სიახლეები
სიახლეები

რა განსხვავებაა განმავითარებელ შეფასებასა და მოსწავლის დახასათებას შორის?
06-06-2022
-
+


სასწავლო წლის მიწურულს მოსწავლეთა შეფასებები აქტუალური თემა ხდება. შეფასება ორნაირია - განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.

I-IV კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება გამოიყენება, დანარჩენი კლასების მოსწავლეებს კი სასწავლო წლის ბოლოს განმსაზღვრელი შეფასებები ეწერებათ.

დაწყებითი კლასის მასწავლებლები წლის ბოლოს მოსწავლეთა წერილობით შეფასებას წერენ. უკვე ითქვა, რომ განმავითარებელი შეფასებების ელექტრონულ ჟურნალში შეტანა სავალდებულო არაა, თუმცა სურვილის შემთხვევაში, პედაგოგებს თითოეული მოსწავლის შეფასება შეუძლიათ, ამასთან, მოკლე დახასიათებები საჭიროა მოსწავლის პირად საქმეში შესატანადაც.

„განმავითარებელი შეფასების ნიმუში ხომ არ გაქვთ?“ „როგორ ვწერთ წლის ბოლოს მოსწავლეთა დახასიათებას?“ - ეს ის კითხვებია, რომლებიც პედაგოგების დახურულ ჯგუფებში ხშირად ისმევა. პირველ რიგში, საყურადღებოა, რომ მოსწავლეთა დახასიათება და შეფასება ერთი და იგივე არაა. მაშ რა განსხვავებაა მათ შორის?

განმავითარებელი შეფასება - თავად სიტყვა გვეუბნება, რომ მასწავლებლის კომენტარმა მოსწავლეს განვითარებისკენ უნდა უბიძგოს. განმავითარებელი შეფასების წერისას მასწავლებლებმა უნდა იხელმძღვანელოს საგნობრივი სტანდარტის მიხედვით და დაწეროს მოსწავლის მოკლე წერილობითი შეფასება, რომელშიც დაახასიათებს მოსწავლეს, აღნიშნავს მის წარმატებებს და მიუთითებს, რაში სჭირდება მოსწავლეს დახმარება საკუთარი შესაძლებლობების უკეთ გამოსავლენად.

განმავითარებელი შეფასება ადგენს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას და მიმართულია სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე. ამ ტიპის შეფასება მოსწავლის წინსვლასა და განვითარებას უწყობს ხელს. განმავითარებელი შეფასება შეიძლება იყოს ზეპირსიტყვიერი ან წერილობითი, ორივე შემთხვევაში აუცილებელია წამახალისებელი მითითებების გამოყენება.

თუ მოსწავლის შეფასებისას აღწერთ მხოლოდ მის წარმატებებს, მიღწევებს ან თუნდაც აღნიშნავთ, რა უჭირს, რას ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული პროგრამიდან და ამავდროულად, არ დაურთავთ კომენტარს, რომელიც მას საკუთარი „სისუსტეების“ დაძლევაში დაეხმარება, ეს იქნება მხოლოდ მოსწავლის მოკლე დახასიათება და არა განმავითარებელი შეფასება.


იხილეთ ასევე: I-IV და V კლასებში მასწავლებელი ვალდებული არ არის, დაწეროს განმავითარებელი შეფასება?


კომენტარები


ეტალონი

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

სიახლეები

წვიმა, თოვლი და ყინვა...  18 დეკემბრის ჩათვლით ამინდის პროგნოზი ცნობილია

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

დამატებითი სპეციალობები სკოლებსა და ბაღებში, ვისაც მეორე სამსახურში მუშაობის უფლება მიენიჭა

ცნობილია საბავშვო ბაღების სია, რომელთა შესახებაც სპეციალური საბჭო 15 დეკემბერს იმსჯელებს

უქმე დღეა თუ არა 17 დეკემბერი სკოლებისა და ბაღებისთვის? - პასუხი აქტუალურ კითხვაზე

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

სკოლები

დირექტორმა მოსწავლეებს გადასცა დამსახურებული სიგელები, გუნდის ხელმძღვანელებს კი მედლები

მოსწავლეებმა დაათვალიერეს პროფესიული სასწავლებლის მატერიალურ-ტექნიკური ბაზა

ღონისძიებაში მონაწილეები დიდი მონდომებითა და ხალისით იყვნენ ჩართულნი

სკოლაში მოსწავლეებს წარმატებას ულოცავენ და ცოდნის ახალი მწვერვალების დაპყრობას უსურვებენ

მოსწავლეები ინგლისურ ენას საინტერესო და სახალისო აქტივობებით სწავლობენ

საინტერესო

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

სიახლეები
საზოგადოება