სიახლეები
სიახლეები

მოსწავლე უნდა ხედავდეს დავალების საჭიროებას - მასწავლებელი კი ორიენტირებული უნდა იყოს მოსწავლის მოტივაციის გაზრდაზე
12-11-2022
-
+


თითოეული მოსწავლე საკუთარი შესაძლებლობებით, ემოციებით, ინტერესებით, ფიზიკური და ფსიქიკური მახასიათებლებით განსხვავებულია.

სწავლა-სწავლების დროს ყველა მოსწავლის ინდივიდუალურობა უნდა იყოს გათვალისწინებული. მარტივი არაა, თუმცა მასწავლებელმა სასწავლო გარემო თითოეული მოსწავლის ინტერესებსა და შესაძლებლობებს უნდა მოარგოს.

ეროვნული სასწავლო გეგმის თანახმად, სწავლა უნდა მიმდინარეობდეს პოზიტიურ და მოწესრიგებულ გარემოში, სადაც განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება პოზიტიურ ურთიერთობებსა და ინტერაქციას, სადაც მოსწავლე არის დაფასებული, აღიარებული და მასწავლებელთან ერთად არის პასუხისმგებელი საკუთარ სწავლასა და განვითარებაზე.

მასწავლებელი ვალდებულია, უზრუნველყოს სიღრმისეული სწავლება, რაც იმას ნიშნავს, რომ მოსწავლეებს სასწავლო მასალა ეტაპობრივად და მრავალმხრივად უნდა მიწოდებოდეს, საკითხები საფუძვლიანად და განსხვავებულ კონტექსტებში უნდა განიხილებოდეს.

მოსწავლეთა მოტივაცია პირდაპირ უკავშირდება მათ სასწავლო შედეგებს. მოსწავლეებს, რომლებსაც თავად სურთ ამა თუ იმ საკითხის შესწავლა უკეთესი შედეგი აქვთ, ვიდრე მათ, ვინც ვალდებულებით სწავლობენ.

ეროვნულ სასწავლო გეგმაში განმარტებულია, რომ სკოლა მოსწავლეთა მოტივაციის გაზრდაზე უნდა ზრუნავდეს, დავალებები კი მასწავლებელმა ისე უნდა შეარჩიოს, რომ მოსწავლე თავად აცნობიერებდეს მის საჭიროებას.

„სკოლა ორიენტირებული უნდა იყოს მოსწავლის მოტივაციის გაზრდაზე. მოსწავლე უნდა ხედავდეს დავალების მიზანს, მის საჭიროებას, კავშირს სკოლაში მიმდინარე საქმიანობასა და სკოლის გარეთ მიმდინარე ცხოვრებას შორის“, - წერია დოკუმენტში.

მოსწავლეთა სწავლისადმი მოტივაციის ამაღლებას განაპირობებს სასწავლო პროცესში მათი თანაბარი ჩართულობაც. მოსწავლეები არა მხოლოდ აქტიურად უნდა მონაწილეობდნენ განათლების მიღების პროცესში, ასევე საშუალება უნდა ჰქონდეთ ერთმანეთს დაეხმარონ და მონაწილეობა მიიღონ თანატოლების სწავლა-სწავლების პროცესშიც.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
სვანეთში მეორე მოზარდის ცხედარი პატარა ჰესთან იპოვეს - მესამე მოზარდს კვლავ ეძებენ
პროგრამების დასრულების შედეგად, გაიცემა პროფესიული დიპლომი, რომელიც გათანაბრებულია სრული ზოგადი განათლების ატესტატთან
შეგახსენებთ, რომ ლადო აფხაზავა მასწავლებლის ეროვნული ჯიდლოს მფლობელია

 

ბრწყინვალე შვიდეული გვირგვინდება კვირიაკეთი, რომელსაც კვირაცხოვლობა ანუ „ახალი კვირა“ – აღდგომის „განახლება“ ეწოდება
დაინიშნა, ავტობუსის ცხრა დროებითი მარშრუტი, რომელიც სასაფლაოების მიმართაულებით იმოძრავებს
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
დასკვნით ღონისძიებაზე მოსწავლეებმა წარადგინეს თავიანთი ხელით შექმნილი და დაპროგრამებული “ქანქარიანი საათი, რომელშიც თუთიყუში ცხოვრობს“
მოსწავლეებმა, მშობლებთან ერთად, დაათვალიერეს დედაქალაქის ისტორიულ-კულტურული ღირსშესანიშნაობები
პროექტის მიზანია სოციალური მეწარმეობის განვითარება
აღსანიშნავია, რომ კონფერენციის მიზანია ახალგაზრდების სტიმულირება
საინტერესო
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
სიახლეები
საზოგადოება