სიახლეები
სიახლეები, მსოფლიო, საინტერესო

​ოთხდღიანი სასწავლო კვირა - პრაქტიკა და კვლევის შედეგი 
11-09-2025
-
+


ორეგონის უნივერსიტეტის მკვლევარებმა 11 სამეცნიერო ნაშრომი გააანალიზეს და ვერ იპოვეს სარწმუნო მტკიცებულება, რომ ოთხდღიანი სასწავლო კვირა აკადემიურ მოსწრებას, დასწრებადობას, ყოფა-ქცევას ან კურსდამთავრებულთა პროცენტულ მაჩვენებელს აუმჯობესებს. HEDCO Institute-მა აშშ-ი ჩატარებული სანდო კვლევები შეისწავლა

ამერიკის შეერთებულ შტატებში 2100 სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს. თავდაპირველად ეს გადაწყვეტილება სკოლიდან შორს მცხოვრები ბავშვების კომფორტისთვის მიიღეს.

მიუხედავად იმისა, რომ ასეთი განრიგით სასკოლო დღე უფრო გრძელია, ვიდრე ხუთდღიანი სასწავლო კვირის შემთხვევაში, სამაგიეროდ ბავშვებს პარასკევს შეუძლიათ თავიდან აიცილონ დამღლელი, ხანგრძლივი მგზავრობა სახლიდან-სკოლამდე და პირიქით.

ადრე ის პოპულარული იყო ქალაქისგან მოშორებით მდებარე დასახლებებში, დღეს-დღეისობით კი ქალაქის სკოლებშიც ხშირად განიხილავენ. 

„სკოლები ხშირად ამცირებენ სასწავლო კვირას სახსრების დაზოგვისა და კადების დეფიციტის გამო, მაგრამ, მონაცემებზე დაყრდნობით თუ ვიმსჯელებთ, ამან შეიძლება დააზიანოს მოსწავლეები“,- ამბობს ელისაბედ დეი ნაშრომის ერთ-ერთი ავტორი და დაძენს, რომ არ არსებობს მტკიცებულება, რომ ოთხდღიანი სასწავლო კვირა ეფექტურია, პირიქით ზოგიერთ შემთხვევებში საგანმანათლებლო პროცესს აზიანებს.

მაგრამ, შედეგები არაერთმნიშვნელოვანია, დამოკიდებულია ადგილმდებარეობაზე, მოსწავლეთა ასაკსა და კონკრეტულ მაჩვენებლებზე. 

რა აჩვენა ანალიზმა:

  • ყველაზე სანდო კვლევებში ვერ აღმოაჩინეს სერიზული სარგებელი მოსწავლეებისთვის;
  • ქალაქგარე სკოლები შესწავლილია უკეთესად, ვიდრე ქალაქის. 

ქალაქარე სკოლებში:

  • უმცროსკლასელებს გაუარესდათ შედეგები მათემატიკასა და წიგნიერებაში;
  • უფროსკლასელები კი, პირიქით, უკეთ აბარებდნენ მათემატიკას და უფრო ხშირად ამთავრებდნენ სკოლას დროულად;
  • მაგრამ ამავე დროს ისინი უფრო ხშირად აცდენდნენ გაკვეთილებს საპატიო მიზეზის გარეშე. 

ქალაქის სკოლებში:

  • დაწყებითი კლასების მოსწავლეებზე გრაფიკი თითქმის არ აისახა;
  • უფროსკლასელთა შედეგები კი მათემატიკაში გაუარესდა, ისინი უფრო ხშირად აცდენდნენ გაკვეთილებს და დროულად ვერ ამთავრებდნენ სკოლას. 

შერეულ კვლევებში, სადაც სკოლები ადგილმდებარეობის მიხედვით არ გაანაწილეს, თითქმის ყველა შედეგი ნეგატიური აღმოჩნდა: მოსწრების გაუარესება, გაცდენების ზრდა, კურსდამთავრებულთა რაოდენობის შემცირება. 

საქმე ის არის, რომ ოთხდღიანი განრიგი შესაძლოა ორგანიზებული იყოს განსხვავებულად. ზოგ სკოლაში არ კვეცენ პროგრამას და უბრალოდ პარაკვევის გაკვეთილებს სხვა დღეებზე ანაწილებენ, სხვაგან თავად სასწავლო პროგრამას ამსუბუქებენ, რომ მას ნაკლები საათი დასჭირდეს, ან პროგრამას  ნაკლებ დროში უფრო ინტენსიურად გადიან. ყოველ შემთხვევაში, ეს არის ორეგონის შტატის უნივერსიტეტის სპეციალისტების ჯგუფის აზრი. დამტკიცებულია, რომ თუ ოთხდღიანი სასწავლო კვირის შემოღების შემთხვევაში საათების რაოდენობა სკოლაში მცირდება, ეს ნეგატიურად აისახება მოსწრებაზე. ხოლო თუ საათების საერთო რაოდენობა საკმარისად დიდი რჩება, მაშინ შეკვეცილი კვირის ნეგატიური ეფექტი იკლებს. 


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

საგნის პედაგოგებს, სკოლის დირექციასა და სპეციალისტებს ისგ-ს შემუშავების პრაქტიკულ ასპექტებს გააცნობენ - 11 სექტემბერი რეგისტრაციის ბოლო დღეა

მასწავლებლის სახლმა სკოლები შეარჩია - დეტალები

სასკოლო გარემო ისეთივე მნიშვნელოვანია, როგორც გაკვეთილი

ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს

„გამოცდის ჩაბარება გულისხმობს მაქსიმალური ქულის 50%-ზე მეტის დაგროვებას“ - 8 სექტემბრის ტესტირების შედეგები ცნობილია

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები

„სკოლაში დიდი ყურადღება ექცევა სწავლების ხარისხსა და მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას“

„ჩემი დევიზი, როგორც ადამიანის და როგორც ხელმძღვანელის არის დიდთან დიდი იყო და პატარასთან პატარა“

„მათემატიკის კლუბში ყოველი კვირა იქნება ახალი აღმოჩენა, გამოწვევა და ცოდნის გაღრმავების შანსი!“
 
საინტერესო

ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს

რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

სიახლეები
საზოგადოება