სიახლეები
სიახლეები

სტატუსის მოპოვების წესი და პირობები დამტკიცდა - ყველა დეტალი პროგრამის დუალური სწავლების შესახებ
07-09-2022
-
+


საქართველოს მთავრობის დადგენილებით სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების მიზანს წარმოადგენს პირის მიერ, ფორმალური განათლების ფარგლებში, საგანმანათლებლო დაწესებულებასთან ერთად, პროგრამის დუალური სწავლების ფორმით განხორციელება დამტკიცდა.

სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების უფლებამოსილების მქონე სუბიექტები:

1. სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების უფლება აქვს მეწარმე სუბიექტს/იურიდიულ პირს ან საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესის შესაბამისად მიკრო/მცირე ბიზნესის სტატუსის/ფიქსირებული გადასახადის გადამხდელის სტატუსის მქონე პირს.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრულ პირს სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვება შეუძლია როგორც დამოუკიდებლად, ასევე სხვა პირთან/პირებთან ერთობლივად.

3. სასწავლო საწარმოს სტატუსის ერთობლივად მოპოვების უფლება აქვთ ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრულ ორ ან რამდენიმე პირს, რომლებიც ქმნიან კონსორციუმს.

4. სასწავლო საწარმოს სტატუსის ერთობლივად მოპოვების შემთხვევაში, კონსორციუმში გაერთიანებული თითოეული პირი მოიხსენიება სასწავლო საწარმოდ, თუმცა მათ უფლება აქვთ, მხოლოდ ერთობლივად განახორციელონ შესაბამისი პროგრამები.

5. სასწავლო საწარმოს სტატუსის ერთობლივად მოპოვების მიუხედავად, კონსორციუმში გაერთიანებული თითოეული პირი უფლებამოსილია,  დამოუკიდებლადაც მოიპოვოს სასწავლო საწარმოს სტატუსი.

6. სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების მიზნით კონსორციუმის შექმნა უნდა დასტურდებოდეს პირებს შორის გაფორმებული ხელშეკრულებით/მემორანდუმით ან/და თანამშრომლობის დამადასტურებელი სხვა დოკუმენტით.

პირის მიერ სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების სტანდარტები:


1. სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების მიზნით პირი უნდა აკმაყოფილებდეს ამ წესის დანართით განსაზღვრულ სტანდარტებს (შემდგომში – სტანდარტები).

2. სასწავლო საწარმოს სტატუსის მინიჭებაზე უფლებამოსილი სუბიექტი უფლებამოსილია, კომპეტენციის ფარგლებში, დარგობრივი სპეციფიკის გათვალისწინებით, დაადგინოს დამატებითი მოთხოვნები, რომელთა დაკმაყოფილებაც, სტანდარტებთან ერთად, აუცილებელია სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოსაპოვებლად.

გარდამავალი დებულებები

1. პროფესიული უნარების სააგენტომ ამ წესით გათვალისწინებული ელექტრონული სისტემის შექმნა უზრუნველყოს ამ დადგენილების ამოქმედებიდან არაუგვიანეს 1 წლის ვადაში.

2. ელექტრონული სისტემის შექმნამდე ამ წესით გათვალისწინებული საქმისწარმოება ხორციელდება მატერიალური სახით.

3. დუალურ სწავლებაში ჩართულმა საწარმოებმა შესაბამის პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე ამ წესის ამოქმედებამდე ჩარიცხულ პროფესიულ სტუდენტებს/რეგისტრირებულ აპლიკანტებს სწავლა დაასრულებინონ ამ წესის ამოქმედებამდე არსებული კანონმდებლობის საფუძველზე. ამასთან, აღნიშნული საწარმოები ჩაითვალონ სასწავლო საწარმოებად და მიეცეთ დუალური სწავლების განხორციელების უფლება პროგრამის ავტორიზაციის ვადით, თუმცა არაუგვიანეს 2024 წლის 1 იანვრისა. აღნიშნული ვადის ამოწურვის შემდეგ, დუალურ სწავლებაში ჩართვის მიზნით, სავალდებულოა სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვება, ამ წესის შესაბამისად.

4. საწარმოებს, რომლებიც ამ წესის ამოქმედებამდე არ იყვნენ დუალურ სწავლებაში ჩართულები, უფლება მიეცეთ, განახორციელონ პროგრამები ამ წესის ამოქმედებამდე არსებული კანონმდებლობის საფუძველზე და ჩაითვალონ სასწავლო საწარმოებად 2024 წლის პირველ იანვრამდე.

5. 2024 წლის პირველი იანვრიდან დუალური სწავლება განხორციელდეს მხოლოდ ამ წესის შესაბამისად, სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების საფუძველზე.

6. დაინტერესებული საწარმოები გათავისუფლდნენ სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების საფასურისგან ამ წესის ამოქმედებიდან 5 წლის განმავლობაში. აღნიშნულ ვადაში სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების ადმინისტრირების პროცესი დაფინანსდეს პროფესიული უნარების სააგენტოს ბიუჯეტიდან. ამასთან, პროფესიული უნარების სააგენტომ უზრუნველყოს, სასწავლო საწარმოს სტატუსის მოპოვების პროცედურის წარმართვის მიზნით, შესაბამისი დარგობრივი უნარების ორგანიზაციის/ორგანიზაციების დაფინანსების ოდენობის განსაზღვრა და მის მიერ დადგენილი წესით დაფინანსება.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

სკოლებისა და ბაღების რეაბილიტაცია-მშენებლობას თბილისის მერია გადაიბარებს

მასწავლებლებს საშვებულებო დღეები სექტემბერში დაემატებათ - სამეურვეო საბჭოს არჩევნები

მასწავლებელთა გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის - გაეცანით გასული წლის ტესტებს

ახალი სასწავლო წლიდან „დიფერენცირებული სწავლება“ იწყება - საპილოტე სკოლებს სამინისტრო შეარჩევს - 7 მთავარი რეკომენდაცია ცნობილია

საწარმოში გოგონები ქმნიან პრაქტიკულ ნივთებს, ეუფლებიან მეწარმეობას, დიზაინსა და კერვას

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
„შემდგომ წარმატებებს ვუსურვებთ მოსწავლეებსაც და მასწავლებლებსაც“
 

მოსწავლეებმა დამრიგებელი სიამაყით აღევსეს, მშობლებს კი დაუვიწყარი ემოციები აჩუქეს

 

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება