სიახლეები
სიახლეები

არაფრისმომცემი კომპლექსური დავალებით ხდება ბავშვების შეფასება, მათემატიკაში თეორიის ცოდნა აუცილებელია - საგნის სპეციალისტის შეფასება
02-11-2021
-
+


2021 წლის ეროვნულ გამოცდებში, ოფიციალური მონაცემებით, აბიტურიენტების ყველაზე დიდი ნაწილი - თითქმის 18 პროცენტი, მათემატიკის გამოცდაში ჩაიჭრა. სპეციალისტები აღნიშნავენ, რომ წლიდან წლამდე ეს შედეგები უარესდება, აბიტურიენტებს კი იმ მინიმალური ზღვარის გადალახვაც უჭირთ, რაც გამოცდისთვისაა განსაზღვრული.

რატომ არის მათემატიკის გამოცდა აბიტურიენტთათვის „აქილევსის ქუსლი“ , ამის შესახებ Etaloni.ge-ს მათემატიკის საგნის სპეციალისტი მაია ნასარიძე ესაუბრა.

მისი თქმით უპირველესად პრობლემა მომდინარეობს თეორიული ცოდნის ნაკლებობიდან, რადგან სახელმძღვანელოებიდან გამომდინარე პედაგოგები მოსწავლეებისგან თეორიულ ცოდნას ნაკლებად ითხოვენ, რაც მათემატიკის შემთხვევაში დაუშვებელია:

„ნამდვილად ცუდი მდგომარეობაა, როგორც ჩანს მასწავლებლის მხრიდანაც მოთხოვნა არ არის ბავშვების მიმართ. მე ბავშვებს ვამზადებ და პირველ რიგში მათგან თეორიის ცოდნას ვითხოვ - იქნება ეს წესები, ფორმულები და ა.შ. რის გარეშეც მათემატიკა წარმოუდგენელია. პრაქტიკიდან გამომდინარე ვასკვნი, რომ ამას სკოლაში ნაკლებად თხოვენ და მჭირდება ჭიდილი მოსწავლეებთან და მათ მშობლებთანაც კი“.

სპეციალისტი აღნიშნავს, რომ მოსწავლეებს უჭირთ აზრის ჩამოყალიბება და კონკრეტული აზროვნება გაუხდათ.

„აზრს ვერ აყალიბებენ, უჭირთ მსჯელობა, კონკრეტული აზროვნება გაუხდათ. გააკეთებინებ მსგავსს - დაწერენ, განსხვავებულს ვერა, ვერ ააგებენ საკითხს შესაბამისი თეორიული მასალის გამოყენებით. ვინც რაღაც მაინც იცის სკოლაში უწერენ მაღალ შეფასებას - 9, 10 ქულას. ჩემთან რომ ბავშვები მოდიან, ზოგს ისეთს უწერია მაღალი შეფასებები, მრცხვენია, მშობლებს ავუხსნა, რატომ ვერ იღებს იგივე შედეგს. მე რომ სკოლაში მათი მასწავლებელი ვიყო, ამ ცოდნით 6 და 7 ქულიან შეფასებას ვერ ასცდებოდნენ“.

ეს პრობლემა განსაკუთრებით ბოლო 4 წლის განმავლობაში გამოიკვეთა, პანდემიამ კი ვითარება კიდევ უფრო რთულ ფაზაში შეიყვანა.

„ოთხი წელია ეს პრობლემა დაიწყო, ბოლო პერიოდში კი პანდემიის გამო, საერთოდ გაზარმაცდნენ. არაფრისმომცემი კომპლექსური დავალებით ხდება ბავშვების შეფასება, რომელსაც დამოუკიდებლადაც კი არ აკეთებენ. ცუდი მდგომარეობაა და გამოსავალიც უფრო ბუნდოვანი ხდება“, - განაცხადა მაია ნასარიძემ.

ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებში რომ მოსწავლეებს პრობლემა აქვთ, ამას საერთაშორისო კვლევებიც ადასტურებს.

2019 წლის საერთაშორისო კვლევის (TIMSS) ფარგლებში გამოვლინდა, რომ საქართველომ კვლევაში მონაწილე 58 ქვეყანას შორის  მე-4 კლასის მათემატიკის მიღწევებში 482 ქულით 42-ე ადგილი, ხოლო ბუნებისმეტყველებაში მიღწევებით (454 ქულა) 45-ე ადგილი დაიკავა.

რაც შეეხება მე-8 კლასის მიღწევებს, კვლევაში მონაწილეობა 39 ქვეყანამ მიიღო. საქართველომ მე-8 კლასის მათემატიკის მიღწევებში 461 ქულით 27-ე ადგილი, ბუნებისმეტყველებაში კი 447 ქულით 33-ე ადგილი დაიკავა და ამ მაჩვენებლით მხოლოდ 6 ქვეყანაზე (ქუვეითი, საუდის არაბეთი, მაროკო, ლიბანი, ეგვიპტე და სამხრეთ აფრიკა) უკეთესი შედეგი აჩვენა.


კომენტარები


ეტალონი

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

სიახლეები

რა ფუნქცია ექნება და რას გააკეთებს სკოლებისთვის რეგიონული განვითარების სამინისტრო

რა არის დისკალკულია და როგორ უნდა დაეხმაროს პედაგოგი მოსწავლეს, რომელიც „რიცხვებთან ვერ მეგობრობს“

„საქართველოს მოსახლეობის უდიდესი ნაწილი არ არის ორიენტირებული იმაზე, მათმა შვილებმა სწავლა გააგრძელონ ევროპულ უნივერსიტეტებში საბაკალავრო დონეზე“...

შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად

აღნიშნულთან დაკავშირებით ირაკლი კობახიძემ განაცხადა, რომ „საინტერესო იქნება ამ საკითხის შესაწვლა“

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად

საინტერესო

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება