სიახლეები
სიახლეები

როდის უნდა შეიმუშაონ მასწავლებლებმა შეფასების კრიტერიუმები და რა არის სავალდებულო შემაჯამებელი დავალების დაგეგმვისას
04-04-2022
-
+


V კლასის მეორე სემესტრის, ასევე VI კლასისა და საბაზო-საშუალო საფეხურებისთვის თითოეულ საგანში სემესტრის განმავლობაში ჩასატარებელი შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა ეროვნული სასწავლო გეგმითაა განსაზღვრული.

შემაჯამებელი დავალება თემების მიხედვით განისაზღვრება და შინაარსიან, ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირებულ დავალებას წარმოადგენს, რომლის შესრულება მოითხოვს სხვადასხვა ცოდნათა ინტეგრირებულად გამოყენებას. სწორედ ამიტომ, მიზანშეწონილი არაა შემაჯამებელ წერაზე წარმოდგენილი იყოს ტესტური, მარტივი დავალებები.

შემაჯამებელი დავალების კომპონენტში სავალდებულოა კომპლექსური, კონტექსტის მქონე დავალებების გამოყენება. მაგალითად, ესეს დაწერა, პროექტის მომზადება, ლაბორატორიული კვლევის ჩატარება, რეფერატის დაწერა, ამოცანის ამოხსნა, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების ნიმუშის შექმნა, მოთხრობის შედგენა, მონაცემთა ბაზის შექმნა, კონკრეტული პრობლემის გადაჭრა, საველე-გასვლითი სამუშაოს ან სასწავლო ექსკურსიის ანგარიშის მომზადება და სხვ.

ამ ტიპის დავალებებისთვის კი აუცილებელია, რომ პედაგოგს მოსწავლეების შეფასების კრიტერიუმები ჰქონდეს შემუშავებული. შეფასების კრიტერიუმები მოსწავლის მრავალმხრივი შეფასებისთვისაა საჭირო და ბავშვმა დავალების შესრულებამდე უნდა იცოდეს, რის მიხედვით მოხდება მისი შეფასება.

როგორ უნდა შეფასდეს შემაჯამებელი დავალებები კლასების მიხედვით?

I-IV კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში შემაჯამებელ დავალებათა კომპონენტებში გამოიყენება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება. V კლასის მეორე სემესტრსა და VI-XII კლასებში კი შემაჯამებელ დავალებათა კომპონენტებში მასწავლებელმა უნდა გამოიყენოს როგორც განმსაზღვრელი, ასევე განმავითარებელი შეფასება.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
რა ვადებში უნდა წარადგინოთ ატესტატი და როგორ უნდა გაიგოთ თქვენ გეხებათ თუ არა ეს ინფორმაცია
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
მათ შორის იყო გაზაფხულის პირველი დღესასწაულების - დედისა და ქალთა საერთაშორის დღისადმი მიძღვნილი ღონისძიება
მოსწავლეებმა სხვადასხვა შემოქმედებითი ნომერი გამართეს
მოსწავლეებმა ანბანის შესწავლა მრავალფეროვანი აქტივობით აღნიშნეს
სკოლაში, მოსწავლეს კონფერენციაში წარმატებით მონაწილეობას ულოცავენ
საინტერესო
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
საზოგადოება