სიახლეები
სიახლეები

რა ვალდებულებები აქვთ რესურს ოთახში სპეციალისტებსა და სკოლის ადმინისტრაციის წარმომადგენლებს 
29-03-2025
-
+


სხვადასხვა ქვეყნის გამოცდილების ანალიზმა და ასევე საქართველოს საჯარო სკოლებში რესურს ოთახების ფუნქციონირებისა და რესურსების კვლევამ აჩვენა, რომ მნიშვნელოვანია სკოლას ჰქონდეს რესურს ოთახის ადმინისტრირების გამართული მექანიზმი. „ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში რესურს ოთახების ორგანიზების და ფუნქციონირების გზამკვლევში“ ვკითხულობთ, რომ  რესურს ოთახის გამართული მუშაობისა და დოკუმენტში აღწერილი ყველა ფუნქციის შესასრულებლად, რეკომენდებულია სკოლის ადმინისტრაციას, მასწავლებლებს და რესურს ოთახთან დაკავშირებულ სპეციალისტებს ზუსტად ჰქონდეთ განსაზღვრული საქმიანობა და შესასრულებელი სამუშაო.

სკოლის ადმინისტრაციის ვალდებულებას წარმოადგენს: 

რესურს ოთახის/ებისთვის ყველაზე ოპტიმალური ადგილმდებარეობის და ფართის მქონე სივრცის შერჩევა. რესურს ოთახის ადმინისტრირებაზე პასუხისმგებელი პირის ოფიციალურად განსაზღვრა და სათანადო ჩანაწერების ასახვა სამუშაო აღწერილობაში.

სკოლის საერთო ბიუჯეტის სათანადოდ გადანაწილება რესურს ოთახის ფუნქციონირების მხარდაჭერისთვის. რესურს ოთახის ფუნქციობებისათვის დამატებითი ფინანსური, თუ მატერიალური რესურსის მოსაპოვებლად, ადგილობრივ მთავრობასთან, ბიზნესის წარმომადგენლებთან თანამშრომლობა.

რესურს ოთახის სტრუქტურირებული და თანმიმდევრული მუშაობის ხელშეწყობა. ყოველი სასწავლო წლის დასაწყისში რესურს ოთახით მოსარგებლე მოსწავლეების დოკუმენტაციის, რესურს ოთახით სარგებლობის მხარდამჭერი გეგმისა და რესურს ოთახში მუშაობის განრიგის შედგენის უზრუნველყოფა.

რესურს ოთახის უსაფრთხოების კომპონენტის უზრუნველყოფა.

რესურს ოთახში ჰიგიენური ნორმების სათანადო დაცვისა და ხარისხიან დასუფთავების უზრუნველყოფა.

სათანადო კომუნიკაციის წარმოება რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართულ ყველა რგოლთან.რესურს ოთახის მუშაობის შიდა მონიტორინგის სისტემის შექმნა და დანერგვა.

რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართული სპეციალისტების ვალდებულებას წარმოადგენს:

მოსწავლეებისათვის შინაარსობრივად გამართული, მრავალფეროვანი და ინდივიდზე ცენტრირებული მომსახურების გაწევა. რესურს ოთახის მუშაობის განრიგის შედგენა და ადმინისტრირება მასწავლებლებთან და მოსწავლეთა მშობლებთან შეთანხმებით.

უწყვეტი კომუნიკაცია ინდივიდუალური გეგმის განხორციელებაში ჩართულ ყველა მხარესთან, ასევე, თანამშრომლობა ნებისმიერ სხვა დამხმარე სერვისთან, რომელიც მოსწავლისთვის არის რელევანტური.

რესურს ოთახით მოსარგებლე მოსწავლეების განათლების შემდგომ საფეხურზე ტრანზიციის ხელშეწყობა.


რესურს ოთახის მომსახურებაში ჩართულ ბავშვებთან დაკავშირებული ყველა დოკუმენტის (ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა, პორტფოლიო და სხვა) სათანადოდ წარმოება და დაცვა.


რესურს ოთახში არსებული მატერიალური/განმავითარებელი/ტექნოლოგიური რესურსების რეესტრის წარმოება.

სპეციალური განათლების სფეროში ახალი ტექნოლოგიების განვითარების საკითხების შესწავლა, მასწავლებლებთან ერთად მატერიალური რესურსების განახლების გეგმის შემუშავება და მინიმუმ წელიწადში ორჯერ სკოლის ადმინისტრაციისათვის წარდგენა.


რესურს ოთახის მუშაობის ეფექტურობის გაზრდისათვის სერვისის შეფასების კითხვარების მომზადება, ადმინისტრირება და ანალიზი.


რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართული მოსწავლეების შესახებ რაოდენობრივი მონაცემების შეგროვება და ანალიზი.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ავტოსაგზაო შემთხვევებს 14 ბავშვი ემსხვერპლა, 1000-ზე მეტი კი დაშავდა - შსს-ს 6 თვის სტატისტიკა

„ჩატარდება ქართულის მართლწერის ტრენინგები... განახლდება სახელმწიფო ენის ნორმები“ - სტრატეგია 

ბაღის პერსონალის დამატებითი 3 ვალდებულება - ეთიკის ნორმებში ცვლილება შევიდა

მაგისტრანტობის მსურველთა სააპელაციო განაცხადების მიღება დაიწყო

მასწავლებელთა საპრეტენზიო განაცხადების მიღება დაიწყო - გასაჩივრება 50 ლარი ღირს

პიროვნება
„ჩემთვის მნიშვნელოვანია სასიამოვნოდ აეწყოს ურთიერთობა სასკოლო საზოგადოების ყველა რგოლს შორის“
 
 
 

საინტერესო საკითხებზე etaloni.ge-ს კითხვებს მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ ონოღიას საჯარო სკოლის დირექტორი ემზარ შანგუა პასუხობს

 

სკოლები

მოსწავლეები კი ჩემთვის პატარა მეგობრები არიან, მიყვარს მათთან ურთიერთობა, ვცდილობ გვერდში დავუდგე და ხელი შევუწყო

 

„მოსწავლეები ჩემთვის პატარა მეგობრები არიან. ვცდილობ, გვერდში დავუდგე, ხელი შევუწყო

 

 

საინტერესო

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

ათასობით მასწავლებელი „ფსიქოლოგიური აშლილობის“ გამო შვებულებას იღებს - იაპონიაში პრობლემა წლიდან წლამდე იზრდება

 

შვებულება ათასობით მასწავლებლისთვის  - „ფსიქოლოგიურ აშლილობას“ პედაგოგები იაპონიაში უჩივიან

სიახლეები
საზოგადოება