მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„ახალი სკოლის მოდელის“ მიხედვით განათლების რეფორმაზე და მასში მასწავლებელთა მნიშვნელოვან როლზე კიდევ ერთხელ ისაუბრა მასწავლებელთა, პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა ბერიკა შუკაკიძემ. მისი თქმით, მთავარი პრინციპი ის არის, რომ სასწავლო პროცესში ყველა ბავშვი იყოს ჩართული, ხოლო მასწავლებელი სტანდარტული მარწუხებისგან განთავისუფლდეს.
„როცა მოსწავლეს სკოლაში მისვლა უხარია და მასწავლებელს უხარია და ბავშვი 45 წუთის გასვლას ვერ გრძნობს, ეს არის პოპულარულ ენაზე განათლების რეფორმის განმარტება.
„ახალი სკოლის მოდელის“ უმთავრესი ამოცანა ის არის, რომ მასწავლებელი გაანთავისუფლოს ე.წ. სტანდარტული მარწუხებისგან და მან თავისუფლად იგრძნოს გაკვეთილზე თავი. აღარ იყოს კონცენტრირებული რომ მაგალითად პითაგორას თეორია მაინცდამაინც ერთ გაკვეთილში უნდა ჩაატიოს, რაღაც მასალა ახსნას „გადაურბინოს“ უხეშად რომ ვთქვათ ამ მასალას და ისე გაიაროს ეს ყველაფერი. რაც ყველაზე მთავარია, ეს არის მოსწავლის ინდივიდუალურ საჭიროებაზე მორგებული და კონცენტრირებული. „ახალი სკოლის მოდელში“ ერთ ერთი ფუძემდებლური პრინციპი ის არის, რომ ყველა ბავშვი იყოს ჩართული სასწავლო პროცესში“,- აღნიშნავს შუკაკიძე.
კითხვაზე არის თუ არა სისტემა მზად ასეთი რეფორმისთვის, ბერიკა შუკაკიძე პასუხობს, რომ „ეს ყველაფერი გადის მასწავლებელზე“.
„მაგრამ მხოლოდ მასწავლებლის როლი არ არის მთავარი, მშობელი რომ ბავშვს სკოლაში მოიყვანს და მერე მის ამბავს სასწავლო წლის ბოლომდე აღარ კითხულობს... მშობელმაც უნდა იტვირთოს გარკვეული პასუხისმგებლობა ამ რეფორმაში და ბუნებრივია, სახელმწიფომაც, მაგრამ მასწავლებლის როლი მაინც ყველაზე მნიშვნელოვანია“, - აღნიშნავს ბერიკა შუკაკიძე.
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
აღნიშნულთან დაკავშირებით ირაკლი კობახიძემ განაცხადა, რომ „საინტერესო იქნება ამ საკითხის შესაწვლა“
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
ღონისძიებას ხელმძღვანელობდა მშობლიური ენის პედაგოგი - ოვსანნა ქეთციანი
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“