სიახლეები
სიახლეები

როგორ განვასხვაოთ კითხვის უნარის დარღვევები მოსწავლეებში? - დისლექსიის სახეები
13-11-2022
-
+


დისლექსია კითხვის უნარის დარღვევაა, თუმცა მისი მნიშვნელობა ბევრად მეტია. რიგ შემთხვევაში დისლექსია ხასიათდება სწავლის უნარის დაქვეითებით, ასეთ დროს მოსწავლეს აქვს კითხვის, წერისა და ზეპირი მეტყველების პრობლემება.

დისლექსია შესაძლოა იყოს:

გენეტიკური - მემკვიდრეობითი დისლექსია დამახსიათებელია ოჯახებისათვის, სადაც ნათესავებს მსგავსი პრობლემები აქვთ და თაობებს გადაეცემა.

განვითარების დისლექსია - კონგენიტალური, დაბადებიდან არსებული და განვითარების პროცესში გამოვლენილი, მაგრამ არა მემკვიდრეობითი.

შეძენილი დისლექსია- მოგვიანებით ჩნდება რაიმე ფიზიკური მდგომარეობის ან დაზიანების გამო. ეს არის სიმპტომატური დისლექსია.

ემოციური დისლექსია - წინავერბალურ საფეხურზე აღმოცენებული ტრავმა იწვევს სპეციფიკური სმენითი ბლოკის ჩამოყალიბებას.

როგორ განვასხვაოთ კითხვის უნარის დარღვევები? დისლექსიის სახეებია:

დისეიდეტური დისლექსია - სიტყვის, როგორც მთლიანობის, აღქმისა და წაკითხვის დარღვევა. ამ შემთხვევაში შეუძლებელია სიტყვების ვიზუალური კონფიგურაციის ცნობა, თუმცა შესაძლებელია ფონეტიკური ანალიზი.

დისფაზია - თავის ტვინის დაზიანებით გამოწვეული მეტყველების დარღვევა, ლაპარაკისა და სხვისი ნათქვამის გაგების სრული ან ნაწილობრივი შეუძლებლობა.

დისფონეტიკური დისლექსია - ასოსა და ბგერას შორის მიმართების გაგების სიძნელე. ამ შემთხვევაში ადგილი აქვს სიტყვის ფონეტიკური ანალიზის (ფონეტიკური დეკოდირება/კოდირების) დარღვევას, სიტყვის წაკითხვა ვიზუალური ნიშნების მიხედვით ხდება.

შერეული დიფონეტიკურიდისეიდეტური დისლექსია - როგორც სიტყვაში ასოსა და ბგერას შორის მიმართების გაგებისა და იდენტიფიკაციის, ასევე სიტყვის, როგორც ვიზუალური მთლოანობის აღქმისა და წაკითხვის უნარის დარღვევა.

L–ტიპის დისლექსია - კითხვისას დარღვეულია მარჯვენა ჰემისფეროსთვის დამახასიათებელი სტრატეგიების გამოყენება, ამ ტიპის დისლექსიის მქონე ადამიანები კითხვისას უპირატესად ლინგვისტურ (ფონოლოგიურ) სტრატეგიას მიმართავენ. ისინი კითხულობენ სწრაფად, მაგრამ არაზუსტად და ასოების გამოტოვებით.

P–ტიპის დისლექსია - კითხვისას დარღვეულია მარცხენა ჰემისფეროსთვის დამახასიათებელი სტრატეგიების გამოყენება. ამ ტიპის დისლექსიის მქონე ადამიანები კითხვისას უპირატესად ვიზუალურ-სივრცით სტრატეგიას მიმართავენ. ისინი კითხულობენ ნელა, ფრაგმენტულად, მაგრამ ზუსტად.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

„თუკი აბიტურიენტები განაცხადს/დოკუმენტს არ წარმოადგენენ შესაბამის ვადებში, ისინი ვერ მიიღებენ მონაწილეობას ერთიან ეროვნულ გამოცდებში“

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

დირექტორების საყურადღებოდ - სკოლებს მასწავლებელთა რეპორტი მიეწოდათ

მასწავლებელთა შეფასების ჯგუფის მიერ ჩატარებული აპრობაციის შედეგები ცნობილია

ბაღებში აღრიცხვის ელექტრონული სისტემის დამონტაჟება სექტემბრიდან დაიწყება

პიროვნება
„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები

„ვცდილობთ, სასკოლო აქტივობები ისე დავგეგმოთ, დროის გამოწვევებსაც ვუპასუხოთ, ბავშვებიც არ გადავღალოთ“...

ბავშვებმა გაზაფხულის დღესასწაულები უსაყვარელს პედაგოგებსაც მიულოცეს

პატარა ბუნების მოყვარულები თავად პასუხობდნენ დამსწრეთა შეკითხვებს რესურსების შექმნასა და მიზნობრიობის შესახებ
 

ვაჩიანის საჯარო სკოლაში ბილინგვური სწავლების ფარგლებში ღია გაკვეთილი ჩატარდა

საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება