სიახლეები
საინტერესო

ნიშანს ზოგან საერთოდ არ წერენ, ნაწილი კი 12 წლამდე მოსწავლის დავალებას არ აფასებს - როგორია შეფასების სისტემა მსოფლიოს სკოლებში
13-03-2021
-
+


განმსაზღვრელი თუ განმავითარებელი შეფასება - ამ საკითხზე ბოლო პერიოდში აქტიურად მიდის მსჯელობა და ახლა პლუს-მინუსების განხილვას არ დავიწყებთ, უბრალოდ მოგახსენებთ, შეფასების როგორი სისტემა მოქმედებს მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის სკოლებში.

ფინეთის სკოლებში მოსწავლეები 12 წლამდე ნიშანს არ იღებენ; მასწავლებლები აკვირდებიან, როგორ ვითარდება თითოეული ბავშვი საკუთრი შესაძლებლობების ფარგლებში. ფინეთში ნიშანს მიიჩნევენ, როგორც წინააღმდეგობას ბავშვების განვითარების გზაზე. ამასთან ერთად, მშობლები წელიწადში ორჯერ იღებენ ინფორმაციას  შვილების სწავლის ხარისხის შესახებ.

შემდგომ მოსწავლეები 4-7 ქულიანი სისტემით ფასდებიან, 4-იანი კი სპეციალურადაა ყველაზე დაბალი შეფასება - ფინელები ფიქრობენ, 0-ის დაწერით ბავშვი არ უნდა დაამცირონ.

იაპონიაში მოსწავლეების შეფასების ტრადიციული სქემა არ მოქმედებს. მასწავლებლებიც მოსწავლეებს ნიშნებს არ უწერენ საშინაო დავალების შესრულებისთვის; თუ მოსწავლე დავალებას ასრულებს, მასწავლებელი წითელ წრით აღნიშნავს, ხოლო თუ დავალება არ შეუსრულებია, მაშინ ეს პუნქტი ღია რჩება და ბავშვმა იცის, დავალება აუცილებლად უნდა შეასრულოს.

ასეთი სისტემა იმისთვისაა, რომ მოსწავლეები ერთმანეთს კი არ შეადარონ, არამედ უკეთ აღწერონ მათი შესაძლებლობები, ცოდნა და აქტივობები.

ნორვეგიის სკოლებში მერვე კლასამდე არანაირი ნიშანი არ იწერება, მასწავლებლები კი აფასებენ მოსწავლეების გუნდურ მუშაობას, მსჯელობისა და გადაწყვეტილებების მიღების უნარს, უხსნიან, რომ პიროვნული განვითარება ხდება ადამიანებთან ურთიერთობით. მასწავლებლები არ საუბრობენ მოსწავლეთა შესაძლებლობებზე, არც საკუთარ აზრს აფიქსირებენ, მხოლოდ წელიწადში ერთხელ, სპეციალურად შერჩეულ დღეს მშობლებს შვილების შესახებ ესაუბრებიან.

საფრანგეთში შეფასების 20-ქულიანი სისტემა მოქმედებს; ეს ეხმარება მასწავლებელს, იყოს ნაკლებად მიკერძოებული და ბავშვი მეტი სიზუსტით შეაფასოს. თუმცა მოსწავლეები იშვიათად იღებენ 17 ქულაზე მეტს და ხუმროენ კიდეც - უმაღლესი შეფასების მიღება ღმერთს შეუძლია, ხოლო 19 ქულისა კი მხოლოდ მასწავლებელსო. ყოველ სემესტრის ბოლოს მშობლებს ეგზავნებათ ინფორმაცია ბავშვების აკადემიური მოსწრების შესახებ.

კანადაში ნიშანი არ იწერება დაფასთან მუშაობის ან საშინაო დავალების შესრულებისთვის. მასწავლებელი, უბრალოდ, ამოწმებს დავალებას და თითოეულ დეტალს მოსწავლესთან ერთად განიხილავს. მიიჩნევა, რომ ნიშნების არარსებობის გამო მოსწავლე არ ისტრესება და მუდმივად არ ფიქრობს იმაზე, ამა თუ იმ პასუხისთვის მასწავლებელი რა შეფასებას დაუწერს; სამაგიეროდ ორიენტირებულია განვითარებაზე და იცის, რომ ეს ყველაფერი მისი ცოდნის გაუმჯობესებისთვის კეთდება.


კომენტარები


ეტალონი

„ეტალონის“ საგნობრივი ოლიმპიადები გრძელდება

ქართული ენის და ლიტერატურის ოლიმპიადა 18 და 19 ნოემბერს ონლაინ რეჟიმში ჩატარდა

წარმატებაზე ორიენტირებული მოსწავლეებისთვის

შემოდგომის სეზონი ქართული ენისა და ლიტერატურის ოლიმპიადით იწყება

სიახლეები

აღმზრდელ-პედაგოგების ნაწილს ხელფასები ეზრდება - ოფიციალური უწყების განმარტება

რა წერია მასწავლებელთა ახალ სქემაში - ამონარიდები დოკუმენტიდან

პოლიციის აკადემია უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება გახდება - კანონპროექტის დეტალები

უქმდება თუ არა მე-12 კლასი - პრემიერი რეფორმაზე ისაუბრებს

წამყვან-მენტორობის გამოცდა გაუქმდა (?) - როგორ აიმაღლებენ პედაგოგები სტატუსს - ახალი სქემის დეტალები

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

„მოსწავლის განვითარებისთვის მნიშვნელოვანია, რომ სკოლაში იყოს თბილი, მხარდამჭერი და შთამაგონებელი გარემო“
 
სკოლები

წარჩინებულ მოსწავლეები სკოლის დირექტორმა - გალია ირიციანმა სიგელებითა და სამახსოვრო საჩუქრებით დააჯილდოვა

საინტერესო

„ეტალონის“ საგნობრივი ოლიმპიადები გრძელდება

მასწავლებლებს  დატვირთვას ხელოვნური ინტელექტი შეუმსუბუქებს - ბრიტანეთის მთავრობის ახალი პროექტი

ქართული ენის და ლიტერატურის ოლიმპიადა 18 და 19 ნოემბერს ონლაინ რეჟიმში ჩატარდა

ქვეყნები, სადაც ყოფაქცევისთვის ნიშანი იწერება 

შემოდგომის სეზონი ქართული ენისა და ლიტერატურის ოლიმპიადით იწყება

სიახლეები
საზოგადოება