| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

თანამედროვე მსოფლიოში, სადაც განათლების ხარისხი საზოგადოების განვითარების საფუძველია, დიდი მნიშვნელობა აქვს მასწავლებელთა პროფესიონალზმს. საინტერესოა როგორ ამზადებენ, მომავალი თაობების აღსაზრდელად მასწავლებლებს მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში.
როგორია პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში?
აშშ
მასწავლებლობის მსურველები, როგორც წესი, კარიერას საბაკალავრო პროგრამით იწყებენ.
ჩვეულებრივ ბაკალავრიატი 4 წელი გრძელდება. შეთავაზებულ პროგრამებს შორისაა ზოგადი განათლების, ხელოვნების, მეცნიერების სფეროები, ხოლო სპეციალიზაცია მოიცავს: ადრეული/დაწყებითი/საშუალო განათლების, ინგლისურს, როგორც მეორე ენას (ESL), საგანმანათლებლო ფსიქოლოგიას, სპეციალურ განათლებას, ხელოვნებას, მუსიკას, მათემატიკას, მეცნიერებებს, სოციალურ მეცნიერებებს და ა.შ.
მომავალი მასწავლებლები უმეტესად არჩევანს აკეთებენ დაწყებით და საშუალო განათლებას შორის (რომლის ფარგლებშიც შესაძლებელია კონკრეტულ საგანში სპეციალიზაციის არჩევა).
სწავლება მოიცავს - საგნობრივ ცოდნას, პედაგოგიკასა და კლასის მართვას, ფსიქოლოგიას, ინკლუზიურ სწავლებას, შეფასების მეთოდებსა და პრაქტიკას სკოლაში. სწავლის დროს მომავალი მასწავლებლები სკოლაში სტაჟირებას გადიან.
აშშ-ში ასევე არსებობს მოკლე - 6-თვიანი კურსი სხვა სფეროს სპეციალისტებისთვის, რომელთაც მასწავლებლობა სურთ.
განათლების დასრულების შემდეგ აუცილებელია გამოცდილების მიღება (ხშირად ეს ხდება გამოცდილ მასწავლებელთან ერთად წყვილში) და სწავლების ლიცენზია. სხვადახვა შტატში შესაძლოა იყოს სხვადასხვა მოთხოვნა. დიპლომის შემდეგ პედაგოგს უნდა ჰქონდეს ლიცენზია ან სერტიფიკატი, რომელსაც შტატის განათლების დეპარტამენტი გასცემს. დოკუმენტის მისაღებად კი საჭიროა სასერტიფიკაციო გამოცდების ჩაბარება. გამოცდების სისტემა სხვადასხვა შტატში განსხვავდება, მაგრამ ძირითად ბარდება აკადემიური უნარ-ჩვევების პედაგოგთა ტესტი - Praxis Core და საგნობრივი კომპეტენციის დამადასტურებელი გამოცდა. ზოგიერთ შტატში ითხოვენ პირველადი სამედიცინო დახმარების სასერტიფიკატო კურსის გავლასაც.
დიდი ბრიტანეთი
კარიერული გზის დასაწყისში მასწავლებლობის მსურველი აბარებს უნივერსიტეტში ან გადის მასწავლებელთა გადამზადების სპეციალურ კურსს, საჭიროა საგნობრივი ცოდნა, პედაგოგიკური უნარები და პრაქტიკის გავლა.
დიდ ბრიტანეთში სკოლაში სწავლებისთვის აუცილებელია კვალიფიციური მასწავლებლის სტატუსი (Qualified Teacher Status, QTS).
პედაგოგიური განათლების (Initial Teacher Training, ITT) დასრულების შემდეგ კურსდამთავრებულები იღებენ ერთ-ერთ ხარისხს შემდეგიდან:
Bachelor of Education (BEd) კვალიფიციური მასწავლებლის სტატუსთან (QTS) ერთად - ჩვეულებრივ დაწყებითი კლასების მომავალი მასწავლებლებისთვის.
Bachelor of Arts (BA), Bachelor of Science (BSc) QTS-სთან ერთად - პოპულარულია საშუალო სკოლის მომავალ მასწავლებლებს შორის და ორიენტირებულია საგნობრივ სწავლებაზე.
QTS-სტატუსს ითხოვენ ყველა სახელმწიფო სკოლაში, აღნიშნული სტატუსის გარეშე მუშაობა შესაძლებელია მხოლოდ კერძო სკოლებში, მაგრამ, რა თქმა უნდა, უპირატესობა ენიჭებათ სტატუსის მქონე პედაგოგებს. აღსანიშნავია, რომ QTS-სტატუსი აღიარებულია საერთაშორისო დონეზე.
ამ მთავარი ლიცენზიის მისაღებად კი საჭიროა შესაბამისი აკადემიური პროგრამის დასრულება, პრაქტიკის წარმატებით გავლა და ზოგჯერ - უნარების შეფასება.
დიდ ბრიტანეთში სკოლებში პედაგოგებოს მსურველებს მოეთხოვებათ ღრმა ცოდნა იმ საგანში, რასაც ასწავლიან, სწავლების მეთოდებისა და სტრატეგიების, კლასის მართვის ცოდნა, დიფერენცირებული მიდგომა და ინკლუზიური მიდგომები, პროფესიული კომუნიკაცია მშობლებთან და კოლეგებთან, მაღალი პასუხისმგებლობა და მუდმივი პროფესიული განვითარება.
ფინეთი
ფინეთში პედაგოგიურზე სწავლა პერსპექტიულია, რადგან ქვეყნის საგანმანათლებლო სისტემა მსოფლიოში ერთ-ერთ საუკეთესოდ ითვლება. მომავალ მასწავლებლებს ფინეთში უნივერსიტეტები და პროფესიული უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებები ამზადებენ.
სკოლამდელი დაწესებულებების მასწავლებლებმა უნდა მიიღონ პედაგოგიური მეცნიერებების ბაკალავრის სტატუსი. ეს ხარისხი საბავშვო ბაღის ამღზრდელებსა და სკოლამდელი დაწესებულებების მასწავლებლებს მუშაობის უფლებას აძლევს.
კლასის დამრიგებლებმა უნდა მიიღონ პედაგოგიური მეცნიერებების მაგისტრის ხარისხი. ხარისხი იძლევა კლასის ხელმძღვანელად და სკოლამდელი აღზრდის მასწავლებლად მუშაობის უფლებას. ფინეთში სავალდებულო განათლება 9 წელი გრძელდება (7-დან 16 წლამდე).
საგნის მასწავლებლები - იღებენ მაგისტრის ხარისხს. არსებს კვალიფიკაციის მოპოვების ორი გზა: მსურველმა დაიწყოს საგნის სწავლა უნივერსიტეტში ბაკალავრის საფეხურზე, შემდეგ კი მაგისტრატურა გაარძელოს პედაგოგიურზე, ან ნულიდან აითვისოს საგანი პედაგოგიურ უნივერსიტეტში. ეს უკანასკნელი ნაკლებად გავრცელებულია, რადგან დღეს-დღეისობით შესაძლებელია მხოლოდ რამდენიმე საგანში.
სპეციალური განათლების პედაგოგებმა უნდა მიიღონ მაგისტრის ხარისხი პედაგოგიური მეცნიერებების სფეროში. ამის შემდეგ შესაძლებელია ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში სპეციალური განათლების მასწავლებლად და ასევე კლასის ხელმძღვანელად მუშაობა.
პროფესიული სასწავლებლების მასწავლებლები, კი როგორც წესი, უნივერსიტეტში სწავლობენ რაიმე სხვა სპეციალობაზე, შემდეგ რამდენიმე წელი მუშაობენ. ამის შემდეგ ისინი სწავლობობენ უმაღლესი განათლების პროფესიულ ინსტიტუტში.
იაპონია
იაპონიაში პედაგოგობის მსურველები, როგორც წესი, გადიან შემდეგ ეტაპებს:
ბაკალავრიატი, რომელიც 4 წელი გრძელდება, სტუდენტს შეუძლია ისწავლოს პედაგოგიურ უნივერსიტეტში ან ჩვეულებრივ უმაღლეს სასწავლებელში, სადაც არჩევს მასწავლებლის მომზადების კურსებს.
უნივერსიტეტის დამთავრების შემდეგ ისინი ადგილობრივი მმართველ ორგანოს ორგანიზებულ კონკურსში მონაწილეობენ - ეს ხშირ შემთხვევაში არის - წერითი გამოცდა, ინტერვიუ, სწავლების სიმულაცია, ზოგჯერ ფსიქოლოგიური ტესტიც. აღსანიშნავია, რომ იაპონელი მასწავლებელი მუშაობის დაწყების შემდეგაც არ წყვეტს სწავლას, ახალბედა მასწავლებელი გადის ერთწლიან ინტენსიურ კურსს. ქვეყანაში მნიშვნელოვანია მასწავლებელთა გრძელვადიანი პროფესიული განვითარება -პედაგოგები რეგულარულად ესწრებიან სემინარებს, ტრენინგებს. აღსანიშნავია, რომ აქ მასწავლებელი იშვიათად ასწავლის ბევრ საგანს, განსაკუთრებით საშუალო სკოლაში.
ინგლისური ენის ოლიმპიადა 2-3 დეკემბერს გაიმართა
კერძო სკოლები ვალდებულნი იქნებიან, სამინისტროს მიერ მომზადებული სახელმძღვანელოთი ასწავლონ
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს
პროექტი საინტერესოდ წარიმართა და მოსწავლეებს მართლაც ზღაპრული მოგზაურობა შესთავაზა
ინგლისური ენის ოლიმპიადა შემოდგომის სეზონზე პირველად გაიმართა