სიახლეები
მსოფლიო, საინტერესო

მათემატიკის მასწავლებლებს ურჩიეს გაკვეთილები მუსიკის პედაგოგებთან ერთად დაგეგმონ
29-07-2023
-
+


სამეცნიერო კვლევებმა არაერთხელ აჩვენა, რომ ბავშვები, რომლებიც მუსიკას შეისწავლიან, მათემატიკას უკეთესად უმკლავდებიან. თუმცა, გაურკვეველი იყო რომელი ტიპის მუსიკალურ პრაქტიკას აქვს ყველაზე დიდი ეფექტი. ამის გარკვევა ბელეკის უნივერსიტეტის (თურქეთი) მკვლევარმა აისა აკინმა გადაწყვიტა. მისი ნაშრომი ჟურნალ Educational Studies-ში გამოქვეყნდა.  

მკვლევარმა 1975-დან - 2022-წლამდე გამოქვეყნებული 55 სამეცნიერო ნაშრომი გაანალიზა. კვლევებში მონაწილეობდა 78 ათასი ადამიანი - საბავშვო ბაღების აღსაზრდელებით დაწყებული სტუდენტებით დამთავრებული.

მკვლევარმა ანალიზისას სხვადასხვა მუსიკალური აქტივობის გავლენა შეადარა. ესენი იყო:

  • გაკვეთილები, რომლებზეც ბავშვები მღერიან ან მუსიკას ქმნიან;
  • მუსიკალურ ინსტრუმენტებზე დაკვრის სწავლება;
  • მათემატიკის გაკვეთილი, სადაც მუსიკაა ინტერგირებული

ბოლო პუნქტი ინტეგრაციის სხვადასხვა მეთოდს გულისხმობს - რიცხვებისა და წილადების შესწავლისას სხვადასხვა რიტმში ტაშის შემოკვრით დაწყებული, მათემატიკის მუსიკალური ინსტრუმენტების დასაპროექტებლად გამოყენებით დამთავრებული. 

კვლევის მონაწილეები აბარებდნენ მათემატიკის ტესტებს დაკვირვებამდე და შემდეგ. ბოლოს შედეგებს ადარებდნენ იმათ მონაცემებს, ვინც მუსიკით არ იყო დაკავებული. 

რა გაირკვა?

აღმოჩნდა, რომ მუსიკის შესწავლის ნებისმიერი ფორმა დადებით გავლენას ახდენს მათემატიკაში მოსწავლეთა მოსწრებაზე, მაგრამ მათი გავლენა განსხვავებულია.

ყველაზე ეფექტური კი ინტეგრირებული გაკვეთილებია - მოსწავლეთა დაახლოებით 73% უკეთ გაუმკლავდა მათემატიკის ტესტებს, ვიდრე ის ბავშვები, რომლებიც ასეთ მეცადინეობებს არ ესწრებოდნენ. მუსიკალურ სკოლაში სწავლა დადებითად აისახა ბავშვების 69 %-ის მოსწრებაზე, ხოლო მუსიკის ტრადიციული გაკვეთილები 58%-ზე. 

აისა აკინი დასძენს, რომ მათემატიკასა და მუსიკას ბევრი საერთო აქვს - მაგალითად, სიმეტრიული სიმბოლოების გამოყენება, ორივე საგანი, ასევე, მოითხოვს აბსტრაქტულ და რაოდენობრივი აზროვნებას. გარდა ამისა, ის თვლის, რომ ინტეგრირებული გაკვეთილების ეფექტურობა მაღალია, რადგან საშუალებას იძლევა მოსწავლეებმა დაინახონ კავშირი მათემატიკასა და მუსიკას შორის. ამასთან, ასეთ გაკვეთილებს მოსწავლეებისთვის სიამოვნება მოაქვს. ამიტომ ნაშრომის ავტორი მათემატიკის მასწავლებლებს ურჩევს გაკვეთილები მუსიკის პედაგოგებთან ერთად დაგეგმონ.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

განათლების მინისტრი თანამდებობიდან გადადგა

ინფორმაცია პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე სწავლის გაგრძელების მსურველებისთვის

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება