მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღევანდელ რელობაში სკოლები და ზოგადად განათლების სისტემა მრავალი გამოწვევის წინაშე დგას, საინტერესოა, როგორ შეიძლება ფორმირდეს სისტემა გლობალურ პერსპექტივაში და როგირი იქნება მომავლის სკოლის მოდელი? - ამასთან დაკავშირებით ლარი პეიჯი, Google-ის თანადამფუძნებლის მოსწაზრებას გიზიარებთ.
ის აღნიშნავს: „ადამიანთა უმეტესობას არ აქვს განათლებული აზროვნება. სწორედ ამიტომ დავხარჯეთ ამდენი ენერგია Google-ში დამოუკიდებელი მოაზროვნეების დაქირავებაში და დიდი მიზნების დასახვაში. იმიტომ, რომ თუ საკმარისად დიდი ოცნებების მქონე სწორ ადამიანებს დაიქირავებ, ჩვეულებრივ მიხვალ მიზნამდე“.
მისი თქმით, დღევანდელ სამყაროში ექსპერიმენტები, ახლის ძიება, ინოვაციური მიდგომების დანერგვა მნიშვნელოვანი ფაქტორებია განათლებული თაობის ფორმირებისთვის. ლარი გამოყობს მსოფლიოს ზოგიერთ ინოვაციურ სკოლაში დანერგილ ტენდენციებს, ესენია:
ფოკუსირება ჩართულობაზე: მოსწავლეებს ეძლევათ საშუალება ჰქონდეთ ამბიციები და მიზნები.
პროექტზე დაფუძნებული სწავლა: გამოცდებზე აქცენტის ნაცვლად, აქცენტი კეთდება „გადაწყვეტილების“ მიღებაზე, რომლებიც ორიენტირებულია საზოგადოების გამოწვევებზე, გადაწყვეტილებების პოვნაზე და პოზიტიური გავლენის მოხდენაზე.
კურსორკულარული სწავლა და სწავლება: სკოლები სწავლისა და პრობლემების გადაჭრის მიმართ ინტერდისციპლინურ მიდგომას ატარებენ და ნაკლებად კეთდება აქცენტი საგნებსა და განრიგებზე.
პერსონალიზებული სწავლა: სტუდენტებს აქვთ პერსონალიზებული პლეილისტები და ინდივიდუალური სასწავლო გზები, რომლებიც ითვალისწინებს მათ პირად საჭიროებებსა და ინტერესებს.
ახალი ურთიერთობები: მასწავლებელი არ არის მხოლოდ საგნის სპეციალისტი, არამედ არის მენტორი, მრჩეველი და ფასილიტატორიც. შესაბამისად მისი როლი სწავლების პროცსში უპირველესია, თუმცა გასათვალისწინებელია ის ფაქტი, რომ ტექნოლოგიების ეპოქაში, მოსწავლეებს ნებისმიერ სფეროში შეუძლიათ მოიძიონ მათთვის საინტერესო ინფორმაცია და ამაისთვის აღარ დასჭირდეთ მასწავლებელი, სწორედ ამიტომ არის მნიშვნელოვანი, რომ მასწავლებლის როლი არა მხოლოდ საგნის სწავლებით შემოიფარგლებოდეს, არამედ მოსწავლისთვის მეტად ღირებულ ფირად ჩამოყალიბდეს.
შეფასების ახალი ფორმები: ნაკლები ყურადღება ეთმობა შემაჯამებელ გამოცდებს და მეტი ყურადღება ეთმობა პორტფოლიოს, პრეზენტაციისა და „არტეფაქტების“ შექმნას სწავლისა და უნარების დემონსტრირებისთვის.
ნეირომეცნიერებაზე დაფუძნებული პედაგოგიკა: ყველაზე ფუტურისტული, ინოვაციური და წინდახედული სკოლები აღიარებენ ნეიროგანათლებისა და გონება-ტვინის სწავლის მნიშვნელობას და თავიანთ პედაგოგიკას ემყარება ნეირომეცნიერების უახლეს კვლევის შედეგებს.
ლარი გამოყოფს მომავლის სკოლებისა და ახალი საგანმანათლებლო მოდელების მაგალითებსაც:
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
მოსწავლეებმა ცოდნა და შესაძლებლობები წარმატებით წარმოაჩინეს
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს