სიახლეები
სკოლები

ახალციხის N5 სკოლის მოსწავლეებმა პროექტი გასვლითი გაკვეთილი-სემინარის სახით განახორციელეს
17-05-2017
-
+


ახალციხის საგანმანათლებლო რესურსცენტრის უფროსის, ხათუნა ხმალაძის პროექტის, ''საქართველოს ისტორია და სამცხე-ჯავახეთი'' მიხედვით, ახალციხის N5 სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელმა მარინე სულაქველიძემ და ისტორიის მასწავლებელმა ლიდა ბექაურმა IX და IX კლასების მოსწავლეებთან განახორციელეს პროექტი გასვლითი გაკვეთილი-სემინარის სახით. 

რაბათის ციხის საკონფერენციო დარბაზში მოსწავლეებმა წარმოადგინეს თემები: 1. საქართველოს საგარეო და საშინაო მდგომარეობა XIII საუკუნეში და ერეკლე II; 2. ნიკოლოზ ბარათაშვილის პოემა ''ბედი ქართლისა'' და გეორგიევსკის ტრაქტატი; 3. რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობა დღეს.   

მოსწავლეებმა ვრცლად ისაუბრეს ერეკლე მეორის პიროვნებაზე, მის საგარეო ავტორიტეტსა და ევროპულ ორიენტაციაზე, იმ ხელისშემშლელ პირობებზე, რომლებიც მაშინ არსებობდა საქართველოსათვის, რამაც განაპირობა გეორგიევსკის ტრაქტატის დადება, განიხილეს ტრაქტატის მუხლები... 

ისტორიულ ფაქტებს ორგანულად ერწყმოდა ლიტერატურული მასალა. საქართველოს იმდროინდელი მდგომარეობა მოსწავლეებმა დავით გურამიშვილის ''ქართლის ჭირის'' მიხედვით დაახასიათეს, ზეპირად წაიკითხეს ნაწყვეტები პოემიდან ''ბედი ქართლისა''. ისაუბრეს ნიკოლოზ ბარათაშვილის პოზიციაზე ერეკლე მეფის მიმართ, გააანალიზეს ნიკოლოზ ბარათაშვილის ლექსი ''საფლავი მეფის ირაკლისა''.  

გაკვეთილი-სემინარის საინტერესო მონაკვეთი იყო მოსწავლეთა მსჯელობა ტრაქტატის შედეგებზე, რომლებმაც მოწინავე საზოგადოება ბრძოლის გზაზე დააყენა. 1832 წლის შეთქმულთა (ალექსანდრე ჭავჭავაძე, გრიგოლ ორბელიანი, დიმიტრი ყიფიანი, სოლომონ დოდაშვილი, ვახტანგ ორბელიანი და სხვები) ბრძოლა, თავდადება და მარცხი საინტერესოდ იყო წარმოდგენილი, ამასთან ის იმედისმომცემი დისკუსია, რომელიც გამართეს მოსწავლეებმა, ჰქონდა თუ არა სხვა გზა საქართველოს რუსეთთან კავშირის გარდა მაშინ და რა გამოსავალი არსებობს დღეს მავთულხლართებში გახვეული საქართველოს დახსნისათვის. ამ გამოსავალს ისინი ჩვენს ერთიანობასა და ბრძოლისუნარიანობაში ხედავენ.   

გაკვეთილზე საინტერესო ვიდეომასალა და სლაიდ-შოუები იყო წარმოდგენილი. დისკუსიაში მონაწილეობა მიიღო მოწვეულმა სტუმარმა, ახალციხის უნივერსიტეტის ლექტორმა, რომან გოგოლაურმა, რომლის ნაშრომებიც იყო გამოყენებული ამ გაკვეთილზე. მან მადლობა გადაუხადა მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს ამ აქტუალური თემის ფართო სპექტრით წარმოდგენისათვის. სემინარს ესწრებოდა მუზეუმის უფროსი მეცნიერმუშაკი ნატო ყრუაშვილი.  

ახალციხის N5 სკოლის დირექტორმა ქალბატონმა ინგა ვარდიძემ, დირექტორის მოადგილემ ქალბატონმა ზოია ბალიაშვილმა, თბილი სიტყვებით მიმართეს მოსწავლეებს ასე დიდი ცოდნის დემონსტრირებისათვის. აგრეთვე სიტყვით გამოვიდნენ მასწავლებლები: კლარა კუპრეიშვილი, მაია თათეშვილი, ლია ფეიქრიშვილი, ბიბლიოთეკის გამგე ციალა ადეიშვილი, მშობლები და სხვები.   

ავტორი: ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი მარინე სულაქველიძე

კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ფოთში ჩატარდა
ღონისძიებას ფოთის მრავალფუნქციური სპორტული კომპლექსი მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სიახლეები
ორი ავარია ბოლო ზარზე, ავტომობილებში მეთორმეტკლასელები ისხდნენ - უბედური შემთხვევა გორსა და ქობულეთში
სკოლა 41 ათასზე მეტმა მოსწავლემ დაასრულა, მათ შორის 18 წლის და მეტის 1723 ახალგაზრდაა
„თანახმა ვარ, სკოლამ დაამუშაოს ჩემი და ჩემი შვილის განსაკუთრებული კატეგორიის პერსონალური მონაცემები“ - სკოლებმა მოსწავლეთა მშობლებს დოკუმენტი გააცნეს
1000-ზე მეტ საჯარო სკოლაში რეგისტრაცია ადგილები აღარ არის - 12:00 საათის მონაცემებით პირველ კლასში 11 ათასზე მეტი ბავშვი დარეგისტრირდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
კურსდამთავრებულები, როგორც სკოლაში აღნიშნავენ, მადლიერებას გამოხატავდნენ მასწავლებლების მიმართ
სკოლის ორმა გუნდმა დამსახურებული სერტიფიკატები მოიპოვეს
სანდრომ სკოლის დასრულება საყვარელ მასწავლებლებთან ერთად აღნიშნა, გაიხსენა მათთან გატარებული საუკეთესო მომენტები...
საინტერესო
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
სიახლეები
საზოგადოება