძველია შესაბამისი დარგობრივი რუკის არსებობა, რომელშიც იდენტიფიცირებულია შესაბამის დარგში არსებული მოვალეობები.
4. დარგობრივ რუკას, საერთაშორისო და ადგილობრივი გამოცდილების ანალიზის საფუძველზე, შეიმუშავებს და დარგობრივი უნარების ორგანიზაციას/ამ წესის მე-3 მუხლის მე-5 პუნქტით გათვალისწინებულ დარგობრივ სამუშაო ჯგუფს/ჯგუფებს, ასევე დაინტერესებულ მხარეებს, წარუდგენს არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირი – პროფესიული უნარების სააგენტო (შემდგომში – პროფესიული უნარების სააგენტო).
5. დარგობრივი რუკა დინამიკურად ვითარდება და იცვლება შესაბამის დარგში გამოვლენილი საჭიროებების მიხედვით.
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“
გაიზრდება ხელფასები, შეიცვლება დაფინანსების მოდელი და განახლდება კვალიფიკაცია, თუმცა როდის უცნობია - რას ვკითხულობთ მთავრობის 2026-2029 წლის გეგმაში
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
„კალის საჯარო სკოლა ულოცავს მარიამ მარგველანსა და სალომე ხარძიანს ამ დიდ წარმატებას“
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“