მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებისთვის შიდა და გარე შეფასება პროფესიული და კარიერული წინსვლის ერთ-ერთი მთავარი პირობაა. გაკვეთილებზე დაკვირვება სასკოლო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანია როგორც თავად პედაგოგისთვის, ასევე მოსწავლეებისთვის, რადგან მიღებული უკუკავშირის საფუძველზე მასწავლებელი უნდა შეეცადოს, რომ კიდევ უფრო დახვეწოს პროფესიული უნარ-ჩვევები.
გაკვეთილზე დაკვირვების მიზანია მასწავლებლის სწავლებისა და შეფასების პრაქტიკის შესახებ ინფორმაციის მოპოვება. კონკრეტულად რის მიხედვით აფასებს პედაგოგს დამკვირვებელი?
გაკვეთილის დაგეგმვა: დაგეგმილი აქვს თუ არა მასწავლებელს გაკვეთილი? აქვს შემუშვებული გაკვეთილის მიზანი, მოსალოდნელი შედეგები, სწავლებისა და შეფასების სტრატეგიები? მომზადებული აქვს გაკვეთილისთვის საჭირო სასწავლო რესურსები?
გარემო საკლასო ოთახში: როგორ არის ორგანიზებული საკლასო გარემო? მოწესრიგებულია საკლასო ოთახი? როგორ არის მერხები განლაგებული? რა თვალსაჩინოებებია გამოყენებული? რა სასწავლო რესურსებს იყენებს მასწავლებელი? საკლასო გარემოს რომელი ელემენტები მიანიშნებს, რომ საკლასო ოთახში მიმდინარეობს სწავლა-სწავლების აქტიური პროცესი? შეესაბამება თუ არა საკლასო გარემო და რესურსები გაკვეთილის მიზანს?
სოციალური და ფსიქოლოგიური გარემო საკლასო ოთახში: მასწავლებელი პატივისცემით ეპყრობა მოსწავლეებს? როგორი მოლოდინები აქვს მასწავლებელს მოსწავლეების მიმართ? მოსწავლეები თამამად გამოხატავენ საკუთარ მოსაზრებებს?
მოსწავლეების ჩართულობა: აინტერესებთ მოსწავლეებს გაკვეთილის თემა? ყველა მოსწავლე მონაწილეობს საგაკვეთილო პროცესში? ახერხებს მასწავლებელი მოსწავლეების მიმართ ინდივიდუალური ყურადღების გამოჩენას? იყენებს მასწავლებელი მრავალფეროვან სტრატეგიებს მოსწავლეების ჩართულობის უზრუნველსაყოფად?
კლასის მართვა: არის კლასში სწავლისთვის ხელსაყრელი გარემო? შეინიშნება კლასში შეთანხმებული ქცევის წესების არსებობა? ახერხებენ მოსწავლეები წესების დაცვას? ახერხებს მასწავლებელი მოსწავლეების არასასურველი ქცევის პრევენციას ან დროულად აღმოფხვრას?
სწავლება და შეფასება: იყენებს მასწავლებელი გაკვეთილის მიზანთან შესაბამის აქტივობებს? ითვალისწინებს მასწავლებელი მოსწავლეების საჭიროებებსა და მზაობას? აფასებს მასწავლებელი მოსწავლეების მიერ სასწავლო მასალის ათვისებას? ხელს უწყობს მასწავლებელი მაღალი სააზროვნო უნარების განვითარებას მოსწავლეებში?
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
თბილისის საბავშვო ბაღებში რეგისტრაცია 7 ივლისიდან დაიწყება - ვადები და ინსტრუქცია
თითოეულ ბაღში აღსაზრდელთა სწრებადობა და თანამშრომელთა გამოცხადება დროის კონკრეტულ მონაკვეთში ციფრული მატარებლებით გადამოწმდება
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
მოსწავლეებმა ცოდნა და შესაძლებლობები წარმოაჩინეს და მასწავლებლები სიამაყით აღავსეს.
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს