სიახლეები
სიახლეები

რა უნდა ვასწავლოთ ბავშვებს, როდესაც ინტერვიუს სასწავლო მეთოდად ვიყენებთ?
20-05-2023
-
+


ინტერვიუ ინფორმაციის მოპოვების ფართოდ გავრცელებული საშუალებაა. ის არ განეკუთვნება მხოლოდ ჟურნალისტიკის საინფორმაციო ჟანრს, ინტერვიუ ეფექტურად გამოიყენება სწავლების პროცესშიც.

ინტერვიუ, როგორც სასწავლო მეთოდი, ავითარებს: კომუნიკაციისა და სოციალურ უნარებს, ასევე კრიტიკულ, ანალიტიკურ და შემოქმედებით აზროვნებას.

თუ სასწავლო პროცესში ინტერვიუს სასწავლო მეთოდად გამოყენება გსურთ, მაშინ აუცილებელია, მოსწავლეებს გაააზრებინოთ, რომ ინტერვიუ მხოლოდ კითხვა-პასუხი არაა და მას დაგეგმვა სჭირდება.

ინტერვიუს ეტაპებია: თემის შერჩევა, კითხვების ჩამოყალიბება, ინტერვიუ, მიღებული ინფორმაციის ანალიზი, კვლევის შედეგების შეჯამება, პრეზენტაცია და შეფასება.

პირველ ეტაპზე საჭიროა, დადგინდეს, რამდენად კომპეტენტურ რესპონდენტებს ვირჩევთ. ასევე წინასწარ უნდა დაიგეგმოს ინტერვიუს დრო და ადგილი.

თემის შერჩევისას მოსწავლეებს ევალებათ, წინასწარ მოიძიონ არჩეული თემის შესაბამისი მასალა და შეისწავლონ.

კითხვების ჩამოყალიბებისას უმჯობესია, ჩამოიწეროს ბევრი კითხვა, შემდეგ კი მიზანშეწონილობიდან გამომდინარე შეირჩეს რამდენიმე საკვლევი კითხვა. მოსწავლეებს გაცნობიერებული უნდა ჰქონდეთ, რა მიზნით აირჩიეს ესა თუ ის საკვლევი კითხვა. თუ კითხვაში პასუხი მოიაზრება, ასეთი კითხვა ინტერვიუსთვის გამოუსადეგარია.

ინტერვიუს დროს საჭიროა დიალოგის ჩაწერა, რესპონდენტთან პოზიტიური დამოკიდებულება, საუბრის ყურადღებით მოსმენა, მოთმინება (რესპონდენტს სათქმელი დაასრულებინო). დაუშვებელა რესპონდენტთან კამათი. ორაზროვანი პასუხის მიღების შემთხვევაში საჭიროა დამაზუსტებელი კითხვების დასმა, რათა უნებურად ფაქტები არ შევცვალოთ. თუ საუბრისას ისეთი კითხვა გაჩნდა, რომელიც დაგეგმილი არ იყო, საჭიროა ამ კითხვის დასმაც. ინტერვიუს დასრულების შემდეგ რესპონდენტს მადლობა უნდა გადავუხადოთ და შევუთანხმდეთ, რომ საჭიროების შემთხვევაში (რაიმეს დაზუსტების მიზნით) კვლავ დავუკავშირდებით.

მიღებული ინფორმაციის ანალიზის დროს მოსწავლეებმა უნდა გაითვალისწინონ შემდეგი: სცემდა თუ არა რესპონდენტი კითხვებს ლოგიკურ პასუხს? შეიძლება თუ არა მიღებული პასუხების სანდოდ მიჩნევა? საჭიროა თუ არა მიღებული ინფორმაციის გადამოწმება? ჩანს თუ არა პასუხებში ტენდენცია? არის თუ არა ღირებული ინტერვიუ?

კვლევის შედეგები ნაშრომის სახით უნდა ჩამოყალიბდეს, სადაც აღწერილი იქნება: არჩეული თემის მიმოხილვა, წარმოდგენილი იქნება რაოდენობრივი ანალიზი და თვალსაჩინოებები, ბოლოს კი დასკვნაა საჭირო, რაც მოსაზრებების შეჯამებას მოიაზრებს.

პრეზენტაციაში წარმოდგენილი უნდა იყოს ინტერვიუს მთავარი მიგნებები და თვალსაჩინოებები.

ინტერვიუს და მისი საბოლოო შედეგების შეფასება კი ხდება წინასწარ მომზადებული კრიტერიუმების საფუძველზე.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

მასწავლებლეთა გამოცდაზე გამსვლელებისთვს - ყველაფერი, რაც ქართული ენა და ლიტერატურა, მათემატიკა, ბუნებისმეტყველება (I – IV) ტესტის შესახებ უნდა იცოდეთ 

ოქროს და ვერცხლის მედალოსანი მოსწავლეები ფულად ჯილდოს მიიღებენ

ქართველი ქალი მასწავლებელი, რომელიც მეორე მსოფლიო ომში მოხალისედ წავიდა - 9 მაისი ფაშიზმე გამარჯვების დღეა



„პირველკლასელთა აკადემია“ - შემეცნებითი საოჯახო წიგნი-რვეული თქვენი პატარებისთვის

ხვალიდან სკოლები და ბაღები ისვენებს - ნახეთ, როდის განახლდება სასწავლო-სააღმზრდელო პროცესი

პიროვნება

„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე

„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

სკოლები
„ფსიქოაქტიური ნივთიერებები და ადამიანის ჯანმრთელობის“ შესახებ საინტერესო პრეზენტაცია ჩატარადა დაბა ასპინძის საჯარო სკოლაში
პრეზენტაციას ესწრებოდნენ ინგლისური ენის მასწავლებელი იზო დანელია და სკოლის დირექტორი დავით ნაჭრებია

მოსწავლეებმა პედაგოგთან ერთად ბულინგის სახეებსა და პრევენციის გზებზე ისაუბრეს

მოსწავლეებმა ღონისძიება ვაჰან ტერიანის ლექსის მიხედვით შექმნილი სიმღერით დააგვირგვინეს

საინტერესო

ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება