სიახლეები
სიახლეები

რა ვალდებულებები აქვთ რესურს ოთახში სპეციალისტებსა და სკოლის ადმინისტრაციის წარმომადგენლებს 
29-03-2025
-
+


სხვადასხვა ქვეყნის გამოცდილების ანალიზმა და ასევე საქართველოს საჯარო სკოლებში რესურს ოთახების ფუნქციონირებისა და რესურსების კვლევამ აჩვენა, რომ მნიშვნელოვანია სკოლას ჰქონდეს რესურს ოთახის ადმინისტრირების გამართული მექანიზმი. „ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში რესურს ოთახების ორგანიზების და ფუნქციონირების გზამკვლევში“ ვკითხულობთ, რომ  რესურს ოთახის გამართული მუშაობისა და დოკუმენტში აღწერილი ყველა ფუნქციის შესასრულებლად, რეკომენდებულია სკოლის ადმინისტრაციას, მასწავლებლებს და რესურს ოთახთან დაკავშირებულ სპეციალისტებს ზუსტად ჰქონდეთ განსაზღვრული საქმიანობა და შესასრულებელი სამუშაო.

სკოლის ადმინისტრაციის ვალდებულებას წარმოადგენს: 

რესურს ოთახის/ებისთვის ყველაზე ოპტიმალური ადგილმდებარეობის და ფართის მქონე სივრცის შერჩევა. რესურს ოთახის ადმინისტრირებაზე პასუხისმგებელი პირის ოფიციალურად განსაზღვრა და სათანადო ჩანაწერების ასახვა სამუშაო აღწერილობაში.

სკოლის საერთო ბიუჯეტის სათანადოდ გადანაწილება რესურს ოთახის ფუნქციონირების მხარდაჭერისთვის. რესურს ოთახის ფუნქციობებისათვის დამატებითი ფინანსური, თუ მატერიალური რესურსის მოსაპოვებლად, ადგილობრივ მთავრობასთან, ბიზნესის წარმომადგენლებთან თანამშრომლობა.

რესურს ოთახის სტრუქტურირებული და თანმიმდევრული მუშაობის ხელშეწყობა. ყოველი სასწავლო წლის დასაწყისში რესურს ოთახით მოსარგებლე მოსწავლეების დოკუმენტაციის, რესურს ოთახით სარგებლობის მხარდამჭერი გეგმისა და რესურს ოთახში მუშაობის განრიგის შედგენის უზრუნველყოფა.

რესურს ოთახის უსაფრთხოების კომპონენტის უზრუნველყოფა.

რესურს ოთახში ჰიგიენური ნორმების სათანადო დაცვისა და ხარისხიან დასუფთავების უზრუნველყოფა.

სათანადო კომუნიკაციის წარმოება რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართულ ყველა რგოლთან.რესურს ოთახის მუშაობის შიდა მონიტორინგის სისტემის შექმნა და დანერგვა.

რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართული სპეციალისტების ვალდებულებას წარმოადგენს:

მოსწავლეებისათვის შინაარსობრივად გამართული, მრავალფეროვანი და ინდივიდზე ცენტრირებული მომსახურების გაწევა. რესურს ოთახის მუშაობის განრიგის შედგენა და ადმინისტრირება მასწავლებლებთან და მოსწავლეთა მშობლებთან შეთანხმებით.

უწყვეტი კომუნიკაცია ინდივიდუალური გეგმის განხორციელებაში ჩართულ ყველა მხარესთან, ასევე, თანამშრომლობა ნებისმიერ სხვა დამხმარე სერვისთან, რომელიც მოსწავლისთვის არის რელევანტური.

რესურს ოთახით მოსარგებლე მოსწავლეების განათლების შემდგომ საფეხურზე ტრანზიციის ხელშეწყობა.


რესურს ოთახის მომსახურებაში ჩართულ ბავშვებთან დაკავშირებული ყველა დოკუმენტის (ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა, პორტფოლიო და სხვა) სათანადოდ წარმოება და დაცვა.


რესურს ოთახში არსებული მატერიალური/განმავითარებელი/ტექნოლოგიური რესურსების რეესტრის წარმოება.

სპეციალური განათლების სფეროში ახალი ტექნოლოგიების განვითარების საკითხების შესწავლა, მასწავლებლებთან ერთად მატერიალური რესურსების განახლების გეგმის შემუშავება და მინიმუმ წელიწადში ორჯერ სკოლის ადმინისტრაციისათვის წარდგენა.


რესურს ოთახის მუშაობის ეფექტურობის გაზრდისათვის სერვისის შეფასების კითხვარების მომზადება, ადმინისტრირება და ანალიზი.


რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართული მოსწავლეების შესახებ რაოდენობრივი მონაცემების შეგროვება და ანალიზი.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ახალი სახელმძღვანელოების გრიფირების გამოცხადების ვადა ცნობილია

თბილისის საბავშვო ბაღებში რეგისტრაცია 7 ივლისიდან დაიწყება - ვადები და ინსტრუქცია

„საქვეყნო მნიშვნელობის ოჯახები“ ზრდიან სახელმწიფოებრივ განვითარებაზე ორიენტირებულ შვილებს“...

რა უნდა იცოდეთ, რომ მაღლი ქულა მიიღოთ ინგლისურის გამოცდაში - მნიშვნელოვანი რჩევები, სიტყვებისა და დამხმარე სიტყვების ჩასმის დავალების კარგად შესასრულებლად

თითოეულ ბაღში აღსაზრდელთა სწრებადობა და თანამშრომელთა გამოცხადება დროის კონკრეტულ მონაკვეთში ციფრული მატარებლებით გადამოწმდება

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეები დაინტერესდნენ კანიონებით, ჩანჩქერებით, მოეწონათ ნავებით გასეირნება

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება