სიახლეები
საინტერესო

სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია - მასარუ იბუკას აღზრდის 25 პრინციპი
23-01-2019
-
+


იაპონელი მასარუ იბუკა პედაგოგი არ ყოფილა. ბიზნესმენმა, მევიოლინემ და კომპანია Sony-ის ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა ღრმად შეისწავლა ბავშვთა ფსიქოლოგია და შედეგად ბავშვთა ადრეული განვითარების უნიკალური მეთოდიკა შექმნა. 

მასარუ იბუკას პედაგოგიური შედევრის - „სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია“ შექმნა მისმა მასწავლებელმა იაპონელმა მევიოლინემ შინიტი სუძუკიმ შთააგონა, რომელიც ხშირად იმეორებდა: „არ არსებობენ ჩამორჩენილი ბავშვები ყველაფერი დამოკიდებულია სწავლების მეთოდზე“.



თავად იბუკა ყოველთვის ამბობდა: „ადრეული განვითარების მთავარი მიზანი არის ბედნიერი ბავშვების აღზრდა. ბავშვს ასმენინებენ კარგ მუსიკას და ასწავლიან უცხო ენას არა იმისთვის, რომ ლინგვისტი ან მუსიკოსი აღზარდონ. მთავარია ბავშვს მისი უსაზღვრო შესაძლებლობები განვუვითაროთ, რომ უფრო მეტი სიხარული იყოს მის ცხოვრებასა და და მსოფლიოში“.

არ დაკარგოთ დრო



წიგნში - „სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია“ ავტორი აღნიშნავს, რომ 3 წელი არის ასაკი, როდესაც ბავშვის ტვინი თავის ზრდასრული პოტენციალის 80%-ს აღწევს. თუ მივცემთ ბავშვს იმას, რაც საჭიროა და როდესაც საჭიროა, იგი ჭკვიანი გაიზრდება და მტკიცე ხასიათი ექნება.

მასარუმ სამ წლამდე ბავშვის აღზრდის 25 საკვანძო პრინციპი ჩამოაყალიბა.

მასარუ იბუკას აღზრდის 25 პრინციპი



1. ხშირად აიყვანეთ ბავშვი ხელში. ტაქტილური ურთიერთობა დიდი როლს თამაშობს ბავშვის გონებრივ განვითარებაში.

2. ბავშვს თქვენს საწოლში ძილის უფლება მიეცით. ერთობლივი ძილი ბავშვზე განმავითარებელ გავლენას ახდენს.

3. ენას ნუ მოიჩლექთ. ესაუბრეთ ბავშვს გამართულად. 

4. ამეცადინეთ ბავშვი ყოველ დღე. რადგან დღეში ერთი გაკვეთილიც კი საოცარ შედეგებამდე მიგვიყვანს.

5. ნუ იჩხუბებთ ბავშვის თანდასწრებით. ბავშვი გრძნობს ნეგატივსა და შფოთვას.

6. წაახალისეთ შვილის სხვა ბავშვებთან ურთიერთობის სურვილი. ეს შესანიშნავად ასტიმულირებს ბავშვის გონებას, შეჯიბრობითობას და მისწრაფებას იყოს პირველი. 

7. ბავშვს სჭირდება არა მხოლოდ დედა, არამედ მამაც. არ უნდა იყოს არანაირი შეზღუდვა მამისა და ბავშვის ურთიერთობაში.


8. არ აუკრძალოთ ბავშვს საკუთარი ინტერესების დაცვა და კინკლაობაც კი. კამათი ავითარებს ურთიერთობის უნარს.

9. შეაქეთ და დასაჯეთ სიფრთხილით. შეაქეთ საქმისთვის, განსაკუთრებით ბიჭუნები, დასაჯეთ იშვიათად.

10. არ მოახვიოთ ბავშვს თავს საკუთარი კარგი და ცუდი. დაე, ბავშვმა თქვენი დახმარებით თავად დააგროვოს ცხოვრებისეული გამოცდილება  და დროსთან ერთად თავად დაიწყებს კარგისა და ცუდის გარჩევას.

11. გაუღვივეთ და მხარი დაუჭირეთ ბავშვის რაიმესადმი ინტერესს. შექმენით ამისთვის აუცილებელი პირობები.

12. გადაიმეორეთ განვლილი მასალა. ეს ჩამოაყალიბებს სწორ სქემებს ბავშვის ტვინში.

13. არ ჩათვალოთ ბავშვური ფანტაზიები სულელურად. ოცნებისა და ფანტაზიორობის უნარი ბავშვის შემოქმედებით პოტენციალს აყალიბებს.

14. ასწავლეთ ლექსები. ეს მეხსიერებას ავარჯიშებს.

15. ბავშვს გარს კაცობრიობის საუკეთესო ქმნილებები შემოარტყით. უსმინეთ კლასიკურ მუსიკას, აჩვენეთ ხელოვნების ნიმუშები, წაიკითხეთ მხატვრული ლიტერატურა.


16. არ შეზღუდოთ ბავშვი. ყველაფერი, რასაც ბავშვი ხელით აკეთებს, ავითარებს მის ინტელექტსა და შემოქმედებითობას.

17. სტიმული მიეცით ბავშვში არასტანდარტული აზროვნების გამოვლინებას. სტანდარტები სტანდარტულ ადამიანს ზრდის.

18. არ უყიდოთ ბავშვს ყველაფერი, რასაც ითხოვს. სათამაშოების სიჭარბე ბავშვის ყურადღებას უფანტავს, შედეგად მისთვის რთული იქნება სწავლა. 

19. განავითარეთ ტაქტილური შეგრძნებები. შესთავაზეთ ბავშვს სხვადასვა მასალისგან დამზადებული ნივთების შეხება - რბილის და მყარის, მძიმისა და მსუბუქის, პრიალასა და ბეწვიანის და ა.შ.  

20. შესთავაზეთ ბავშვს დეტალებიანი სათამაშოები. ბავშვი დიდ სიხარულს განიცდის იმის გამო, რომ მან თავად შეძლო მისი შეგროვება. მზა სათამაშოების ეპოქაში ეს დიდი იშვიათობაა.

21. განავითარეთ ბავშვის წვრილი მოტორიკა - ძერწვით, აპლიკაციებით, ფიგურების გამოჭრითა და დალაგებით.

22. იარეთ ბავშვთან ერთად. სიარული ძალიან სასარგებლოა, რადგან სიარულის დროს ჩართულია სხეულის 400 კუნთი 639-დან.

23. არ ელოდოთ ბავშვისგან შედეგს. რადგან ბავშვისთვის მნიშვნელოვანია პროცესი და არა შედეგი. დაე, იშრომოს იმდენი, რამდენიც მას აინტერესებს.



24. არ აიძულოთ ბავშვი. როდესაც მას საკუთარი ნების საწინააღმდეგოს კეთებას ვაიძულებთ, თვითრწმენას ვუქვეითებთ.

25. არ მოექცეთ ბავშვს, როგორც თქვენს საკუთრებას. ეს ასე არ არის. გარდა ამისა, შესაძლოა ბავშვმა საკუთარი ძალების რწმენა დაკარგოს. 

კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
სიახლეები
„ხელფასთან ერთად მასწავლებლებისთვის განსაზღვრული გვქონდა 1000 ლარიანი დანამატი“ - მინისტრი
პირველკლასელთა რეგისტრაციის დეტალური ინტრუქცია - რა ინფორმაცია უნდა შეიყვანოთ ბავშვის სკოლაში დასარეგისტრირებლად
ბაღის თანამშრომლების დამატებითი ვალდებულება - ახალი დოკუმენტი
მოუწევთ თუ არა მოსწავლეებს თანხის გადახდა ავტობუსში - დადგენილება
როგორ უნდა ნახოთ არის თუ არა დარჩენილი თავისუფალი ადგილები იმ სკოლაში სადაც ბავშვის  პირველ კლასში მიყვანა გსურთ
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
მოსწავლეებმა ისაუბრეს თამარის მოღვაწეობასთან დაკავშირებული ისტორიული მოვლენების შესახებ
პროექტი განხორციელდა ქართული ენის კონსულტანტ-მასწავლებლებლების ხელმძღვანელობით, რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები ეროვნულ თავდაცვის აკადემიას ესტუმრნენ
გამოვლინდა გამარჯვებული გუნდიც. ბავშვებმა სხარტი აზროვნება და ცოდნა შესანიშნავად წარმოაჩინეს
ტურნირში მუნიციპალიტეტის სხვადასხვა საჯარო სკოლის მოსწავლეები მონაწილეობდნენ
ბოლოს, კი კონკურსის ფარგლებში შექმნილი ყველა ნამუშევარი მათ სადემონსტრაციო კედელზე გააკრეს
საინტერესო
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
სიახლეები
საზოგადოება