სიახლეები
სამასწავლებლო

„ჩვენ მომავალი თაობის აღზრდას, მათ დაინტერესებასა და მოტივაციის ამაღლებას ვემსახურებით“- რუსუდან ჭეიშვილი, ქუთაისის N21 სკოლის დირექტორი
05-05-2022
-
+


კიდევ ერთი დატვირთული და საინტერესო სასწავლო წელი დასასრულს უახლოვდება. მას Etaloni.ge-სთან ქუთაისის N21 საჯარო სკოლის დირექტორი რუსუდან ჭეიშვილი აფასებს. ის სწავლის ჰიბრიდულ მოდელზე, სადიაგნოსტიკო ტესტირებაზე, განვლილ პერიოდსა და სხვა საინტერესო საკითხებზე საუბრობს.

- სასწავლო წელი დასასრულს უახლოვდება, როგორ შეაფასებდით განვლილ პერიოდს?

- კორონავირუსის პანდემიამ და მისგან გამოწვეულმა სიტუაციამ კიდევ უფრო მეტი პასუხისმგებლობა დააკისრა სკოლასა და მასწავლებელს. ჩვენ ხომ მომავალი თაობის აღზრდას, მათ დაინტერესებასა და მოტივაციის ამაღლებას ვემსახურებით. მიმდინარე სასწავლო წელს შევძელით: საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ახალი, უცნობი შესაძლებლობების გამოყენება, მოსწავლეთათვის სწავლა-სწავლების მიღებისა და უწყვეტობის შესაძლებლობის მიცემა, დამოუკიდებელი სწავლისა და მუშაობის უნარების გამომუშავების ხელშეწყობა, სწავლა-სწავლების გამრავალფეროვნება. მცირე დანაკარგების მიუხედავად, ვთვლით, რომ სასწავლო წელი წარმატებით დავასრულეთ: მონაწილეობას ვიღებდით პროფესიული განვითარებისათვის დაგეგმილ ონლაინ ტრენინგებში. სკოლა ჩართულია „ახალი სკოლის მოდელსა’’ და USAID-ის საბაზისო განათლების პროგრამაში. წლის განმავლობაში დაიგეგმა და განხორციელდა საგანმანათლებლო პროექტები. ჩატარდა მრავალფეროვანი აქტივობები მოსწავლეთა სწავლა-სწავლების გაუმჯობესების მიზნით, მათ შორის უმეტესობა, დისტანციურად, რეგულაციების დაცვით.

- როგორ ფიქრობთ, უნდა დარჩეს თუ არა სწავლის ჰიბრიდული მოდელი მომავალშიც?

- მიუხედავად იმისა, რომ ჰიბრიდულმა სწავლებამ სკოლა და პედაგოგი მნიშვნელოვანი პრობლემების წინაშე დააყენა, ვფიქრობთ, მოსწავლეთა და  მშობელთა ინტერესების დაცვით, ჰიბრიდული მოდელი გამოყენებულ იქნას მომავალშიც, საჭიროებებიდან გამომდინარე.

- როგორ აფასებთ სადიაგნოსტიკო ტესტირების ჩატარებას და ხედავთ თუ არა მის საჭიროებას?

- სადიაგნოსტიკო შეფასება, შესაძლებელია, ეფექტურად იქნას გამოყენებული განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტად. თუმცა ვთვლით, რომ ამ მიმართულებით მნიშვნელოვანია სასწავლო პროცესის ეფექტურად დაგეგმვა, როცა გათვალისწინებული უნდა იყოს სწავლა-სწავლების ხარისხის საწყისი მდგომარეობა - მოსწავლეთა მიღწევების შესადარებლად. დაგეგმვა ისეთ სტრატეგიებს უნდა მოიცავდეს, რომ მოსწავლეებმა იცოდნენ მისაღწევი მიზანიც და გაწეული საქმიანობის შეფასების კრიტერიუმებიც. ამდენად, აღნიშნული ტესტირების გასახორციელებლად საჭიროა მომზადება, ვფიქრობთ, რომ სასწავლო წლის პირველი ნახევარი იქნება აღნიშნული ტესტირების ჩატარების იდეალური დრო, ხოლო სასწავლო წლის ბოლოს უნდა მოხდეს სადიაგნოსტიკო ტესტირება მეორედ - შედეგების შესადარებლად.

- თქვენი პირადი შეხედულებით, რას შეცვლიდით სკოლასა თუ სასწავლო პროცესში?

- სკოლისა და მოსწავლის წარმატების მისაღწევად აუცილებელია მოსწავლის, მასწავლებლისა და მშობლის უწყვეტი კავშირი, სკოლის განვითარებისათვის კი რეალისტური მიზნები და მოტივაცია, განვითარების გეგმა და მონიტორინგი, ხარისხის კულტურა, თანამშრომლობა და თანამონაწილეობა...ეს და სხვა მნიშვნელოვანი ამოცანები წარმატებით ხორციელდება ჩემს სკოლაში. სასურველია, კლასებში მოსწავლეთა რაოდენობა არ აღემატებოდეს 18-20 მოსწავლეს...მცირე კონტინგენტი არ უნდა ახდენდეს გავლენას სკოლის ბიუჯეტზე, გადასახედია სახელმძღვანელოების არჩევის საკითხი.

- ბოლო პერიოდში, განათლების სისტემაში დანერგილ რომელ სიახლეს იწონებთ ყველაზე მეტად?

- როგორც ყველაფერი ვითარდება და იცვლება, განათლების სისტემაშიც საჭირო არის და ხორციელდება კიდეც რეფორმები.. ჩვენ უნდა მოვერგოთ ამ პროცესს, მიღწევები კი უნდა აისახოს მოსწავლეებზე. ყოველ სიახლეს შესაბამისი მასამზადებელი სამუშაოები უძღოდა წინ, ტრენინგები, მასწავლებელთა გადამზადებები. დანერგვისას  არის პრობლემები, სირთულეები, არის წარმატებები...ყურადღებას გავამახვილებ ,,ახალი სკოლის მოდელზე’’, რომელმაც თითოეულ სკოლას შესთავაზა თავის ძლიერი და სუსტი მხარეების პროფილი, რომლის მიხედვითაც მას თავისი სამოქმედო გეგმის შემუშავება შეუძლია. ახალი სკოლის მოდელის მთავარი მიზანია, ხელი შეუწყოს სკოლებში ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვას. რაც ყველაზე მეტად მომწონს ამ მოდელში, ისაა, რომ თავად ვქმნი და ვგეგმავ სასწავლო გეგმასა და გაკვეთილს. „ახალი სკოლის მოდელი“ არის პროექტი, რომელიც საშუალებას გვაძლევს არ შემოვიფარგლოთ მხოლოდ პრობლემების ანალიზით და ჩვენივე ხელით, ჩვენსავე სკოლაში შევქმნათ ნიმუში იმისა, თუ რა არის ჩვენთვის კარგი სკოლა და კარგი სასწავლო პროცესი. შემდეგ კი მის დახვეწასა და განვითარებაზე ვიზრუნოთ.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ისტორიის გამოცდის სამივე ვარიანტის ტესტი და ქიმიის საკითხები ცნობილია

მასწავლებლებისა და მასწავლებლობის მსურველთა საყურადღებოდ! - კიდევ 3 საგნის გამოცდის ტესტები გამოქვეყნდა

მასწავლებლის სახლი პედაგოგების შერჩევას იწყებს - პასუხი 27 ივლისამდე გეცნობებათ

2025 საგნის გამოცდის წარმატებით ჩაბარებისთვის დასაგროვებელი აუცილებელი ქულების ოდენობა - მასწავლებლის გამოცდა

სავალდებულო საგნის სწავლის წესი აგვისტოს ბოლომდე შემუშავდება - შექმნილია კომისია

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეები პირველ მასწავლებელს გამოემშვიდობნენ და შრომისა და ამაგისთვის მადლობა გადაუხადეს

საინტერესო

ევროპის ქვეყნების უმეტესობაში მშობლიურ ენაზე სწავლა უფასოა

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

სიახლეები
საზოგადოება