სიახლეები
სამასწავლებლო

„ჩვენ მომავალი თაობის აღზრდას, მათ დაინტერესებასა და მოტივაციის ამაღლებას ვემსახურებით“- რუსუდან ჭეიშვილი, ქუთაისის N21 სკოლის დირექტორი
05-05-2022
-
+


კიდევ ერთი დატვირთული და საინტერესო სასწავლო წელი დასასრულს უახლოვდება. მას Etaloni.ge-სთან ქუთაისის N21 საჯარო სკოლის დირექტორი რუსუდან ჭეიშვილი აფასებს. ის სწავლის ჰიბრიდულ მოდელზე, სადიაგნოსტიკო ტესტირებაზე, განვლილ პერიოდსა და სხვა საინტერესო საკითხებზე საუბრობს.

- სასწავლო წელი დასასრულს უახლოვდება, როგორ შეაფასებდით განვლილ პერიოდს?

- კორონავირუსის პანდემიამ და მისგან გამოწვეულმა სიტუაციამ კიდევ უფრო მეტი პასუხისმგებლობა დააკისრა სკოლასა და მასწავლებელს. ჩვენ ხომ მომავალი თაობის აღზრდას, მათ დაინტერესებასა და მოტივაციის ამაღლებას ვემსახურებით. მიმდინარე სასწავლო წელს შევძელით: საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ახალი, უცნობი შესაძლებლობების გამოყენება, მოსწავლეთათვის სწავლა-სწავლების მიღებისა და უწყვეტობის შესაძლებლობის მიცემა, დამოუკიდებელი სწავლისა და მუშაობის უნარების გამომუშავების ხელშეწყობა, სწავლა-სწავლების გამრავალფეროვნება. მცირე დანაკარგების მიუხედავად, ვთვლით, რომ სასწავლო წელი წარმატებით დავასრულეთ: მონაწილეობას ვიღებდით პროფესიული განვითარებისათვის დაგეგმილ ონლაინ ტრენინგებში. სკოლა ჩართულია „ახალი სკოლის მოდელსა’’ და USAID-ის საბაზისო განათლების პროგრამაში. წლის განმავლობაში დაიგეგმა და განხორციელდა საგანმანათლებლო პროექტები. ჩატარდა მრავალფეროვანი აქტივობები მოსწავლეთა სწავლა-სწავლების გაუმჯობესების მიზნით, მათ შორის უმეტესობა, დისტანციურად, რეგულაციების დაცვით.

- როგორ ფიქრობთ, უნდა დარჩეს თუ არა სწავლის ჰიბრიდული მოდელი მომავალშიც?

- მიუხედავად იმისა, რომ ჰიბრიდულმა სწავლებამ სკოლა და პედაგოგი მნიშვნელოვანი პრობლემების წინაშე დააყენა, ვფიქრობთ, მოსწავლეთა და  მშობელთა ინტერესების დაცვით, ჰიბრიდული მოდელი გამოყენებულ იქნას მომავალშიც, საჭიროებებიდან გამომდინარე.

- როგორ აფასებთ სადიაგნოსტიკო ტესტირების ჩატარებას და ხედავთ თუ არა მის საჭიროებას?

- სადიაგნოსტიკო შეფასება, შესაძლებელია, ეფექტურად იქნას გამოყენებული განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტად. თუმცა ვთვლით, რომ ამ მიმართულებით მნიშვნელოვანია სასწავლო პროცესის ეფექტურად დაგეგმვა, როცა გათვალისწინებული უნდა იყოს სწავლა-სწავლების ხარისხის საწყისი მდგომარეობა - მოსწავლეთა მიღწევების შესადარებლად. დაგეგმვა ისეთ სტრატეგიებს უნდა მოიცავდეს, რომ მოსწავლეებმა იცოდნენ მისაღწევი მიზანიც და გაწეული საქმიანობის შეფასების კრიტერიუმებიც. ამდენად, აღნიშნული ტესტირების გასახორციელებლად საჭიროა მომზადება, ვფიქრობთ, რომ სასწავლო წლის პირველი ნახევარი იქნება აღნიშნული ტესტირების ჩატარების იდეალური დრო, ხოლო სასწავლო წლის ბოლოს უნდა მოხდეს სადიაგნოსტიკო ტესტირება მეორედ - შედეგების შესადარებლად.

- თქვენი პირადი შეხედულებით, რას შეცვლიდით სკოლასა თუ სასწავლო პროცესში?

- სკოლისა და მოსწავლის წარმატების მისაღწევად აუცილებელია მოსწავლის, მასწავლებლისა და მშობლის უწყვეტი კავშირი, სკოლის განვითარებისათვის კი რეალისტური მიზნები და მოტივაცია, განვითარების გეგმა და მონიტორინგი, ხარისხის კულტურა, თანამშრომლობა და თანამონაწილეობა...ეს და სხვა მნიშვნელოვანი ამოცანები წარმატებით ხორციელდება ჩემს სკოლაში. სასურველია, კლასებში მოსწავლეთა რაოდენობა არ აღემატებოდეს 18-20 მოსწავლეს...მცირე კონტინგენტი არ უნდა ახდენდეს გავლენას სკოლის ბიუჯეტზე, გადასახედია სახელმძღვანელოების არჩევის საკითხი.

- ბოლო პერიოდში, განათლების სისტემაში დანერგილ რომელ სიახლეს იწონებთ ყველაზე მეტად?

- როგორც ყველაფერი ვითარდება და იცვლება, განათლების სისტემაშიც საჭირო არის და ხორციელდება კიდეც რეფორმები.. ჩვენ უნდა მოვერგოთ ამ პროცესს, მიღწევები კი უნდა აისახოს მოსწავლეებზე. ყოველ სიახლეს შესაბამისი მასამზადებელი სამუშაოები უძღოდა წინ, ტრენინგები, მასწავლებელთა გადამზადებები. დანერგვისას  არის პრობლემები, სირთულეები, არის წარმატებები...ყურადღებას გავამახვილებ ,,ახალი სკოლის მოდელზე’’, რომელმაც თითოეულ სკოლას შესთავაზა თავის ძლიერი და სუსტი მხარეების პროფილი, რომლის მიხედვითაც მას თავისი სამოქმედო გეგმის შემუშავება შეუძლია. ახალი სკოლის მოდელის მთავარი მიზანია, ხელი შეუწყოს სკოლებში ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვას. რაც ყველაზე მეტად მომწონს ამ მოდელში, ისაა, რომ თავად ვქმნი და ვგეგმავ სასწავლო გეგმასა და გაკვეთილს. „ახალი სკოლის მოდელი“ არის პროექტი, რომელიც საშუალებას გვაძლევს არ შემოვიფარგლოთ მხოლოდ პრობლემების ანალიზით და ჩვენივე ხელით, ჩვენსავე სკოლაში შევქმნათ ნიმუში იმისა, თუ რა არის ჩვენთვის კარგი სკოლა და კარგი სასწავლო პროცესი. შემდეგ კი მის დახვეწასა და განვითარებაზე ვიზრუნოთ.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ახალი სასწავლო წლიდან 500-ლარიან დანამატს 100 მასწავლებელი მიიღებს - რის მიხედვით შეარჩევს სამინისტრო პედაგოგებს
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
ორ საგამოცდო საგანთან დაკავშირებით აბიტურიენტები დეტალურ ინფორმაციას მიიღებენ
ყოველწლიური თვითშეფასება სავალდებულო ხდება - ვის ეხება ცვლილება
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
„შედგა სიყვარულის ,სითბოს და სიხარულის ერთმანთთან გაზიარების კიდევ ერთი ლამაზი დღე“,- ასე შეაფასეს ღონისძიება სკოლაში
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
„ბაღმა ბავშვს უნდა მისცეს ხასიათი, ასწავლოს ბევრი კითხვის დასმა!“ - პედაგოგი და თერაპევტი ბარბარე მარგალიტაძე სკოლამდელი ასაკის განათლებაზე
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
საზოგადოება