სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა შეფასდეს მოსწავლის მიღწევები - სამინისტრო პედაგოგებს მიმართავს
06-09-2022
-
+


განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ზოგადი განათლების რეფორმის დეპარტამენტი პედაგოგებს ინსტრუქციებს აძლევს ისეთ თემებზე, როგორიცაა მოსწავლეთა შეფასება. 

რა შემთხვევაში მიიჩნევა შედეგი მიღწეულად? როგორ უნდა შეფასდეს მოსწავლის მიღწევები?

ამ კითხვებზე პასუხის გასაცემად, პირველ რიგში, წარმოვიდგინოთ ორი მოსწავლე, რომელთაც დაევალათ შეისწავლონ ისტორიიდან ახალი საკითხი და შეასრულონ კომპლექსური დავალება ამ საკითხთან დაკავშირებით. 

დავალება- წარმოიდგინეთ, რომ ცხოვრობთ თამარის ეპოქაში. აღწერეთ ყუთლუ- არსლანის დასის გამოსვლა მეფის მოწინააღმდეგე ისტორიკოსის თვალით.

საკითხი, რა თქმა უნდა, უნდა მოიცავდეს ქვესაკითხებს, რომლებიც საგნის სამიზნე ცნებებს უკავშირდება და ანალიტიკურ შეკითხვებს, რომლებიც მოსწავლეს ცოდნის კონსტრუირებაში დაეხმარება.


რა შემთხვევაში შეგვიძლია ჩავთვალოთ, რომ პირველმა მოსწავლემ ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების შესაბამისად შეასრულა დავალება, ანუ სიღრმისეულად გაიაზრა უცნობი საკითხი, მეორემ კი - არა.

ამის გაანალიზებაში ეროვნული სასწავლო გეგმის შედეგების მიღწევის ტაქსონომია გვეხმარება. ამ ტაქსონომიის მიხედვით მოსწავლეს ქვესაკითხი ხუთ განსხვავებულ სიღრმეზე შეიძლება ჰქონდეს გააზრებული:

• პრესტრუქტურული
• უნისტრუქტურული
• მულტისტრუქტურული
• მიმართებითი
• აბსტრაქტული

შედეგი მიღწეულად ითვლება, თუკი მოსწავლე მიმართებით (ან აბსტრაქტულ) დონეზე იაზრებს სამიზნე ცნებასთან დაკავშირებულ ნებისმიერ ქვესაკითხს.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

სკოლებისა და ბაღების რეაბილიტაცია-მშენებლობას თბილისის მერია გადაიბარებს

მასწავლებლებს საშვებულებო დღეები სექტემბერში დაემატებათ - სამეურვეო საბჭოს არჩევნები

მასწავლებელთა გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის - გაეცანით გასული წლის ტესტებს

ახალი სასწავლო წლიდან „დიფერენცირებული სწავლება“ იწყება - საპილოტე სკოლებს სამინისტრო შეარჩევს - 7 მთავარი რეკომენდაცია ცნობილია

საწარმოში გოგონები ქმნიან პრაქტიკულ ნივთებს, ეუფლებიან მეწარმეობას, დიზაინსა და კერვას

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
„შემდგომ წარმატებებს ვუსურვებთ მოსწავლეებსაც და მასწავლებლებსაც“
 

მოსწავლეებმა დამრიგებელი სიამაყით აღევსეს, მშობლებს კი დაუვიწყარი ემოციები აჩუქეს

 

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება