მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ახალი სასწავლო წლისთვის ვაკანსიები ბევრ სკოლაში გამოცხადდა. მასწავლებლობის მსურველები აღნიშნავენ, რომ ზოგიერთი სკოლის დირექტორი გადაწყვეტილებას ახალი კადრის აყვანაზე ერთპიროვნულად იღებს. ალბათ, ბევრს გსმენიათ მსგავსი ფრაზები: „რა აზრი აქვს გასაუბრებას? მაინც წინასწარ იციან, ვის მიიღებენ“, „დირექტორები გადაწყვეტილებას სუბიექტურად იღებენ“, „როდესაც ადგილი თავისუფლდება, დირექტორები უკვე დასაქმებულ მასწავლებლებში ანაწილებენ საათებს“ და ა.შ.
რამდენად სამართლიანია დირექტორებისგან მსგავსი გადაწყვეტილებები? აქვს თუ არა კანონით ამ ყველაფრის უფლება სკოლის ხელმძღვანელს?
არსებობს დოკუმენტი - მასწავლებლის საქმიანობის დაწყებისა და შეწყვეტის წესი, სადაც გაწერილია კანდიდატისადმი დადგენილი სპეციალური საკვალიფიკაციო მოთხოვნები, კონკურსის ეტაპები და კონკურსის ჩაშლის/შეწყვეტის საფუძვლები.
კონკურსის გამოცხადება
ა) შესაბამისი სკოლის დასახელებას;
ბ) ღია კონკურსის წესით შესავსები მასწავლებლის ვაკანტური თანამდებობის დასახელებას და საგნის/კლასის მითითებას;
გ) კანდიდატის მიმართ წაყენებულ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს;
დ) ინფორმაციას სამუშაო საათების შესახებ;
ე) ინფორმაციას სავარაუდო შრომის ანაზღაურების შესახებ;
ვ) შესაბამისი სკოლის საკონტაქტო ინფორმაციას;
ზ) სამუშაოს დაწყების თარიღს;
თ) განცხადების წარდგენის ბოლო ვადას;
ი) სხვა ინფორმაციას სკოლის გადაწყვეტილებით.
კონკურსის გამოცხადების შემდეგ, სკოლა რეზიუმეებს გადაარჩევს და მისთვის სასურველ კანდიდატებს დაუკავშირდება. მეორე ეტაპი გასაუბრებაა. კომისია გადაწყვეტილების მიღებიდან ათი კალენდარული დღის ვადაში, თითოეულ კანდიდატს ელექტრონულად ან/და წერილობით აცნობებს მის მიმართ მიღებული გადაწყვეტილების შესახებ.
ობიექტური მიზეზის არსებობის შემთხვევაში, სკოლა უფლებამოსილია, შეწყვიტოს გამოცხადებული კონკურსი ნებისმიერ ეტაპზე, კანდიდატისათვის კომისიის საბოლოო გადაწყვეტილების გაცნობამდე.
ამავე დოკუმენტში წერია, რომ სკოლის შეუფერხებელი მუშაობის უზრუნველსაყოფად, გადაუდებელი აუცილებლობის არსებობისას, დირექტორი უფლებამოსილია მოწვეული ან/და შემცვლელი მასწავლებლები დაასაქმოს სკოლაში კონკურსის გარეშე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
გათვალისწინებულია მასწავლებელთა დარგობრივი ქსელების გაძლიერება
„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე
„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა
ის განსაკუთრებით ცნობილია განათლების შესახებ თავისი მოსაზრებებითა და თავისი რადიკალური მიდგომით დისციპლინის, ტრადიციული სწავლისა და აკადემიური სტანდარტების მიმართ
ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს