მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
V კლასის მეორე სემესტრის, ასევე VI კლასისა და საბაზო-საშუალო საფეხურებისთვის თითოეულ საგანში სემესტრის განმავლობაში ჩასატარებელი შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა ეროვნული სასწავლო გეგმითაა განსაზღვრული.
შემაჯამებელი დავალება თემების მიხედვით განისაზღვრება და შინაარსიან, ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირებულ დავალებას წარმოადგენს, რომლის შესრულება მოითხოვს სხვადასხვა ცოდნათა ინტეგრირებულად გამოყენებას. სწორედ ამიტომ, მიზანშეწონილი არაა შემაჯამებელ წერაზე წარმოდგენილი იყოს ტესტური, მარტივი დავალებები.
შემაჯამებელი დავალების კომპონენტში სავალდებულოა კომპლექსური, კონტექსტის მქონე დავალებების გამოყენება. მაგალითად, ესეს დაწერა, პროექტის მომზადება, ლაბორატორიული კვლევის ჩატარება, რეფერატის დაწერა, ამოცანის ამოხსნა, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების ნიმუშის შექმნა, მოთხრობის შედგენა, მონაცემთა ბაზის შექმნა, კონკრეტული პრობლემის გადაჭრა, საველე-გასვლითი სამუშაოს ან სასწავლო ექსკურსიის ანგარიშის მომზადება და სხვ.
ამ ტიპის დავალებებისთვის კი აუცილებელია, რომ პედაგოგს მოსწავლეების შეფასების კრიტერიუმები ჰქონდეს შემუშავებული. შეფასების კრიტერიუმები მოსწავლის მრავალმხრივი შეფასებისთვისაა საჭირო და ბავშვმა დავალების შესრულებამდე უნდა იცოდეს, რის მიხედვით მოხდება მისი შეფასება.
როგორ უნდა შეფასდეს შემაჯამებელი დავალებები კლასების მიხედვით?
I-IV კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში შემაჯამებელ დავალებათა კომპონენტებში გამოიყენება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება. V კლასის მეორე სემესტრსა და VI-XII კლასებში კი შემაჯამებელ დავალებათა კომპონენტებში მასწავლებელმა უნდა გამოიყენოს როგორც განმსაზღვრელი, ასევე განმავითარებელი შეფასება.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
სკოლებისა და უმაღლესების ავტორიზაციის ვადებს ცვლილებები შეეხებათ? - კანონში ცვლილებების განათლების კომიტეტი განიხილავს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
სკოლის დირექცია სასკოლო საზოგადოებას სასწავლო პროცესის განახლებას კიდევ ერთხელ ულოცავს
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი