სიახლეები
რჩევები

„დროის მენეჯმენტი - მარადიული პრობლემა მოზარდებში“ - რატომ უნდა ვასწავლოთ ბავშვს დროის მართვა
20-12-2018
-
+


უფროსები ხშირად ვსაუბრობთ „დროის მენეჯმენტზე“ და ვცდილობთ დრო ისე ვმართოთ, რომ ის ნაყოფიერად გამოვიყენოთ - მცირე დროში ბევრი მოვასწროთ და დასვენებაც მოვახერხოთ. 

სპეციალისტების აზრით, ამ უნარის გამომუშავება ადამიანმა ადრეულ ასაკში უნდა დაიწყოს.

ალბათ, ყველა მასწავლებელს და მშობელს სმენია ბავშვისგან სიტყვები "ვერ მოვასწარი". ხშირად, ამას მოზარდის გონებრივ შესაძლებლობებს აბრალებენ და ფიქრობენ, რომ ყველა მოსწავლეს დავალების შესასრულებლად ინდივიდუალური დრო სჭირდება, თუმცა, ხშირ შემთხვევაში პრობლემა მხოლოდ ამაში არ მდგომარეობს. სპეციალისტები ფიქრობენ, რომ დროის მართვის ფლობა ისევე აუცილებელია ნებისმიერი ადამიანისთვის, როგორც სიარული, მეტყველება და ა.შ. 
 
მოზარდებისთვის არსებობს კონკრეტული, აპრობირებული მეთოდები, რომლის საშუალებითაც ადვილად დაეხმარებით მათ გამოიმუშაონ დროის მართვის უნარი.

როგორც ცნობილია, შვიდ წლამდე ასაკის ბავშვები დროს ვერ გრძნობენ და მათთვის დამახასიათებელია დროის საკუთარი შეგრძნება. ეს ბავშვის აღქმის თავისებურებაა. დროის მენეჯმენტის გამომუშავების მიზნით, სპეციალისტები გვირჩევენ, ბავშვებს ვთხოვოთ დროის განსაზღვრულ მომენტში რაიმე დავალების შესრულება.

ზოგიერთი ფსიქოლოგის აზრით, თუ ოთხი წლის ბავშვს არა აქვს გამომუშავებული რეჟიმის დაცვის ჩვევა და აუცილებელი საქმეების თანმიმდევრული შესრულების უნარი, მათი ჩამოყალიბება შემდგომში საკმაოდ რთულია.

თინეიჯერობის ასაკში, მოზარდს უკვე უნდა შეეძლოს დაგეგმვა და პრიორიტეტების დალაგება. 

თუმცა, ამ უნარის გამომუშავებაში, პირველ რიგში, თქვენ უნდა დაეხმაროთ. შესთავაზეთ ბავშვს გარკვეული "ინსტრუმენტები", რაც მათ დროის კონტროლში დაეხმარება, იქნება ეს მაღვიძარა თუ სპეციალური კალენდარი. ასწავლეთ მას, რომ ნებისმიერი საქმის გაკეთება გაცილებით მარტივი ხდება, როცა გეგმა ფურცელზეა ჩამოწერილი და სხვადასხვა საქმის შესრულებას სწორედ ამ გეგმის მიხედვით ახერხებს.
 
ფსიქოლოგების აზრით, ძალიან მნიშვნელოვანია ასწავლოთ ბავშვს არ გადადოს საქმე ხვალისთვის. 

უთხარით, რომ შესაძლოა დავალება თავიდან ჩანდეს დაუძლეველი ან  უსიამოვნო, მაგრამ არასოდეს გადადოს ის სხვა დღისთვის. მათი მოტივაციის გაზრდის მიზნით, მიზანშეწონილია მისი დასაჩუქრებაც კი, როცა ის დავალებას წარმატებით შეასრულებს.   
 
ყველა ამ რჩევის გათვალისწინება ძალიან მნიშვნელოვანია, თუმცა, არ დაგავიწყდეთ, რომ პირველი მაგალითი სწორედ თქვენ ხართ და ბევრს სხვა ქცევასთან ერთად, სწორედ თქვენგან სწავლის ის დროის მენეჯმენტს. დაიმახსოვრეთ და ხშირად გაუმეორეთ საკუთარ თავს და თქვენს ბავშვს ლუციუს ანეუს სენეკას სიტყვები: "მართო საკუთარი თავი - ესაა ყველაზე მაღალი ძალაუფლება".

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - საგამოცდო დრო და მაქსიმალური ქულები ცნობილია

რამდენი ქულა უნდა აიღოთ თითოეულ საგანში, რომ გამოცდა ჩაბარებულად ჩაგეთვალოთ - ინფორმაცია მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის

პროგრამების ჩამონათვალი, რომელთაც შესაძლოა აკრედიტაცია შეუჩერდეს

ქულის სკალირების და გათანაბრების გამოთვლის მეთოდები

პირველკლასელთა რეგისტრაცია და სკოლაში დოკუმენტების წარდგენა 2 მაისიდან დაიწყება - რა უნდა იცოდეთ II ეტაპის შესახებ

პიროვნება

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები

ღონისძიებას ხელმძღვანელობდა ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი, ნინო ხუხუნი

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი ნონა ელკანიშვილი

ქვედა ცაგერის საჯარო სკოლის გუნდმა ინტელექტუალურ ვიქტორინაში საპრიზო ადგილი დაგიკავა
 
კონკურსის მონაწილეებსა და გამარჯვებულებს გადაეცათ სერტიფიკატები და სამახსოვრო საჩუქრები
 გავაზის საჯარო სკოლის მე-9 კლასის მოსწავლეებიპროფესიულ კოლეჯში იმყოფებოდნენ, სადაც საგანმანათლებლო პროგრამებს გაეცნენ
საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება