სიახლეები
სიახლეები

„წლიური ნიშნის გამოყვანა მასწავლებლებისთვის პრობლემური გახდა“-  სახალხო დამცველი
28-04-2022
-
+


სახალხო დამცველმა სპეციალური ანგარიში გამოაქვეყნა, სადაც საუბრობს იმ გამოწვევებზე, რომელიც პანდემიამ შექმნა საგანმანათლებლო სივრცეში. უფრო კონკრეტულად კი ნინო ლომჯარია ხაზს უსვამს ნიშნის დაწერასთან დაკაშირებულ სირთულებს, თუმცა ონლაინ-სწავლების დადებით მხარეებსაც ასახელებს.

დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლამ მნიშვნელოვანი პრობლემები შეუქმნა პედაგოგებსაც. მათი განცხადებით, მათ, სულ მცირე, ორჯერ მეტი დროისა და ძალისხმევის ჩადება უწევდათ თითოეული გაკვეთილისთვის მოსამზადებლად. ამასთანავე, საგაკვეთილო პროცესის დისტანციურ ფორმატში წარმართვის გამო მათთვის რთული იყო მოსწავლეების ცოდნის ობიექტურად გაზომვა და შეფასება.

ნიშნის დაწერისა და წლიური შეფასების გამოყვანის პროცესი პედაგოგებისთვის მნიშვნელოვანწილად პრობლემური გახდა, რადგან ფიზიკური და ონლაინ ჟურნალების მონაცემებს შორის მნიშვნელოვანი აცდენები გამოიკვეთა. საბოლოო ჯამში, საერთო გადაწყვეტილებით, შეფასების დაწერისას ფიზიკურ ჟურნალში არსებულ მონაცემებს მიენიჭა პრიორიტეტი. მიუხედავად ამ გამოწვევებისა, კვლევის პროცესში გამოიკვეთა დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლის რეჟიმის დადებითი ეფექტი,როგორც ბავშვებთან და მშობლებთან, ისე მასწავლებლებთან  მიმართებით. გამოვლენილი შედეგებიდან განსაკუთრებით აღსანიშნავია შემდეგი საკითხები:

საგაკვეთილო პროცესში ცალკეული ბავშვების უკეთ ჩართვა - მიუხედავად იმისა, რომ კვლევისას პრობლემურად გამოიკვეთა საგაკვეთილო პროცესში არასრულწლოვნების აქტიური მონაწილეობა და ეფექტიანი ჩართულობა, ცალკეულ მოსწავლეებთან მიმართებით, სწავლების დი სტანციური მეთოდების გამოყენე-ბას დადებითი შედეგი მოჰყვა. კერძოდ, დისტანციური სწავლების რეგულაციებმა ხელი შეუწყო ისეთ სოფლებში მცხოვრები ბავშვების მონაწილეობას, რომელთა საცხოვრებელი ადგილიც სკოლისგან მოშორებით მდებარეობდა და ამინდის გაუარესების მიზეზებით ფიზიკურად ვერ ახერხებდნენ სკოლაში მისვლასა და საგაკვეთილო პროცესში მონაწილეობას.

საგანმანათლებლო პროცესში მშობლების აქტიური ჩართვა დისტანციური სწავლების პროცესში მშობლების ჩართულობის კუთხით არსებული დაბრკოლებები ცხადად გამოჩნდა. ნათელი გახდა, რომ ცალკეულ მათგანს ნაკლებად ჰქონდა უნარები ბავშვების საგანმანათლებლო პროცესში დასახმარებლად.მეორე მხრივ, მნიშვნელოვნად გაიზარდა მშობლების ან/და ოჯახის წევრების როლი საგანმანათლებლო პროცესში ტექნიკური და პროგრამული მხარდაჭერის მიმართულებით, რამაც, მათი მხრიდან, დამატებითი დროითი რესურსი და შრომა მოითხოვა.

მიუხედავად ამ გამოწვევებისა და CRIA-სპროცესში აღმოჩენილი სხვა პრობლემური საკითხებისა, კვლევაში მონაწილე მასწავლებელთა ნაწილმა მიუთითა, რომ ძირითად შემთხვევებში, სწავლების დისტანციურ მოდელზე გადასვლამ საგანმანათლებლო პროცესში მშობლების ჩართულობის ხარისხი აამაღლა. მეტიც, მშობლებმა უკეთ დაინახეს ბავშვების საჭიროებები, მათი შესაძლებლობები (განსაკუთრებით სსსმ ბავშვების შემთხვევაში), თავიანთი შვილების სასწავლო პროცესში ჩართვის მნიშვნელობა და დახვეწეს საკუთარი უნარებიც.

საგანმანათლებლო პროცესებში მშობელთა აქტიური ჩართვის პარალელურად, მშობლებსა და სკოლებს შორის ურთიერთ თანამშრომლობის კომპონენტი გაძლიერდა. ტექნიკასთან და ინტერნეტთან დაკავშირებული უნარების გაუმჯობესება-დისტანციურმა სწავლებამ ხელი შეუწყო მასწავლებლებს, მნიშვნელოვნად დაეხვეწათ ტექნიკასთან და ინტერნეტთან დაკავშირებული უნარები და ამ მიმართულებით აქტიურად ემუშავათ საკუთარ თავზე.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

თითოეულ ბაღში აღსაზრდელთა სწრებადობა და თანამშრომელთა გამოცხადება დროის კონკრეტულ მონაკვეთში ციფრული მატარებლებით გადამოწმდება

როგორ ნაწილდება სამეურვეო საბჭოში ადგილების რაოდენობა მასწავლებლებზე მოსწავლეებსა და მშობლებზე

ინფორმაცია სამაგისტრო გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის - NAEC

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეები გაერთიანდნენ სლოგანის - „იკითხე ხმამაღლა, შეცვალე მსოფლიო!“ - გარშემო

„სიხარულით გვინდა გაცნობოთ, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეები მასწავლებელ ნათია ვარდიაშვილის ხელმძღვანელობით წარმატებით წარდგნენ ფესტივალზე“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება