სიახლეები
საინტერესო

სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია - მასარუ იბუკას აღზრდის 25 პრინციპი
23-01-2019
-
+


იაპონელი მასარუ იბუკა პედაგოგი არ ყოფილა. ბიზნესმენმა, მევიოლინემ და კომპანია Sony-ის ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა ღრმად შეისწავლა ბავშვთა ფსიქოლოგია და შედეგად ბავშვთა ადრეული განვითარების უნიკალური მეთოდიკა შექმნა. 

მასარუ იბუკას პედაგოგიური შედევრის - „სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია“ შექმნა მისმა მასწავლებელმა იაპონელმა მევიოლინემ შინიტი სუძუკიმ შთააგონა, რომელიც ხშირად იმეორებდა: „არ არსებობენ ჩამორჩენილი ბავშვები ყველაფერი დამოკიდებულია სწავლების მეთოდზე“.



თავად იბუკა ყოველთვის ამბობდა: „ადრეული განვითარების მთავარი მიზანი არის ბედნიერი ბავშვების აღზრდა. ბავშვს ასმენინებენ კარგ მუსიკას და ასწავლიან უცხო ენას არა იმისთვის, რომ ლინგვისტი ან მუსიკოსი აღზარდონ. მთავარია ბავშვს მისი უსაზღვრო შესაძლებლობები განვუვითაროთ, რომ უფრო მეტი სიხარული იყოს მის ცხოვრებასა და და მსოფლიოში“.

არ დაკარგოთ დრო



წიგნში - „სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია“ ავტორი აღნიშნავს, რომ 3 წელი არის ასაკი, როდესაც ბავშვის ტვინი თავის ზრდასრული პოტენციალის 80%-ს აღწევს. თუ მივცემთ ბავშვს იმას, რაც საჭიროა და როდესაც საჭიროა, იგი ჭკვიანი გაიზრდება და მტკიცე ხასიათი ექნება.

მასარუმ სამ წლამდე ბავშვის აღზრდის 25 საკვანძო პრინციპი ჩამოაყალიბა.

მასარუ იბუკას აღზრდის 25 პრინციპი



1. ხშირად აიყვანეთ ბავშვი ხელში. ტაქტილური ურთიერთობა დიდი როლს თამაშობს ბავშვის გონებრივ განვითარებაში.

2. ბავშვს თქვენს საწოლში ძილის უფლება მიეცით. ერთობლივი ძილი ბავშვზე განმავითარებელ გავლენას ახდენს.

3. ენას ნუ მოიჩლექთ. ესაუბრეთ ბავშვს გამართულად. 

4. ამეცადინეთ ბავშვი ყოველ დღე. რადგან დღეში ერთი გაკვეთილიც კი საოცარ შედეგებამდე მიგვიყვანს.

5. ნუ იჩხუბებთ ბავშვის თანდასწრებით. ბავშვი გრძნობს ნეგატივსა და შფოთვას.

6. წაახალისეთ შვილის სხვა ბავშვებთან ურთიერთობის სურვილი. ეს შესანიშნავად ასტიმულირებს ბავშვის გონებას, შეჯიბრობითობას და მისწრაფებას იყოს პირველი. 

7. ბავშვს სჭირდება არა მხოლოდ დედა, არამედ მამაც. არ უნდა იყოს არანაირი შეზღუდვა მამისა და ბავშვის ურთიერთობაში.


8. არ აუკრძალოთ ბავშვს საკუთარი ინტერესების დაცვა და კინკლაობაც კი. კამათი ავითარებს ურთიერთობის უნარს.

9. შეაქეთ და დასაჯეთ სიფრთხილით. შეაქეთ საქმისთვის, განსაკუთრებით ბიჭუნები, დასაჯეთ იშვიათად.

10. არ მოახვიოთ ბავშვს თავს საკუთარი კარგი და ცუდი. დაე, ბავშვმა თქვენი დახმარებით თავად დააგროვოს ცხოვრებისეული გამოცდილება  და დროსთან ერთად თავად დაიწყებს კარგისა და ცუდის გარჩევას.

11. გაუღვივეთ და მხარი დაუჭირეთ ბავშვის რაიმესადმი ინტერესს. შექმენით ამისთვის აუცილებელი პირობები.

12. გადაიმეორეთ განვლილი მასალა. ეს ჩამოაყალიბებს სწორ სქემებს ბავშვის ტვინში.

13. არ ჩათვალოთ ბავშვური ფანტაზიები სულელურად. ოცნებისა და ფანტაზიორობის უნარი ბავშვის შემოქმედებით პოტენციალს აყალიბებს.

14. ასწავლეთ ლექსები. ეს მეხსიერებას ავარჯიშებს.

15. ბავშვს გარს კაცობრიობის საუკეთესო ქმნილებები შემოარტყით. უსმინეთ კლასიკურ მუსიკას, აჩვენეთ ხელოვნების ნიმუშები, წაიკითხეთ მხატვრული ლიტერატურა.


16. არ შეზღუდოთ ბავშვი. ყველაფერი, რასაც ბავშვი ხელით აკეთებს, ავითარებს მის ინტელექტსა და შემოქმედებითობას.

17. სტიმული მიეცით ბავშვში არასტანდარტული აზროვნების გამოვლინებას. სტანდარტები სტანდარტულ ადამიანს ზრდის.

18. არ უყიდოთ ბავშვს ყველაფერი, რასაც ითხოვს. სათამაშოების სიჭარბე ბავშვის ყურადღებას უფანტავს, შედეგად მისთვის რთული იქნება სწავლა. 

19. განავითარეთ ტაქტილური შეგრძნებები. შესთავაზეთ ბავშვს სხვადასვა მასალისგან დამზადებული ნივთების შეხება - რბილის და მყარის, მძიმისა და მსუბუქის, პრიალასა და ბეწვიანის და ა.შ.  

20. შესთავაზეთ ბავშვს დეტალებიანი სათამაშოები. ბავშვი დიდ სიხარულს განიცდის იმის გამო, რომ მან თავად შეძლო მისი შეგროვება. მზა სათამაშოების ეპოქაში ეს დიდი იშვიათობაა.

21. განავითარეთ ბავშვის წვრილი მოტორიკა - ძერწვით, აპლიკაციებით, ფიგურების გამოჭრითა და დალაგებით.

22. იარეთ ბავშვთან ერთად. სიარული ძალიან სასარგებლოა, რადგან სიარულის დროს ჩართულია სხეულის 400 კუნთი 639-დან.

23. არ ელოდოთ ბავშვისგან შედეგს. რადგან ბავშვისთვის მნიშვნელოვანია პროცესი და არა შედეგი. დაე, იშრომოს იმდენი, რამდენიც მას აინტერესებს.



24. არ აიძულოთ ბავშვი. როდესაც მას საკუთარი ნების საწინააღმდეგოს კეთებას ვაიძულებთ, თვითრწმენას ვუქვეითებთ.

25. არ მოექცეთ ბავშვს, როგორც თქვენს საკუთრებას. ეს ასე არ არის. გარდა ამისა, შესაძლოა ბავშვმა საკუთარი ძალების რწმენა დაკარგოს. 

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

განათლების მინისტრი თანამდებობიდან გადადგა

ინფორმაცია პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე სწავლის გაგრძელების მსურველებისთვის

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება