სიახლეები
სიახლეები

არაფრისმომცემი კომპლექსური დავალებით ხდება ბავშვების შეფასება, მათემატიკაში თეორიის ცოდნა აუცილებელია - საგნის სპეციალისტის შეფასება
02-11-2021
-
+


2021 წლის ეროვნულ გამოცდებში, ოფიციალური მონაცემებით, აბიტურიენტების ყველაზე დიდი ნაწილი - თითქმის 18 პროცენტი, მათემატიკის გამოცდაში ჩაიჭრა. სპეციალისტები აღნიშნავენ, რომ წლიდან წლამდე ეს შედეგები უარესდება, აბიტურიენტებს კი იმ მინიმალური ზღვარის გადალახვაც უჭირთ, რაც გამოცდისთვისაა განსაზღვრული.

რატომ არის მათემატიკის გამოცდა აბიტურიენტთათვის „აქილევსის ქუსლი“ , ამის შესახებ Etaloni.ge-ს მათემატიკის საგნის სპეციალისტი მაია ნასარიძე ესაუბრა.

მისი თქმით უპირველესად პრობლემა მომდინარეობს თეორიული ცოდნის ნაკლებობიდან, რადგან სახელმძღვანელოებიდან გამომდინარე პედაგოგები მოსწავლეებისგან თეორიულ ცოდნას ნაკლებად ითხოვენ, რაც მათემატიკის შემთხვევაში დაუშვებელია:

„ნამდვილად ცუდი მდგომარეობაა, როგორც ჩანს მასწავლებლის მხრიდანაც მოთხოვნა არ არის ბავშვების მიმართ. მე ბავშვებს ვამზადებ და პირველ რიგში მათგან თეორიის ცოდნას ვითხოვ - იქნება ეს წესები, ფორმულები და ა.შ. რის გარეშეც მათემატიკა წარმოუდგენელია. პრაქტიკიდან გამომდინარე ვასკვნი, რომ ამას სკოლაში ნაკლებად თხოვენ და მჭირდება ჭიდილი მოსწავლეებთან და მათ მშობლებთანაც კი“.

სპეციალისტი აღნიშნავს, რომ მოსწავლეებს უჭირთ აზრის ჩამოყალიბება და კონკრეტული აზროვნება გაუხდათ.

„აზრს ვერ აყალიბებენ, უჭირთ მსჯელობა, კონკრეტული აზროვნება გაუხდათ. გააკეთებინებ მსგავსს - დაწერენ, განსხვავებულს ვერა, ვერ ააგებენ საკითხს შესაბამისი თეორიული მასალის გამოყენებით. ვინც რაღაც მაინც იცის სკოლაში უწერენ მაღალ შეფასებას - 9, 10 ქულას. ჩემთან რომ ბავშვები მოდიან, ზოგს ისეთს უწერია მაღალი შეფასებები, მრცხვენია, მშობლებს ავუხსნა, რატომ ვერ იღებს იგივე შედეგს. მე რომ სკოლაში მათი მასწავლებელი ვიყო, ამ ცოდნით 6 და 7 ქულიან შეფასებას ვერ ასცდებოდნენ“.

ეს პრობლემა განსაკუთრებით ბოლო 4 წლის განმავლობაში გამოიკვეთა, პანდემიამ კი ვითარება კიდევ უფრო რთულ ფაზაში შეიყვანა.

„ოთხი წელია ეს პრობლემა დაიწყო, ბოლო პერიოდში კი პანდემიის გამო, საერთოდ გაზარმაცდნენ. არაფრისმომცემი კომპლექსური დავალებით ხდება ბავშვების შეფასება, რომელსაც დამოუკიდებლადაც კი არ აკეთებენ. ცუდი მდგომარეობაა და გამოსავალიც უფრო ბუნდოვანი ხდება“, - განაცხადა მაია ნასარიძემ.

ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებში რომ მოსწავლეებს პრობლემა აქვთ, ამას საერთაშორისო კვლევებიც ადასტურებს.

2019 წლის საერთაშორისო კვლევის (TIMSS) ფარგლებში გამოვლინდა, რომ საქართველომ კვლევაში მონაწილე 58 ქვეყანას შორის  მე-4 კლასის მათემატიკის მიღწევებში 482 ქულით 42-ე ადგილი, ხოლო ბუნებისმეტყველებაში მიღწევებით (454 ქულა) 45-ე ადგილი დაიკავა.

რაც შეეხება მე-8 კლასის მიღწევებს, კვლევაში მონაწილეობა 39 ქვეყანამ მიიღო. საქართველომ მე-8 კლასის მათემატიკის მიღწევებში 461 ქულით 27-ე ადგილი, ბუნებისმეტყველებაში კი 447 ქულით 33-ე ადგილი დაიკავა და ამ მაჩვენებლით მხოლოდ 6 ქვეყანაზე (ქუვეითი, საუდის არაბეთი, მაროკო, ლიბანი, ეგვიპტე და სამხრეთ აფრიკა) უკეთესი შედეგი აჩვენა.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

განათლების მინისტრი თანამდებობიდან გადადგა

ინფორმაცია პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე სწავლის გაგრძელების მსურველებისთვის

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება