სიახლეები
საინტერესო

რატომ არიან იაპონელი მასწავლებლები მსოფლიოში ყველაზე დაკავებულები
27-08-2018
-
+


იაპონელი მასწავლებლები შესაძლებლობების ზღვარზე მუშაობენ.

ისინი გათენებიდან გვიან საღამომდე შრომობენ და იძულებულნი არიან სამსახურში უქმე დღეებშიც გავიდნენ.

Teaching and Learning International Survey (TALIS) -ის კვლევა, რომელიც ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაციის (OECD) 34 ქვეყანაში ჩატარდა, მოწმობს, რომ იაპონელი მასწავლებლები სამუშაო დღის ხანგრძლივობის თვალსაზრისით უპირობო ლიდერები არიან.

მაგრამ ეს საგაკვეთილო საათებთან დაკავშირებული არ არის. სწავლების დატვირთვის თვალსაზრისით იაპონიის მაჩვენებელი, პირიქით, საშუალოზე ნაკლებია. სამაგიეროდ კრებებზე, გაკვეთილებისთვის მოსამზადებლად და სხვა საქმიანობისთვის დახარჯული დრო ბევრად აღემატება კვლევაში მონაწილე ქვეყნების პედაგოგების მაჩვენებლებს. 

განსაკუთრებით მაღალია კლასგარეშე საქმიანობისთვის (წრეები, კლუბები,სექციები და ა.შ) გამოყოფილი საათების რაოდენობა. კლასგარეშე საქმიანობა იაპონიაში კლუბებსა და წრეებს ნიშნავს, რომელსაც ბუკაცუს უწოდებენ. 

საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები, პედაგოგების ხელმძღვანელობით, არასაგაკვეთილო საათებში (დილით ადრე, გაკვეთილების შემდეგ და უქმე დღეებში) სპორტულ და კულტურულ საქმიანობაში მონაწილეობენ. ასეთი წრეების (ბუკაცუს) ხელმძღვანელობა მასწავლებლებს დიდ დროს ართმევს.

სახელმწიფო საგანმანათლებლო პროგრამაში წრეების მიზანი განისაზღვრება, როგორც მოსწავლეებში სპორტის, კულტურის, მეცნიერებისა და ა.შ გაცნობა და პოპულარიზაცია, სწავლისადმი მოტივაციის ამაღლება, პასუხისმგებლობისა და სოლიდარობის განვითარება.

ბუკაცუ მოსწავლეებს  მცირე გადასახადის სანაცვლოდ სპორტული და კულტურული აქტივობის შესაძლებლობას აძლევს.

სახელმწიფო საგანმანათლებლო პროგრამის მიხედვით, არასაგაკვეთილო საათებში კლუბებსა და წრეებში ჩართულობა ნებაყოფლობით ხორცილდება. რაც ნიშნავს რომ სპორტულ სექციებსა და ზოგადკულტურულ წრეებში საქმიანობა ოფიციალურად საგანმანათლებლო პროგრამაში არ შედის და მხოლოდ მსურველებისთვის ტარდება. 

თუმცა, ზოგიერთი სკოლები ფაქტობრივად აიძულებენ მოსწავლეებს კლუბებსა და წრეებში მონაწილეობას. მაგრამ იქაც კი, სადაც ბუკაცუ სავალდებულოდ არ ითვლება, ფაქტობრივად ყველა მოსწავლე ჩაწერილია რომელიღაც კლუბში.

კვლევისა და განათლების განვითარების ინსტიტუტის - Benesse 2009 წლის კვლევის თანახმად, იაპონელი მოსწავლეების 90% კლუბებშია გაწევრიანებული ან მათში ადრე მონაწილეობდნენ.

თავდაპირველი ჩანაფიქრით, არასაგაკვეთილო საქმიანობა ნებაყოფლობითი უნდა იყოს არა მხოლოდ მოსწავლეებისთვის, არამედ მასწავლებლებისთვისაც. ითვლება, რომ კლუბების ხელმძღვნელი მასწავლებლები ამ საქმით, მხოლოდ საკუთარი ინიციატივით არიან დაკავებულნი, რადგან არასაკლასო სამუშო არ შედის სავალდებულო სასკოლო პროგრამაში.

პრაქტიკაში კი, თითოეული პედაგოგი ამა თუ იმ წრეზეა პასუხისმგებელი. 2006 წელს ჩატარებული კვლევის თანახმად, არასაგაკვეთილო საქმიანობაში საშუალო სკოლების მასწავლებლების 92,4% იყო ჩართული. 

რადგან ოფიციალურად წრეების ხელმძღვანელობა ნებაყოფლობად ითვლება და პედაგოგები საკუთარი ინიციატივით მუშაობენ, არასაგაკვეთილო საქმიანობა არ ნაზღაურდება. უქმე დღეებში კი რამდენიმე ათასი იენის კომპენსაციაც საკმარისია. 

მოსწავლეები მცირე თანხის სანაცვლოდ გარანტირებულ სპორტულ თუ კულტურულ აქტივობებს იღებენ, მაგრამ ეს მასწავლებლის უსასყიდლო შრომის ფასად ხდება.

მომზადებულია nippon.com-ის მიხედვით. 


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება