სიახლეები
საინტერესო

სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია - მასარუ იბუკას აღზრდის 25 პრინციპი
23-01-2019
-
+


იაპონელი მასარუ იბუკა პედაგოგი არ ყოფილა. ბიზნესმენმა, მევიოლინემ და კომპანია Sony-ის ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა ღრმად შეისწავლა ბავშვთა ფსიქოლოგია და შედეგად ბავშვთა ადრეული განვითარების უნიკალური მეთოდიკა შექმნა. 

მასარუ იბუკას პედაგოგიური შედევრის - „სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია“ შექმნა მისმა მასწავლებელმა იაპონელმა მევიოლინემ შინიტი სუძუკიმ შთააგონა, რომელიც ხშირად იმეორებდა: „არ არსებობენ ჩამორჩენილი ბავშვები ყველაფერი დამოკიდებულია სწავლების მეთოდზე“.



თავად იბუკა ყოველთვის ამბობდა: „ადრეული განვითარების მთავარი მიზანი არის ბედნიერი ბავშვების აღზრდა. ბავშვს ასმენინებენ კარგ მუსიკას და ასწავლიან უცხო ენას არა იმისთვის, რომ ლინგვისტი ან მუსიკოსი აღზარდონ. მთავარია ბავშვს მისი უსაზღვრო შესაძლებლობები განვუვითაროთ, რომ უფრო მეტი სიხარული იყოს მის ცხოვრებასა და და მსოფლიოში“.

არ დაკარგოთ დრო



წიგნში - „სამი წლის შემდეგ უკვე გვიანია“ ავტორი აღნიშნავს, რომ 3 წელი არის ასაკი, როდესაც ბავშვის ტვინი თავის ზრდასრული პოტენციალის 80%-ს აღწევს. თუ მივცემთ ბავშვს იმას, რაც საჭიროა და როდესაც საჭიროა, იგი ჭკვიანი გაიზრდება და მტკიცე ხასიათი ექნება.

მასარუმ სამ წლამდე ბავშვის აღზრდის 25 საკვანძო პრინციპი ჩამოაყალიბა.

მასარუ იბუკას აღზრდის 25 პრინციპი



1. ხშირად აიყვანეთ ბავშვი ხელში. ტაქტილური ურთიერთობა დიდი როლს თამაშობს ბავშვის გონებრივ განვითარებაში.

2. ბავშვს თქვენს საწოლში ძილის უფლება მიეცით. ერთობლივი ძილი ბავშვზე განმავითარებელ გავლენას ახდენს.

3. ენას ნუ მოიჩლექთ. ესაუბრეთ ბავშვს გამართულად. 

4. ამეცადინეთ ბავშვი ყოველ დღე. რადგან დღეში ერთი გაკვეთილიც კი საოცარ შედეგებამდე მიგვიყვანს.

5. ნუ იჩხუბებთ ბავშვის თანდასწრებით. ბავშვი გრძნობს ნეგატივსა და შფოთვას.

6. წაახალისეთ შვილის სხვა ბავშვებთან ურთიერთობის სურვილი. ეს შესანიშნავად ასტიმულირებს ბავშვის გონებას, შეჯიბრობითობას და მისწრაფებას იყოს პირველი. 

7. ბავშვს სჭირდება არა მხოლოდ დედა, არამედ მამაც. არ უნდა იყოს არანაირი შეზღუდვა მამისა და ბავშვის ურთიერთობაში.


8. არ აუკრძალოთ ბავშვს საკუთარი ინტერესების დაცვა და კინკლაობაც კი. კამათი ავითარებს ურთიერთობის უნარს.

9. შეაქეთ და დასაჯეთ სიფრთხილით. შეაქეთ საქმისთვის, განსაკუთრებით ბიჭუნები, დასაჯეთ იშვიათად.

10. არ მოახვიოთ ბავშვს თავს საკუთარი კარგი და ცუდი. დაე, ბავშვმა თქვენი დახმარებით თავად დააგროვოს ცხოვრებისეული გამოცდილება  და დროსთან ერთად თავად დაიწყებს კარგისა და ცუდის გარჩევას.

11. გაუღვივეთ და მხარი დაუჭირეთ ბავშვის რაიმესადმი ინტერესს. შექმენით ამისთვის აუცილებელი პირობები.

12. გადაიმეორეთ განვლილი მასალა. ეს ჩამოაყალიბებს სწორ სქემებს ბავშვის ტვინში.

13. არ ჩათვალოთ ბავშვური ფანტაზიები სულელურად. ოცნებისა და ფანტაზიორობის უნარი ბავშვის შემოქმედებით პოტენციალს აყალიბებს.

14. ასწავლეთ ლექსები. ეს მეხსიერებას ავარჯიშებს.

15. ბავშვს გარს კაცობრიობის საუკეთესო ქმნილებები შემოარტყით. უსმინეთ კლასიკურ მუსიკას, აჩვენეთ ხელოვნების ნიმუშები, წაიკითხეთ მხატვრული ლიტერატურა.


16. არ შეზღუდოთ ბავშვი. ყველაფერი, რასაც ბავშვი ხელით აკეთებს, ავითარებს მის ინტელექტსა და შემოქმედებითობას.

17. სტიმული მიეცით ბავშვში არასტანდარტული აზროვნების გამოვლინებას. სტანდარტები სტანდარტულ ადამიანს ზრდის.

18. არ უყიდოთ ბავშვს ყველაფერი, რასაც ითხოვს. სათამაშოების სიჭარბე ბავშვის ყურადღებას უფანტავს, შედეგად მისთვის რთული იქნება სწავლა. 

19. განავითარეთ ტაქტილური შეგრძნებები. შესთავაზეთ ბავშვს სხვადასვა მასალისგან დამზადებული ნივთების შეხება - რბილის და მყარის, მძიმისა და მსუბუქის, პრიალასა და ბეწვიანის და ა.შ.  

20. შესთავაზეთ ბავშვს დეტალებიანი სათამაშოები. ბავშვი დიდ სიხარულს განიცდის იმის გამო, რომ მან თავად შეძლო მისი შეგროვება. მზა სათამაშოების ეპოქაში ეს დიდი იშვიათობაა.

21. განავითარეთ ბავშვის წვრილი მოტორიკა - ძერწვით, აპლიკაციებით, ფიგურების გამოჭრითა და დალაგებით.

22. იარეთ ბავშვთან ერთად. სიარული ძალიან სასარგებლოა, რადგან სიარულის დროს ჩართულია სხეულის 400 კუნთი 639-დან.

23. არ ელოდოთ ბავშვისგან შედეგს. რადგან ბავშვისთვის მნიშვნელოვანია პროცესი და არა შედეგი. დაე, იშრომოს იმდენი, რამდენიც მას აინტერესებს.



24. არ აიძულოთ ბავშვი. როდესაც მას საკუთარი ნების საწინააღმდეგოს კეთებას ვაიძულებთ, თვითრწმენას ვუქვეითებთ.

25. არ მოექცეთ ბავშვს, როგორც თქვენს საკუთრებას. ეს ასე არ არის. გარდა ამისა, შესაძლოა ბავშვმა საკუთარი ძალების რწმენა დაკარგოს. 

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

როდის არის კანონით აკრძალული მოსწავლისთვის სკოლის შეცვლა - დეტალური ინფორმაცია

განათლების მინისტრი საგანმანათლებლო დაწესებულებების დირექტორთა საბჭოს შეხვდა 

თბილისის მერიამ სტუდენტთა დასაფინანსებლად განაცხადების მიღება დაიწყო - ყველა დეტალი ცნობილია

 

შეგროვდება მონაცემებისაბავშვო ბაღების თანამშრომლებზე, აღსაზრდელებსა და მათ მშობლებზე - დეტალები კანონითაა განსაზღვრული

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები
საინტერესო

რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

როგორ უნდა მიხვდეთ, რომ თქვენი შვილი ბაღისთვის მზად არ არის?

სიახლეები
საზოგადოება