მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ასეთი მოსწავლეები, შესაძლოა, მასალის უკეთ დასამახსოვრებლად, სიტყვებს ხმამაღლა კითხულობდნენ. ეს სტილი საკვანძოა მუსიკის შესწავლილას – ის მოსწავლეებს ყურადღების შენარჩუნებაში მთელი გაკვეთილის განმავლობაში ეხმარება, თუმცა, სხვა საგნების შესწავლისას სმენითი სტილი შერჩევით უნდა იყოს გამოყენებული.
როგორ უნდა შეინარჩუნოს მასწავლებელმა გაკვეთილზე მოსწავლეების ყურადღება?
თუ მუსიკას ასწავლით, მაშინ გაგიმართლათ. მოსწავლის ყურადღების შენარჩუნებას მთელი გაკვეთილის მანძილზე შეძლებთ. სხვა გაკვეთილებზე კი აღნიშნული სტილი სიტუაციიდან გამომდინარე გამოიყენეთ.
ამ სტილის გასაღები ხმის ტემბრია. თუ დაფაზე რაღაცას წერთ წაიკითხეთ ის ხმამაღლა. მასალის ახსნისას ეცადეთ, თქვენი თხრობის ტონი მოსწავლეებისთვის საინტერესო იყოს. შესთავაზეთ მოსწავლეებს ნაწერი ხმამაღლა წაიკითხონ. საკუთარი ხმის მოსმენა მოსწავლისთვის საინტერესოა, თანაკლასელებისთვის კი, შესაძლოა, მასალის დასამახსოვრებლად კარგი ხერხი იყოს.
ასევე შეგიძლიათ სცადოთ შემდეგი სტრატეგიები:
3. ვერბალური სტილი
სწავლის ვერბალური სტილი ზეპირი და წერილობითი მეტყველების გამოყენებას მოიცავს. მოსწავლეები, რომლებიც ამ სტილისკენ არიან მიდრეკილნი, უპირატესობას ანიჭებენ კითხვასა და წერას, სიტყვებით თამაშს. ასევე, მათ უყვართ ლექსების დაზეპირება და თავადვე შექმნა. მათ სიტყვათა დიდი მარაგი აქვთ, ესმით სიტყვების მნიშვნელობა და იყენებენ სწორ კონტექსტში.
ბავშვს, რომლისთვისაც სწავლების ვერბალური სტილია ყველაზე მეტად კომფორტული, აქვს შემდეგი თვისებები:
როგორ უნდა მიიპყროს მასწავლებელმა ასეთი მოსწავლის ყურადღება?
ასეთ ბავშვებს მასალის ახსნისას შენიშვნების გაკეთება და კონცეფციების განხილვა უყვართ. მნიშვნელოვანია პედაგოგმა იცოდეს, თუ რა დამატებითი სტილის გამოყენება არის შესაძლებელი ვერბალურ სტილთან ერთად. დამატებითი სტილი კი შეირჩევა იმის მიხედვით, რამდენად კომუნიკაბელურნი არიან მოსწავლეები. ზოგიერთი მოსწავლე უპირატესობას ანიჭებს კითხვას ან წერას, სხვა კი ზეპირ მეტყველებას. ბავშვების მისწრაფებები გაითვალისწინეთ და მათი შესაძლებლობები შემდგომი განვითარებისთვის გამოიყენეთ.
4. ლოგიკური და მათემატიკური სტილიროგორ შეინარჩუნოს მასწავლებელმა გაკვეთილზე მოსწავლეთა ყურადღება?
მათემატიკურად მოაზროვნე ბავშვები ყველაზე უკეთ სწავლობენ, როცა მათ რაიმეს ლოგიკური თვალსაზრისით უხსნიან. ეს მიდგომა ადვილად გამოსაყენებელია ზუსტ მეცნიერებებში, მაგრამ სხვა დისციპლინებში გარკვეულ ძალისხმევას მოითხოვს.
ასეთი ბავშვებისთვის კონკრეტული თემის ახსნისას, შეეცადეთ შექმნათ სისტემა. ხოლო, თუ სირთულეებს წააწყდებით, თავად მოსწავლეებს შესთავაზეთ სისტემის დახვეწა - ეს მათთვის სასარგებლო იქნება.ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ შემდეგი სტრატეგიები:
6. სოციალური და ინტერპერსონალური სტილი
მოსწავლეები, რომლებიც სწავლის სოციალური სტილისკენ არიან მიდრეკილნი, უპირატესობას ანიჭებენ თანამშრომლობას და ჯგუფურად მუშაობის ფორმებს. მათ ასევე შეიძლება ჰქონდეთ შემდეგი თვისებები:
7. განმარტოებითი და ინტრაპერსონალური სტილი
მოსწავლეები, რომლებიც სწავლის განმარტობითი სტილისკენ არიან მიდრეკილნი, შესაძლოა იყვნენ, „ვიზუალები“, „აუდიალები“, „კინესტეტიკები“, მოსწონდეთ სწავლების ვერბალური ან ლოგიკური სტილი. თუ თქვენ შეძლებთ ამ სტილისკენ მიდრეკილი მოსწავლის საჭიროებების დაკმაყოფილებას, ის აუცილებლად იქნება ჩართული სასწავლო პროცესში. ასეთ ბავშვებს ხშირად აქვთ შემდეგი თვისებები:
შერეული მიდგომა
მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანია სწავლებისას ყველა სტილის ელემენტების გამოყენება. მაგალითად, შეგიძლიათ თითოეული გაკვეთილი სხვადასხვა სტილით ჩაატაროთ ან რამდენიმე სტრატეგია გააერთიანოთ.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
საპროტესტო აქციების ფონზე, რომელსაც 19 ადამიანი ემსხვერპლა, ნეპალის პრემიერ-მინისტრი გადადგა.
დაფინანსების მოპოვების უფლება აქვს აკრედიტებულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე 2025 წლის საერთო სამაგისტრო გამოცდების შედეგად ჩარიცხულ უცხო ქვეყნის მოქალაქეს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
მაია ლაპიაშვილი, მასწავლებლის ეროვნული ჯილდოს ფინალისტებს შორისაა
რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი