მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სკოლამდელი განათლების მართვის დოკუმენტში, რომელიც მოიცავს რეკომენდაცებს მუნიციპალიტეტებისთვის, საუბარია პედაგოგთა კვალიფიკაციის ამაღლებაზე. ამონარიდს უცვლელად გთავაზობთ:
სკოლამდელი განათლების მაღალი ხარისხის განმსაზღვრელი მთავარი ფაქტორია პედაგოგის კვალიფიკაცია. პედაგოგების კვალიფიკაცია არის დღეს ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა, რომელიც სკოლამდელი განათლების სფეროს წინაშე დგას.
„მუნიციპალიტეტმა უნდა შეიმუშავოს და განახორციელოს ბაღების პედაგოგიური პერსონალის უწყვეტი პროფესიული განვითარების სტრატეგია და ამაზე დაყრდნობით დაგეგმოს შესაბამისი ტრენინგები. აღნიშნული გულისხმობს როგორც აღმზრდელ-პედაგოგის სავალდებულო ტრენინგ-მოდულს, ასევე შემდგომ უწყვეტ პროფესიულ განვითარებას. მხოლოდ ერთი ტრენინგის საშუალებით თითქმის შეუძლებელია პედაგოგთა პრაქტიკული უნარების განვითარება ისე, რომ საგანმანათლებლო პროცესი შეესაბამებოდეს ხარისხის სტანდარტს. ბაღებმა/ბაღების გაერთიანებამ უნდა შეისწავლონ პედაგოგების პროფესიული განვითარების საჭიროებები და ამის საფუძველზე დაგეგმონ და განახორციელონ შესაბამისი აქტივობები (ტრენინგი, პრაქტიკაში მხარდაჭერა („ქოუჩინგი”), ბაღებს შორის გამოცდილების გაზიარება და სხვ.). მნიშვნელოვანია, სკოლამდელი განათლების მუნიციპალური სტრატეგიის ფარგლებში, სკოლამდელი განათლების ბიუჯეტში განისაზღვროს ბაღის პერსონალის კვალიფიკაციის ამაღლებისთვის საჭირო თანხა როგორც ცალკე მუხლი და ეს იყოს პერსონალის მთლიანი სახელფასო ფონდის არანაკლებ 1%-ისა.
კვალიფიკაციის ამაღლების მუნიციპალური სტრატეგია უნდა შეეხოთ აგრეთვე აღმზრდელებს, სპეცპედაგოგებს, მეთოდისტებს, ბაღების დირექტორებს, აგრეთვე ბაღის დანარჩენ პერსონალს, საჭიროებების შესაბამისად. პროგრამის ხარისხის სახელმწიფო სტანდარტის მოთხოვნის შესაბამისად, პედაგოგს სამუშაო დღის განმავლობაში უნდა ჰქონდეს არასაკონტაქტო საათები, ანუ დრო, როცა ის ბავშვებთან არ მუშაობს. ეს დრო პედაგოგს სჭირდება ბავშვებზე დაკვირვების შედეგების გასაანალიზებლად და შესაბამისი გეგმის შესამუშავებლად, საჭირო საგანმანათლებლო რესურსის შესაქმნელად და რაც ძალიან მნიშვნელოვანია, საკუთარი პროფესიული უნარების გასავითარებლად. აუცილებელია ბაღის შენობაში გათვალისწინებული იყოს კომპიუტერით, პრინტერითა და ინტერნეტით აღჭურვილი სამასწავლებლო, სადაც პედაგოგები შეძლებენ, კომფორტულად იმუშაონ არასაკონტაქტო საათებში და დაისვენონ შესვენებების დროს. ზემოთ ჩამოთვლილის გათვალისწინებით, ბაღმა/ბაღების გაერთიანებამ უნდა შეიმუშავოს პედაგოგებისთვის შესაბამისი სამუშაო გრაფიკები, გაწეროს საშტატო განრიგი, ხოლო მერიამ უნდა უზრუნველყოს ამ საშტატო განრიგის დაფინანსება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„თუკი აბიტურიენტები განაცხადს/დოკუმენტს არ წარმოადგენენ შესაბამის ვადებში, ისინი ვერ მიიღებენ მონაწილეობას ერთიან ეროვნულ გამოცდებში“
„ჩვენ ალბათ ვერ ვხვდებით, რომ უკვე მომავლის სკოლაში ვართ...“
აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი - ნატო ნანავა
„ვცდილობთ, სასკოლო აქტივობები ისე დავგეგმოთ, დროის გამოწვევებსაც ვუპასუხოთ, ბავშვებიც არ გადავღალოთ“...