სიახლეები
სიახლეები

როგორ დავაინტერესოთ მოსწავლე, რომ ტექსტი გააზრებულად წაიკითხოს და შეძლოს შინაარსის გამოტანა?
16-10-2022
-
+


კითხვის პროცესი სააზროვნო უნარებს მოითხოვს. იმისთვის, რომ მოსწავლეს ტექსტის წაკითხვის მოტივაცია ჰქონდეს, საჭიროა მისი დაინტერესება.

კითხვის წინა ეტაპი სწორედ მოსწავლისთვის შესაბამისი განწყობის შექმნას უნდა დაეთმოს.

რა უნდა გააკეთოს მასწავლებელმა, რომ მოსწავლეს ტექსტის გააზრებულად წაკითხვის სურვილი გაუჩნდეს? ამისთვის რამდენიმე აქტივობა დაგეხმარებათ:

ვარაუდების გამოთქმა - მასწავლებელმა მოსწავლეებს უნდა მისცეს ტექსტის შესახებ ვარაუდების გამოთქმის საშუალება. ვარაუდები უნდა გამომდინარეობდეს ტექსტის სათაურიდან, ილუსტრაციიდან, სურათებიდან. კითხვის დაწყებამდე პედაგოგს შეუძლია, დასვას კითხვები: როგორ ფიქრობთ, რაზე შეიძლება იყოს ტექსტი? რატომ ფიქრობ ასე? როგორ განვითარდება ამბავი?...

თემის შესაბამისი განწყობის შექმნა - მასწავლებელი მოსწავლეებს წინასწარ აწვდის ინფორმაციას წასაკითხი თემის შესახებ, მაგალითად: რა იცით ამ საკითხზე? რა გსმენიათ? გაიხსენეთ...გარდა ამისა, პედაგოგს მოსწავლეთა დაინტერესების მიზნით შეუძლია, მოსწავლეებს წინასწარ, მოკლედ უამბოს წასაკითხი ტექსტის შესახებ.

გამოსცადე შენი ინტუიცია - კითხვის დაწყებამდე მასწავლებელი მოსწავლეებს ტექსტიდან აძლევს წინადადებებს არეული თანამიმდევრობით და ავალებს, რომ ინტუიციით დაალაგონ ისინი, ტექსტის წაკითხვის შემდეგ კი, ისინი საკუთარ ვერსიას შეადარებენ ტექსტს.

დისკუსია - მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს ტექსტის თემას და ამ თემაზე იმართება დისკუსია, რომელშიც ისინი გამოთქვამენ საკუთარ მოსაზრებებს. შემდეგ კი ეცნობიან ტექსტს. 

დაემთხვევა თუ არა შენი აზრი ავტორისას? - მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობს ორ ურთიერთსაწინააღმდეგო მოსაზრებას. მოსწავლეებმა საკუთარი პოზიცია უნდა გამოხატონ და არგუმენტირებლად ახსნან, თუ რომელს ეთანხმებიან და რატომ. ტექსტის წაკითხვის შემდეგ ისინი საკუთარ პოზიციას შეადარებენ ავტორისას.

მინიშნებები - მასწავლებელი მოსწავლეებს ეუბნება ძირითად სიტყვებს, რომლებიც ტექსტს უკავშირდება, მოსწავლეები კი უნდა მიხვდნენ, რაზეა ტექსტი.

ჩამოთვლილი აქტივობები ხელს უწყობს, რომ მოსწავლეებისთვის კითხვის პროცესი უფრო საინტერესო გახდეს და მათ გააზრებულად წაიკითხონ ტექსტი.


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი დასაქმების პირველ ფორუმს უმასპინძლა
ზგემ-ის საბოლოო დოკუმენტი - რა წერია „სკოლების კონსტიტუციაში“, რომელიც სამინისტრომ პარლამენტს გადაუგზავნა
აბიტურიენტების საყურადღებოდ - 1000-700-500 ლარიან ჯილდოს მიიღებთ სახელმწიფო გრანტის აღების შემთხვევაში
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიების ხელმძღვანელი სალომე მესხია გახლდათ
„ვულოცავთ ლიანას და ქალბატონ მადონას ამ დიდ გამარჯვებას და ვუსურვებთ წარმატებებს, შემდგომ საქმიანობაში“,- ამბობენ სკოლაში
ღონისძიებას დაესწრნენ ხარისხის მართვის მენეჯერი მაყვალა ანთაძე და სასწავლო პროცესების მართვის მენეჯერი მზიური კოჩალიძე
სკოლის მე-5 კლასის მოსწავლეებმა, დამრიგებლის - სალომე რუხაძის ხელმძღვანელობით, დედამიწის დღე აღნიშნეს
აღსანიშნავია, რომ ისინი გარემოს დაცვის მნიშვნელობასა და აუცილებლობას ნათლად იაზრებენ
საინტერესო
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
ეს შეიძლება სხვადასხვა გზით გამოვლინდეს. მაგალითად, მოსწავლე გაკვეთილზე დაინტერესებას არ გამოხატავს, მოუსვენარია და მოტივაციის ნაკლებობაც შესამჩნევია
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
საზოგადოება