სიახლეები
საინტერესო

როგორ უნდა შეინარჩუნოს მასწავლებელმა ობიექტურობა მოსწავლის შეფასებისას? - გაეცანით 3 გამოსავალს
02-02-2020
-
+


მოსწავლის სწორი შეფასება მათ სამომავლო წარმატებას განსაზღვრავს, ამიტომ მასწავლებელს ამ დროს დიდი ყურადღება მართებს.  

სწორი შეფასება სასწავლო პროცესში პოზიტიური ცვლილებებს იწვევს, შესაბამისად პედაგოგებმა მოსწავლეები უნდა გაამხნევონ, რომ მათ მაქსიმალურად კარგად გამოავლინონ, რა იციან.

გთავაზობთ სამ გზას, როგორ იყოთ შეფასებისას ობიექტურები. ამ გზებს, ალბათ, ბევრი თქვენგანი პრაქტიკაში აქტიურად იყენებს კიდეც:

  • გზა 1: მოსწავლის შედგენილი ტესტი
მოსწავლეების შესაფასებლად მათ მიერ შედგენილი ტესტები შეიძლება გამოიყენოთ. სთხოვეთ ტესტისთვის შეკითხვები ჩამოწერონ და თქვენ საბოლოოდ მათგან ერთი კომბინირებული ტესტი გააკეთეთ. ასე მოსწავლეებს გაააქტიურებთ, სასწვლო პროცესში ჩართავთ და იმასაც დაადგენთ მასალა რამდენად კარგად გაიგეს.

  • გზა 2: პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება
პროექტი, რომელიც მოსწავლეთა ცოდნას გამოავლენს, შეფასების ერთ-ერთი კარგი გზაა. პროექტები შესაძლებლობას გაძლევთ განვლილი მასალა ახალს დაუკავშიროთ. თუმცა აუცილებელია გათვალოთ ეს პროექტი რეალურ ცოდნას გამოავლენს თუ უბრალოდ ნასწავლის მასალის შეხსენების საშუალებაა?

პროექტი შეიძლება მოიცავდეს ზეპირ პრეზენტაციას, დებატებს, შემაჯამებელ წერით დავალებას.პროექტი შეიძლება განახორციელოთ რაიმე თემის ამოწურვის შემდეგ.

პროექტის ფარგლებში შეგიძლიათ ჯგუფური ან წყვილებში სამუშაოდ დაგეგმოთ. გაითვალისწინეთ, რომ პროექტში თითოეული მოსწავლე აქტიურად უნდა იყოს ჩართული და მათ ინდივიდუალური სამუშაო უნდა ქონდეთ, რაც საბოლოოდ თითოეული მათგანის ობიექტურად შეფასებას გაგიმარტივებთ. ასე მათ პასუხისმგებლობის გრძნობაც განუვითარდებათ.

პროექტის დასასრულს შემაჯამებელი პრეზენტაციისას ყველა მსოწავლე კარგად გამოკითხეთ.

  • გზა 3: წერილობითი პასუხები
შეფასებისთვის წერითი აქტივობის დაგეგმვა ერთ-ერთი ეფექტური მეთოდია. მას ცოტა დრო სჭირდება და ყოველდღიურ რეჟიმშიც თავისუფლად გამოიყენებთ. თან ამ დროს მოსწავლეების წერითი უნარები კარგად ვლინდება და ხარვეზებიც კარგად ჩანს.

მოსწავლეებს ნუ შეზღუდავთ, მიეცით შესაძლებლობა ისე გადმოგცენ ნასწავლი მასალა, როგორც ეს მათ ურჩევნიათ, თემის დაწერით, ცხრილით, დიაგრამებით და ა.შ.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ვაჟა-ფშაველას ლექსი და გურამ რჩეულიშვილი - ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდიდან პირველი აბიტურიენტები გამოვიდნენ

სოციალურ საწარმოში მეორადი ქაღალდი გარდაიქმნება ხელნაკეთ, სასარგებლო პროდუქტად

ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდას აბიტურიენტები 3 და 4 ივლისს ჩაატარებენ

ლევან ღირსიაშვილი წინა წლებში იყო ეროვნული უსაფრთხოების საბჭოს აპარატის ხელმძღვანელი, სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს მდივნის მოადგილე

ილია ჭავჭავაძე და გივი გეგეჭკორი ქართულის გამოცდის მეორე სესიაზე

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება