სიახლეები
სიახლეები

რის მიხედვით აფასებს მასწავლებელს დამკვირვებელი? - 6 კრიტერიუმი
26-04-2022
-
+


მასწავლებლებისთვის შიდა და გარე შეფასება პროფესიული და კარიერული წინსვლის ერთ-ერთი მთავარი პირობაა. გაკვეთილებზე დაკვირვება სასკოლო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანია როგორც თავად პედაგოგისთვის, ასევე მოსწავლეებისთვის, რადგან მიღებული უკუკავშირის საფუძველზე მასწავლებელი უნდა შეეცადოს, რომ კიდევ უფრო დახვეწოს პროფესიული უნარ-ჩვევები.

გაკვეთილზე დაკვირვების მიზანია მასწავლებლის სწავლებისა და შეფასების პრაქტიკის შესახებ ინფორმაციის მოპოვება. კონკრეტულად რის მიხედვით აფასებს პედაგოგს დამკვირვებელი?

გაკვეთილის დაგეგმვა: დაგეგმილი აქვს თუ არა მასწავლებელს გაკვეთილი? აქვს შემუშვებული გაკვეთილის მიზანი, მოსალოდნელი შედეგები, სწავლებისა და შეფასების სტრატეგიები? მომზადებული აქვს გაკვეთილისთვის საჭირო სასწავლო რესურსები?

გარემო საკლასო ოთახში: როგორ არის ორგანიზებული საკლასო გარემო? მოწესრიგებულია საკლასო ოთახი? როგორ არის მერხები განლაგებული? რა თვალსაჩინოებებია გამოყენებული? რა სასწავლო რესურსებს იყენებს მასწავლებელი? საკლასო გარემოს რომელი ელემენტები მიანიშნებს, რომ საკლასო ოთახში მიმდინარეობს სწავლა-სწავლების აქტიური პროცესი? შეესაბამება თუ არა საკლასო გარემო და რესურსები გაკვეთილის მიზანს?

სოციალური და ფსიქოლოგიური გარემო საკლასო ოთახში: მასწავლებელი პატივისცემით ეპყრობა მოსწავლეებს? როგორი მოლოდინები აქვს მასწავლებელს მოსწავლეების მიმართ? მოსწავლეები თამამად გამოხატავენ საკუთარ მოსაზრებებს?

მოსწავლეების ჩართულობა: აინტერესებთ მოსწავლეებს გაკვეთილის თემა? ყველა მოსწავლე მონაწილეობს საგაკვეთილო პროცესში? ახერხებს მასწავლებელი მოსწავლეების მიმართ ინდივიდუალური ყურადღების გამოჩენას? იყენებს მასწავლებელი მრავალფეროვან სტრატეგიებს მოსწავლეების ჩართულობის უზრუნველსაყოფად?

კლასის მართვა: არის კლასში სწავლისთვის ხელსაყრელი გარემო? შეინიშნება კლასში შეთანხმებული ქცევის წესების არსებობა? ახერხებენ მოსწავლეები წესების დაცვას? ახერხებს მასწავლებელი მოსწავლეების არასასურველი ქცევის პრევენციას ან დროულად აღმოფხვრას?

სწავლება და შეფასება: იყენებს მასწავლებელი გაკვეთილის მიზანთან შესაბამის აქტივობებს? ითვალისწინებს მასწავლებელი მოსწავლეების საჭიროებებსა და მზაობას? აფასებს მასწავლებელი მოსწავლეების მიერ სასწავლო მასალის ათვისებას? ხელს უწყობს მასწავლებელი მაღალი სააზროვნო უნარების განვითარებას მოსწავლეებში?


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ამბროლაურს ესტუმრა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
სიახლეები
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ამბროლაურს ესტუმრა
სტუდნეტების ნაწილმა აუდიტორიები დატოვეს და საპროტესტო აქციებს უერთდებიან -  ვრცელდება პროფესორ-მასწავლებელთა ნაწილის მიმართვაც
როდიდან გამოიდარებს - გარემოს ეროვნული სააგენტოს პროგნოზი
საჯარო სკოლების დირექტორობის კანდიდატებთან გასაუბრებები განახლდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
გარდა ამისა, ისტორიის მასწავლებლებმა იმ ადამიანები ღვაწლზე ისაუბრეს, ვინც თავი გასწირა
ბიბლიოთეკის კვირეულთან დაკავშირებით, ჭიკაანის საჯარო სკოლაში გაიმართა სხვადასხვა აქტივობა, რომელშიც აქტიურად მონაწილეობდნენ IV,V,VI და VII კლასების მოსწავლეებმა
სკოლაში მისწვეულმა მოსწავლეებმა, მშობლებმა და მასწავლებლებმა მოისმინეს, თუ რატომ არის მნიშვნელოვანი აღნიშნული პროექტის გამოყენება სასწავლო პროცესში და რა კავშირშია - ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
საინტერესო
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
სიახლეები
საზოგადოება