მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოს I2Q (IBRD) მიერ დაფინანსებული კონკურენტული ინოვაციის ფონდის (CIF) საგრანტო კონკურსში გამარჯვებული პროექტი – „STEM კონცეფცია მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო საუნივერსიტეტო პროგრამების განვითარებისთვის“ წარმატებით დასრულდა.
პროექტი განხორციელდა იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტის, ქუთაისის აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის, პოლონეთის რესპუბლიკის კოპერნიკის სამეცნიერო ცენტრის შპს „სთიმითისა“ და ერთობლივი ძალისხმევით. ამ საერთაშორისო პარტნიორობის მიზანი იყო STEM მიდგომის ინტეგრაცია ქართულ სასკოლო სივრცეში – მოსწავლეებისთვის თანამედროვე, ინოვაციური და ინკლუზიური საგანმანათლებლო გარემოს შექმნის მიზნით. პროექტი ითვალისწინებდა იმერეთისა და კახეთის რეგიონის 10-10 სკოლასთან თანამშრომლობას, რომლებიც სპეციალური კონკურსის გზით შეირჩა. მათ შორის იყო კერძო სკოლა „ანაბასისი“, რომლის პედაგოგებმა აქტიური მონაწილეობა მიიღეს მრავალსაფეხურიან ტრენინგებში.
წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტში ჩატარებულ ხუთ ინტერაქტიურ ტრენინგში სკოლის ქიმიის, ფიზიკის, ბიოლოგიის, მათემატიკისა და ბუნებისმეტყველების მასწავლებლები ჩაერთნენ.
ტრენინგების დროს, კომპანია STEAMit-ის მიერ შექმნილი STEM ნაკრებების დახმარებით, მონაწილეებმა არა მხოლოდ თეორიული მასალა შეისწავლეს, არამედ პრაქტიკული რესურსებიც თავად ააწყვეს.
როგორ კერძო სკოლა „ანაბასისში„ აღნიშნავენ, ეს პროცესები აღმოჩნდა ძალიან საინტერესო, მოტივაციური და შემოქმედებითი – პედაგოგებმა კარგად გააცნობიერეს სწავლისა და სწავლების თანამედროვე ფორმატების რეალური ღირებულება.
„განსაკუთრებული მადლიერება ეკუთვნით პროექტის ორგანიზატორებსა და ტრენერებს, რომლებმაც უდიდესი ძალისხმევა გაიღეს მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისათვის და ხელს შეუწყვეს STEM მიდგომის დანერგვას სასკოლო გარემოში“,- გვეუბნებიან სკოლაში და დასძენენ, რომ სკოლა „ანაბასისს“ საჩუქრად გადაეცა STEAMit-ის მიერ შექმნილი საგანმანათლებლო რესურსები, რომლებიც მნიშვნელოვან როლს ითამაშებს სკოლის ტრანსფორმაციაში.
„ეს რესურსები ხსნიან კარს მომავლისაკენ – კარს, სადაც საგნებს შორის ბუნებრივი კავშირებია და მოსწავლეები 21-ე საუკუნის გამოწვევებისთვის პრაქტიკული უნარებით შეიარაღებულნი ხვდებიან. საგანმანათლებლო რესურსები კი მრავალფეროვანია. „ანიმასკოპი“ – ანიმაციური ხელოვნებისა და ტექნოლოგიის შერწყმით, მოსწავლეებს შესაძლებლობას მისცემს თავად შექმნან ანიმაციები და უკეთ გაიაზრონ ვიზუალური ხელოვნების როლი თანამედროვე სამყაროში; „ნოტოტრონი“ –არის რესურსი სადაც მუსიკა და ტექნოლოგია არის ერთიან სივრცეში, იგი ავითარებს მოსწავლეთა შემოქმედებით და ტექნოლოგიურ უნარებს; „ამინდის სადგური“ არის რესურსი რომლითაც მოსწავლეები სწავლობენ ატმოსფერულ პროცესებს პრაქტიკული გზით და აცნობიერებენ კლიმატური ცვლილებების მნიშვნელობას; „ეკოინჟინერია“ – არის ნაკრები , რომლის გამოყენებით შეიძლება განახლებადი ენერგიის პრინციპების თეორიული და პრაქტიკული შესწავლა, რაც ეკოლოგიური ცნობიერების ამაღლებასაც ემსახურება; „ნეიროინჟინერია“ – ნერვული სისტემისა და ხელოვნური ნეირონული ქსელების შესწავლა — რესურსი, რომელიც აერთიანებს ყველა STEM დისციპლინას. მიმდინარე წელს, „ანაბასისის“ გადამზადებული პედაგოგები სასაჩუქრე რესურსების გამოყენებით ჩაატარებენ საჩვენებელ გაკვეთილებს, ხოლო მომავალი სასწავლო წლიდან სკოლა გეგმავს კურიკულუმის განახლებას და STEM მიდგომების ფართოდ ინტეგრაციას, რაც ხელს შეუწყობს სწავლების პროცესის უფრო მოტივაციური, აქტიური და ინოვაციური ფორმით წარმართვას. განსაკუთრებული მადლობა ეკუთვნით: იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტს და ქალბატონ ნათია ბაღათრიშვილს, ქუთაისის აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტს და ბატონ მამულო ბიჭუხიშვილს, შპს „სთიმითს“ და პოლონეთის რესპუბლიკის კოპერნიკის სამეცნიერო ცენტრს – ინსპირაციის, ცოდნისა და მხარდაჭერისათვის“- აღნიშნავენ სკოლაში.
იხილეთ ფოტოები:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საპენსიო სქემიდან გასვლის წესი დამტკიცდა - დოკუმენტი სკოლისა და ბაღის მასწავლებლებსაც ეხება
„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე
„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა
ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს