სიახლეები
სიახლეები

როდის უნდა შეიმუშაონ მასწავლებლებმა შეფასების კრიტერიუმები და რა არის სავალდებულო შემაჯამებელი დავალების დაგეგმვისას
04-04-2022
-
+


V კლასის მეორე სემესტრის, ასევე VI კლასისა და საბაზო-საშუალო საფეხურებისთვის თითოეულ საგანში სემესტრის განმავლობაში ჩასატარებელი შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა ეროვნული სასწავლო გეგმითაა განსაზღვრული.

შემაჯამებელი დავალება თემების მიხედვით განისაზღვრება და შინაარსიან, ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირებულ დავალებას წარმოადგენს, რომლის შესრულება მოითხოვს სხვადასხვა ცოდნათა ინტეგრირებულად გამოყენებას. სწორედ ამიტომ, მიზანშეწონილი არაა შემაჯამებელ წერაზე წარმოდგენილი იყოს ტესტური, მარტივი დავალებები.

შემაჯამებელი დავალების კომპონენტში სავალდებულოა კომპლექსური, კონტექსტის მქონე დავალებების გამოყენება. მაგალითად, ესეს დაწერა, პროექტის მომზადება, ლაბორატორიული კვლევის ჩატარება, რეფერატის დაწერა, ამოცანის ამოხსნა, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების ნიმუშის შექმნა, მოთხრობის შედგენა, მონაცემთა ბაზის შექმნა, კონკრეტული პრობლემის გადაჭრა, საველე-გასვლითი სამუშაოს ან სასწავლო ექსკურსიის ანგარიშის მომზადება და სხვ.

ამ ტიპის დავალებებისთვის კი აუცილებელია, რომ პედაგოგს მოსწავლეების შეფასების კრიტერიუმები ჰქონდეს შემუშავებული. შეფასების კრიტერიუმები მოსწავლის მრავალმხრივი შეფასებისთვისაა საჭირო და ბავშვმა დავალების შესრულებამდე უნდა იცოდეს, რის მიხედვით მოხდება მისი შეფასება.

როგორ უნდა შეფასდეს შემაჯამებელი დავალებები კლასების მიხედვით?

I-IV კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში შემაჯამებელ დავალებათა კომპონენტებში გამოიყენება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება. V კლასის მეორე სემესტრსა და VI-XII კლასებში კი შემაჯამებელ დავალებათა კომპონენტებში მასწავლებელმა უნდა გამოიყენოს როგორც განმსაზღვრელი, ასევე განმავითარებელი შეფასება.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

განახლებული დოკუმენტი სკოლებსა და უმაღლესებს ეხება - სამინისტრო საჯარო განხილვას იწყებს

7 მთავარი წესი, რომელიც ტესტირებისას უნდა დაიცვათ - ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის

მიმდინარე სასწავლო წლის დასრულების ვადები კლასებისა და საფეხურების მიხედვით ცნობილია

საბაზო პროფესიული უნარებისა და უფროსი სპეციალური მასწავლებლის ტესტის მაქსიმალური ქულა, საგამოცდო დრო და ბარიერი ცნობილია

ბაღის უფლებები ვალდებულებები ბავშვებისა და მშობლების წინაშე  

 

 

პიროვნება

„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე

„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

სკოლები
„სკოლის დირექცია დიდ მადლობას უხდის პროექტში ჩართულ პედაგოგებს და თითოეულ მოსწავლეს“
 

ქუთაისის N33 საჯარო სკოლაში უფროსკლასელებმა დედაენის დღის შესახებ ცოდნა უმცროსკლასელებს გაუზიარეს

უწერის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა თავიანთი ხელით შექმენს „დედა ენის წიგნი“ - აქტივობები და ღონისძიებები 
 ქართული ენის ეროვნულ მნიშვნელობასა და ღირებულებზე ტოლოშის საჯარო სკოლაში ლექცია ჩატარადა

გაკვეთილი ჩაატარეს ქართული ლიტერატურისა და ისტორიის პედაგოგებმა - ცირა გურეშიძემ და ნათია ტაბატაძემ

საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება