სიახლეები
სიახლეები

„მაღალი კვალიფიკაციის მასწავლებლები ტოვებენ პროფესიას... მივცეთ მათ აკადემიური თავისუფლება“
17-10-2022
-
+


შრომის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ILO) და ევროპის განათლების პროფკავშირების კომიტეტის (ETUCE) მხარდაჭერით გაიმართა საერთაშორისო კონფერენცია, თემებზე: ფუნდამენტური შრომითი უფლებები ცენტრალურ აზიასა და აღმოსავლეთ ევროპაში, საერთაშორისო პროფკავშირული მოძრაობის მიზნები, ღირსეული შრომის პირობები, სოციალური დიალოგის და კოლექტიური მოლაპარაკებების განვითარების მექანიზმები.

კონფერენციის მონაწილეებს შორის იყვნენ შრომის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ILO) აღმოსავლეთ ევროპისა და ცენტრალური აზიის წარმომადგენელი გოჩა ალექსანდრია, ევროპის განათლების პროფკავშირების კომიტეტის (ETUCE) პრეზიდენტი ლარი ფლანაგენი და ევროპის განათლების პროფკავშირების კომიტეტის (ETUCE) აღმასრულებელი დირექტორი სუზან ფლოკენი.

ევროპის განათლების პროფკავშირების კომეტეტის (ETUCE) პრეზიდენტმა ლარი ფლანაგენმა მონაწილეებს წარუდგინა ETUCE-ის პოლიტიკის დოკუმენტი, „მასწავლებლის პროფესიის სტატუსისა და მიმზიდველობის გაუმჯობესება“. ლარი ფლანაგენმა ამ მიმართულებით საჭიროებები განიხილა. პოლიტიკის დოკუმენტის პრეზენტაციის შემდეგ, მან განაცხადა: „1979 წელს გავხდი მასწავლებელი და ახლა, რომ ვიყო ახალგაზრდა, ისევ ამ პროფესიას ავირჩევდი. მასწავლებლის პროფესიას მოქვს სიამოვნება, ჩვენ ვძერწავთ ბედს მომავალი თაობისა და შესაბამისად ქვეყნის. ვიცით გამოწვევები, პრობლემები და სირთულეები ჩვენი პროფესიის, მაგრამ ვზრუნავთ გავაუმჯობესოთ სხვისი ცხოვრება. მივცეთ მასწავლებლებს აკადემიური თავისუფლება, რომ მისცენ განათლება ბავშვებს და ასწავლონ მათ გუნდური მუშაობა, რაც საკვანძო საკითხია. ფურცელზე მუშაობა აღიზიანებს მასწავლებლებს და არა საკლასო ოთახში მოსწავლეებთან მუშაობა. მასწავლებლის ღირსეული ანაზღაურება არის კვალიფიკაციის და კომპეტენციის შესაბამისი ანაზღაურება. შევუწყოთ ხელი ახალგაზრდებს. თუ მუშაობის დაწყებიდან 5 წელიწადში ახალგაზრდა მასწავლებელი გადის პროფესიიდან, მაშინ რაღაც არასწორად არის სისტემაში. ჩვენ, პროფკავშირებმა მხარი უნდა დავუჭიროთ ახალგაზრდა კადრების სისტემაში შემოსვლას“...

ევროპის განათლების პროფკავშირების დირექტორმა სუზან ფლოკენმა კონფერენციის მონაწილეებს გააცნო „მრავალჯერადი კრიზისების გავლენა სოციალურ დიალოგზე განათლების სფეროში“. მან აღნიშნა, რომ კრიზისების დროს განათლება არის გასაღები და გადაწყვეტილებების მიმღებების ვალდებულებები განმარტა: სისტემური დამოკიდებულება განათლების რეფორმებისადმი; პედაგოგთა კვალიფიკაციის ამაღლების პროგრამების მუდმივი განახლება; მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლება; განათლების პროფკავშირებთან სოციალური დიალოგის და კოლექტიური მოლაპარაკებების სრულყოფა.

ევროპის განათლების პროფკავშირების კომიტეტის (ETUCE) აღმასრულებელმა დირექტორმა სუზენ ფლოკენმა ისაუბრა პანდემიით გამოწვეულ მასწავლებელთა ფსიქო-ემოციურ მდგომარეობასა და სტრესზე, კოვიდ-ინფექციით გამოწვეულ მასწავლებელთა სხვადასხვა დაავადებების გააქტიურებაზე. გამომდინარე აქედან, პროფკავშირებს ორი ვალდებულება აქვს: მასწავლებლის უფლებების დაცვა და ზრუნვა განათლების ხარისხის ამაღლებისათვის. ამ ორი პრიორიტეტის გათვალისწინებით, პროფკავშირმა მეტი ძალისხმევით უნდა წარადგინოს ხელისუფლებასთან პროფესიონალურად მომზადებული წინადადებები. სუზან ფლოკენმა დაასახელა ქვეყნები, კოსოვო, ლატვია, ნორვეგია, საბერძნეთი, სადაც მასწავლებლები პროტესტს გამოთქვამენ განათლების დაფინანსების შემცირების გამო. მაღალი კვალიფიკაციის მქონე მასწავლებლები ტოვებენ პროფესიას, ბევრ შემთხვევაში ქვეყანას, უკეთესი ანაზღაურების მოსაძებნად.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

შემთხვევის შედეგად არავინ დაშავებულა

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელი ნინო წერეთელი

სამინისტრომ ტრენინგების ჩატარება უზრუნველყოს საჯარო სკოლების ადმინისტრაციის წარმომადგენლებისა და მასწავლებლებისთვის

აბიტურიენტებს კვირას სამებაში დალოცავენ - საპატრიარქოს განცხადება

3 მთავარი ცვლილება ზოგადი განათლების კანონში - სიახლეები დირექტორებს, მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს ეხება

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
„შემდგომ წარმატებებს ვუსურვებთ მოსწავლეებსაც და მასწავლებლებსაც“
 

მოსწავლეებმა დამრიგებელი სიამაყით აღევსეს, მშობლებს კი დაუვიწყარი ემოციები აჩუქეს

 

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება