სიახლეები
სიახლეები

რა კრიტერიუმებს უნდა აკმაყოფილებდნენ სტატუსიანი პედაგოგები? - მოთხოვნები წამყვანი და მენტორი მასწავლებლებისთვის
25-10-2021
-
+


სტატუსის ამაღლებასთან ერთად მასწავლებლების მიმართ მოთხოვნები იზრდება. მაღალი სტატუსის მქონე პედაგოგებს კარიერულ და პიროვნულ განვითარებასთან ერთად სკოლის რეპუტაციაზე და კოლეგებზე ზრუნვაც უწევთ. თუ რა კომპეტენციებს უნდა აკმაყოფილებდნენ წამყვანის სტატუსის მქონე პედაგოგები? - მოთხოვნები მასწავლებლის პროფესიულ სტანდარტშია გაწერილი.

წამყვან პედაგოგს უნდა შეეძლოს მასწავლებლის საჭიროებების იდენტიფიცირება; გამოვლენილი საჭიროებების შესაბამისი პროფესიული განვითარების აქტივობების/სტრატეგიების შერჩევა; ასევე პროფესიული განვითარების ინდივიდუალური გეგმის შემუშვება და გეგმის განხორციელების მონიტრინგი.

წამყვანის სტატუსის მქონე მასწავლებელს უნდა ჰქონდეს ეფექტური კომუნიკაციის უნარი – შეეძლოს განვითარებაზე ორიენტირებული უკუკავშირის მიწოდება. ასევე უნდა ჰქონდეს ინფორმაციის მოძიების, გაფილტვრის, დამუშავების უნარი; ცოდნა ზოგადი განათლების პოლიტიკისა და მართვის შესახებ, გარდა ამისა, უნდა იცნობდეს თანამედროვე პროფესიულ ლიტერატურას და საგანმანათლებლო კვლევებს; არსებულ ცოდნას უნდა იყენებდეს საკუთარი და კოლეგების პედაგოგიური პრაქტიკის გასაუმჯობესებლად.

მოგეხსენებათ, კვლევა მნიშვნელოვანი ნაწილია მასწავლებლის კარიერული განვითარებისა, შესაბამისად, წამყვანს უნდა ჰქონდეს კვლევითი უნარები: შეეძლოს საკვლევი საკითხის იდენტიფიცირება სკოლისა და ადგილობრივი საზოგადოების (თემის) საჭიროებიდან გამომდინარე, კვლევის დაგეგმვა და განხორციელება, ინტერვენციების შედეგების შეფასება და შესაბამისი რეკომენდაციების შემუშავება.

ასევე უნდა შეეძლოს საქმიანი და თანამშრომლობითი კონტაქტების დამყარება;

უნდა ჰქონდეს უნარი, მკაფიოდ გამოკვეთოს სათქმელი და წარმოაჩინოს საკუთარი სკოლის ინტერესები; ასევე უნდა შეეძლოს ისეთი ღონისძიებების, პროექტების დაგეგმვა, რომლებიც ხელს შეუწყობს სკოლის, როგორც თვითგანვითარებადი ორგანიზაციის, ჩამოყალიბებასა და მოსწავლეთა შედეგების გაუმჯობესებას.

გარდა ამ მოთხოვნებისა, წამყვან მასწავლებელს უნდა შეეძლოს საქმიანი და თანამშრომლობითი კონტაქტების დამყარება; უნდა ჰქონდეს მკაფიო ხედვა სკოლის საგანმანათლებლო საჭიროებებისა და მათი გადაწყვეტის გზების შესახებ; უნდა ჰქონდეს უნარი, მკაფიოდ გამოკვეთოს სათქმელი და წარმოაჩინოს საკუთარი ორგანიზაციის ინტერესები.

ასევე უნდა ჰქონდეს სოციალური პროექტების დაგეგმვისა და განხორციელების უნარები; კარგად უნდა იცოდეს და იზიარებდეს სამოქალაქო ღირებულებებს, შეეძლოს მათი დანერგვა სკოლაში და თემში.

ასევე ჩამოყალიბებული უნდა ჰქონდეს რეგიონის განვითარების ხედვა; შეეძლოს გაეცნოს და მოსწავლეებში პოპულარიზაცია გაუწიოს პროფესიებს, რომლებიც ხელს უწყობს რეგიონის განვითარებას.

ასევე უნდა იცნობდეს და იზიარებდეს გლობალური მოქალაქეობისა და მდგრადი განვითარების ძირითად პრინციპებს; უნდა ჰქონდეს უნარი, გააზიაროს და გაავრცელოს გლობალური მოქალაქეობისა და მდგრადი განვითარების ძირითადი პრინციპები სკოლაში; განახორციელოს აქტივობებს სხვადასხვა საჭიროების მქონე მოსწავლეების ჩართულობით მათი ძლიერი და სუსტი მხარეების გათვალისწინებით.

რაც შეეხება მენტორის სტატუსის მქონე მასწავლებლის კომპეტენციებს:

სტატუსით ყველაზე მაღლა მდგომი პედაგოგი, გარდა წამყვანის უნარ-ჩვევებისა, ასევე უნდა ფლობდეს და იყენებდეს სკოლის საჭიროებების დადგენის სხვადასხვა მეთოდოლოგიას; ჰქონდეს ანალიტიკური, კვლევითი უნარები და სტრატეგიული ხედვა; ასევე უნდა შეეძლოს სკოლის სტრატეგიული გეგმის შემუშავება მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების მიმართულებით.

მენტორს ასევე უნდა ჰქონდეს კვლევითი უნარები: შეეძლოს საკვლევი საკითხის იდენტიფიცირება, კვლევის დაგეგმვა და განხორციელება, შესაბამისი რეკომენდაციების შემუშავება.

მენტორს უნდა შეეძლოს, მოიძიოს ინფორმაცია სხვადასხვა საერთაშორისო თუ უცხოური ორგანიზაციის საქმიანობის, ასევე გლობალური პროექტების შესახებ; ასევე უნდა შეეძლოს თანამშრომლობის მიზნის განსაზღვრა და პარტნიორული ურთიერთობების დამყარება საერთაშორისო და უცხოურ ორგანიზაციებთან სკოლის/თემის/რეგიონის საგანმანათლებლო საჭიროებებიდან და შესაძლებლობებიდან გამომდინარე;

გარდა ამისა უნდა გეგმავდეს ისეთ ღონისძიებებსა და პროექტებს, რომლებიც ხელს შეუწყობს სკოლის, როგორც თვითგანვითარებადი ორგანიზაციის, ჩამოყალიბებასა და მოსწავლეთა შედეგების გაუმჯობესებას; აუცილებელია, რომ შეეძლოს საქმიანი და თანამშრომლობითი კონტაქტების დამყარება; უნდა ჰქონდეს უნარი, მკაფიოდ გამოკვეთოს სათქმელი და წარმოაჩინოს სკოლის ინტერესები; და რაც მნიშვნელოვანია, უნდა ჰქონდეს კარგად განვითარებული აკადემიური და ფუნქციური წერის უნარები.


კომენტარები


ეტალონი

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

სიახლეები

აღნიშნულთან დაკავშირებით ირაკლი კობახიძემ განაცხადა, რომ „საინტერესო იქნება ამ საკითხის შესაწვლა“

„თუ ვინმეს უნდა მე-12 წლის დახურვა, შესაძლებელია საზღვარგარეთ დახურონ...“ - ირაკლი კობახიძე

„10-11 წლიანი სკოლის ატესტატი არ მიიღება ევროპის არც ერთი ქვეყნის მიერ“ - ასეა განმარტებული 12-წლიანი სწავლების აუცილებლობა სამინისტროს ვებგვერდზე

პედაგოგების დაბალი ხელფასები, უსისტემო საკადრო პოლიტიკა... სისტემური გამოწვევები და ახალი კონცეფცია

„დაწყებულია მუშაობა, რომ სასკოლო განათლება 12-წლიანი სწავლებიდან გადავიდეს 11-წლიან სწავლებაზე

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

წამყვანებმა აღწერეს შემოდგომის სილამაზე - ოდნავ  სევდიანი, მაგრამ მხიარული

მაყურებელი გულშემატკივრობდა ახალგაზრდა სპორტსმენებს, ადევნებდა თვალს ჭიდაობასა და ფეხბურთს, მონაწილეობდა დაჯილდოებაში

საინტერესო

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება