TOP ნიუსი
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საინტერესო

ნიშანს ზოგან საერთოდ არ წერენ, ნაწილი კი 12 წლამდე მოსწავლის დავალებას არ აფასებს - როგორია შეფასების სისტემა მსოფლიოს სკოლებში
13-03-2021
-
+


განმსაზღვრელი თუ განმავითარებელი შეფასება - ამ საკითხზე ბოლო პერიოდში აქტიურად მიდის მსჯელობა და ახლა პლუს-მინუსების განხილვას არ დავიწყებთ, უბრალოდ მოგახსენებთ, შეფასების როგორი სისტემა მოქმედებს მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის სკოლებში.

ფინეთის სკოლებში მოსწავლეები 12 წლამდე ნიშანს არ იღებენ; მასწავლებლები აკვირდებიან, როგორ ვითარდება თითოეული ბავშვი საკუთრი შესაძლებლობების ფარგლებში. ფინეთში ნიშანს მიიჩნევენ, როგორც წინააღმდეგობას ბავშვების განვითარების გზაზე. ამასთან ერთად, მშობლები წელიწადში ორჯერ იღებენ ინფორმაციას  შვილების სწავლის ხარისხის შესახებ.

შემდგომ მოსწავლეები 4-7 ქულიანი სისტემით ფასდებიან, 4-იანი კი სპეციალურადაა ყველაზე დაბალი შეფასება - ფინელები ფიქრობენ, 0-ის დაწერით ბავშვი არ უნდა დაამცირონ.

იაპონიაში მოსწავლეების შეფასების ტრადიციული სქემა არ მოქმედებს. მასწავლებლებიც მოსწავლეებს ნიშნებს არ უწერენ საშინაო დავალების შესრულებისთვის; თუ მოსწავლე დავალებას ასრულებს, მასწავლებელი წითელ წრით აღნიშნავს, ხოლო თუ დავალება არ შეუსრულებია, მაშინ ეს პუნქტი ღია რჩება და ბავშვმა იცის, დავალება აუცილებლად უნდა შეასრულოს.

ასეთი სისტემა იმისთვისაა, რომ მოსწავლეები ერთმანეთს კი არ შეადარონ, არამედ უკეთ აღწერონ მათი შესაძლებლობები, ცოდნა და აქტივობები.

ნორვეგიის სკოლებში მერვე კლასამდე არანაირი ნიშანი არ იწერება, მასწავლებლები კი აფასებენ მოსწავლეების გუნდურ მუშაობას, მსჯელობისა და გადაწყვეტილებების მიღების უნარს, უხსნიან, რომ პიროვნული განვითარება ხდება ადამიანებთან ურთიერთობით. მასწავლებლები არ საუბრობენ მოსწავლეთა შესაძლებლობებზე, არც საკუთარ აზრს აფიქსირებენ, მხოლოდ წელიწადში ერთხელ, სპეციალურად შერჩეულ დღეს მშობლებს შვილების შესახებ ესაუბრებიან.

საფრანგეთში შეფასების 20-ქულიანი სისტემა მოქმედებს; ეს ეხმარება მასწავლებელს, იყოს ნაკლებად მიკერძოებული და ბავშვი მეტი სიზუსტით შეაფასოს. თუმცა მოსწავლეები იშვიათად იღებენ 17 ქულაზე მეტს და ხუმროენ კიდეც - უმაღლესი შეფასების მიღება ღმერთს შეუძლია, ხოლო 19 ქულისა კი მხოლოდ მასწავლებელსო. ყოველ სემესტრის ბოლოს მშობლებს ეგზავნებათ ინფორმაცია ბავშვების აკადემიური მოსწრების შესახებ.

კანადაში ნიშანი არ იწერება დაფასთან მუშაობის ან საშინაო დავალების შესრულებისთვის. მასწავლებელი, უბრალოდ, ამოწმებს დავალებას და თითოეულ დეტალს მოსწავლესთან ერთად განიხილავს. მიიჩნევა, რომ ნიშნების არარსებობის გამო მოსწავლე არ ისტრესება და მუდმივად არ ფიქრობს იმაზე, ამა თუ იმ პასუხისთვის მასწავლებელი რა შეფასებას დაუწერს; სამაგიეროდ ორიენტირებულია განვითარებაზე და იცის, რომ ეს ყველაფერი მისი ცოდნის გაუმჯობესებისთვის კეთდება.


კომენტარები


სკოლები
V კლასის მოსწავლეებმა ყველა ასობგერაზე  მოიძიეს ვაზის ჯიშები
ამ დღის განსაკუთრებულობა ბავშვებმა ახლად შესწავლილი ანბანითა და იაკობ გოგებაშვილის მხატვრული სამყაროთი შეიმეცნეს
შუაფარცხმის საჯარო სკოლაში ქართული ენის დღე განსაკუთრებულად აღნიშნეს
დირექციის შეფასებით, გაკვეთილი მაღალ დონეზე წარიმართა
სიახლეები
სკოლა ვალდებულია მისცეს ანაზღაურების გარეშე შვებულება 1 წლამდე ვადით, სამუშაო ადგილის შენარჩუნებით
საინტერესო
იმისთვის რომ ადამიანებს თავი მოვაწონოთ, არსებობს მარტივი და ახლა უკვე მეცნიერებით დამტკიცებული ხრიკები
„80 პროცენტს ვაბანდებ ბიზნესის განვითარებაში, 10-ს მივმართავ ქველმოქმედებაზე, ხოლო დარჩენილ 10 პროცენტს თავად ვხარჯავ“.
პიროვნება
ეტალონი
„ჩვენ ერთი რამ გვამოძრავებს - სამშობლო, მომავალი და ცოდნაზე დამყარებული ძლიერი საქართველო“
მიეცით მაგალითი - როგორი უნდა იყოს ზრდასრული. ბავშვი მაგალითს იღებს მშობლისგან, ის როლური მოდელია
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საზოგადოება