მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ორეგონის უნივერსიტეტის მკვლევარებმა 11 სამეცნიერო ნაშრომი გააანალიზეს და ვერ იპოვეს სარწმუნო მტკიცებულება, რომ ოთხდღიანი სასწავლო კვირა აკადემიურ მოსწრებას, დასწრებადობას, ყოფა-ქცევას ან კურსდამთავრებულთა პროცენტულ მაჩვენებელს აუმჯობესებს. HEDCO Institute-მა აშშ-ი ჩატარებული სანდო კვლევები შეისწავლა.
ამერიკის შეერთებულ შტატებში 2100 სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს. თავდაპირველად ეს გადაწყვეტილება სკოლიდან შორს მცხოვრები ბავშვების კომფორტისთვის მიიღეს.
მიუხედავად იმისა, რომ ასეთი განრიგით სასკოლო დღე უფრო გრძელია, ვიდრე ხუთდღიანი სასწავლო კვირის შემთხვევაში, სამაგიეროდ ბავშვებს პარასკევს შეუძლიათ თავიდან აიცილონ დამღლელი, ხანგრძლივი მგზავრობა სახლიდან-სკოლამდე და პირიქით.
ადრე ის პოპულარული იყო ქალაქისგან მოშორებით მდებარე დასახლებებში, დღეს-დღეისობით კი ქალაქის სკოლებშიც ხშირად განიხილავენ.
„სკოლები ხშირად ამცირებენ სასწავლო კვირას სახსრების დაზოგვისა და კადების დეფიციტის გამო, მაგრამ, მონაცემებზე დაყრდნობით თუ ვიმსჯელებთ, ამან შეიძლება დააზიანოს მოსწავლეები“,- ამბობს ელისაბედ დეი ნაშრომის ერთ-ერთი ავტორი და დაძენს, რომ არ არსებობს მტკიცებულება, რომ ოთხდღიანი სასწავლო კვირა ეფექტურია, პირიქით ზოგიერთ შემთხვევებში საგანმანათლებლო პროცესს აზიანებს.
მაგრამ, შედეგები არაერთმნიშვნელოვანია, დამოკიდებულია ადგილმდებარეობაზე, მოსწავლეთა ასაკსა და კონკრეტულ მაჩვენებლებზე.
რა აჩვენა ანალიზმა:
ქალაქარე სკოლებში:
ქალაქის სკოლებში:
შერეულ კვლევებში, სადაც სკოლები ადგილმდებარეობის მიხედვით არ გაანაწილეს, თითქმის ყველა შედეგი ნეგატიური აღმოჩნდა: მოსწრების გაუარესება, გაცდენების ზრდა, კურსდამთავრებულთა რაოდენობის შემცირება.
საქმე ის არის, რომ ოთხდღიანი განრიგი შესაძლოა ორგანიზებული იყოს განსხვავებულად. ზოგ სკოლაში არ კვეცენ პროგრამას და უბრალოდ პარაკვევის გაკვეთილებს სხვა დღეებზე ანაწილებენ, სხვაგან თავად სასწავლო პროგრამას ამსუბუქებენ, რომ მას ნაკლები საათი დასჭირდეს, ან პროგრამას ნაკლებ დროში უფრო ინტენსიურად გადიან. ყოველ შემთხვევაში, ეს არის ორეგონის შტატის უნივერსიტეტის სპეციალისტების ჯგუფის აზრი. დამტკიცებულია, რომ თუ ოთხდღიანი სასწავლო კვირის შემოღების შემთხვევაში საათების რაოდენობა სკოლაში მცირდება, ეს ნეგატიურად აისახება მოსწრებაზე. ხოლო თუ საათების საერთო რაოდენობა საკმარისად დიდი რჩება, მაშინ შეკვეცილი კვირის ნეგატიური ეფექტი იკლებს.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
საგნის პედაგოგებს, სკოლის დირექციასა და სპეციალისტებს ისგ-ს შემუშავების პრაქტიკულ ასპექტებს გააცნობენ - 11 სექტემბერი რეგისტრაციის ბოლო დღეა
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
„სკოლაში დიდი ყურადღება ექცევა სწავლების ხარისხსა და მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას“
„ჩვენს სკოლაში სწავლის დონე მაღალია, ერთი მოსწავლე, რომ გიზის კლასში სრულად ითვალისწინებ მის ინტერესებს“
ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს