სიახლეები
სიახლეები

ვაქცინების უნდობლობა მნიშვნელოვნად იმოქმედებს COVID-19-ის დამარცხებაზე - Unicef ქვეყნებს სკოლებში ფსიქიკური მომსახურების გაფართოებისკენ მოუწოდებს
19-02-2021
-
+


ვაქცინებისადმი გლობალური ნდობის აღდგენა, ახალგაზრდების ფსიქიკური ჯანმრთელობისა და კეთილდღეობის პრობლემების მოგვარება, დისკრიმინაციის წინააღმდეგ ბრძოლა და ციფრული საშუალებებზე არათანაბარი წვდომის გადალახვა ბავშვებისთვის ყველაზე დიდი შესაძლებლობებია, რომლებიც COVID-19-ის პანდემიამ საერთაშორისო საზოგადოებას დაანახა - ნათქვამია, გაეროს ბავშვთა ფონდის აღმასრულებელი დირექტორს ჰენრიეტა ფორეს ყოველწლიურ ღია წერილში.

როგორც ჰენრიეტა ფორე აღნიშნავს, რომ ვაქცინების მიმართ უნდობლობა მნიშვნელოვან გავლენას მოახდენს COVID-19-ის დაძლევის შესაძლებლობაზე.

„ვაქცინების შეძენის, ტრანსპორტირებისა და მიწოდების მიზნით მთავრობებთან, პარტნიორებთან და დონორებთან თანამშრომლობის პროცესში, ჩვენ ამავე დროს უნდა დავნერგოთ ნდობა ვაქცინების მიმართ, რომ საზოგადოებამ ის მიიღოს. ნდობის გარეშე, ვაქცინები მხოლოდ ძვირადღირებული ფლაკონებია ექიმის კაბინეტში“,- წერს ფორე.

ფსიქიკურ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებით კი აღნიშნავს, რომ COVID-19-ით გამოწვეული კრიზისის პირობებში ბავშვებსა და ახალგაზრდებში ფსიქიკური ჯანმრთელობის დარღვევის შემთხვევების რაოდენობა შემაშფოთებლად გაიზარდა. ის მოუწოდებს საერთაშორისო საზოგადოებას უფრო მეტი გააკეთოს ამ პრობლემის გადასაჭრელად.

„ქვეყნებმა მის დასაძლევად ისეთი მოცულობის ინვესტიციები უნდა ჩადონ, როგორსაც ის იმსახურებს. მათ მკვეთრად უნდა გააფართოონ ფსიქიკური მომსახურება, გაზარდონ ახალგაზრდების მხარდაჭერა თემებსა და სკოლებში და შექმნან მშობელთა მხარდაჭერის პროგრამები რათა მოწყვლადი ოჯახების ბავშვებმა საჭირო დახმარება და დაცვა მიიღონ“, -  წერს ის.  

ციფრული საშუალებების არათანაბარი წვდომის შესახებ ფორე აღნიშნავს, რომ გლობალურმა შეზღუდვებმა ეს პრობლემა კიდევ უფრო გაამწვავა.

2020 წელს სკოლების დახურვის პიკის დროს, მსოფლიოს სკოლის მოსწავლეების დაახლოებით 30 პროცენტს დისტანციურ სწავლებაზე ხელი არ მიუწვდებოდა - ეს სავარაუდოდ იგივე ბავშვები არიან, ვისაც ხარისხიანი განათლების მიღების საშუალება ისედაც არ ჰქონდა.

თავის ღია წერილში ფორე მოგვიწოდებს, გადავხედოთ განათლების სისტემებს და ციფრული უთანასწორობა დავძლიოთ, რათა ციფრული საშუალებები გამოყენებული იყოს განათლების გაუმჯობესებისა და მომავალში ნახტომისებური წინსვლის მისაღწევად.

„პროცესში საერთაშორისო საზოგადოებამ ხელი უნდა შეუწყოს ჩართულობას აღდგენის პროცესში, რომლის დროსაც პრიორიტეტი ბავშვების კეთილდღეობაში ინვესტირებას მიენიჭება“, - წერს ფორე.


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
სიახლეები
პირველკლასელთა საყოველთაო რეგისტრაცია 20 მაისს დაიწყება - რჩევები მშობლებს
მეთორმეტე კლასის მოსწავლეების წლიური შეფასება - საბოლოო ვადები და ინსტრუქცია პედაგოგებისთვის
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
საბაზო საფეხურის ხანგრძლივობა იზრდება და სავალდებულო განათლების მიღება 10 წლიანი ხდება - დეტალური ინფორმაცია
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
საინტერესო
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
სიახლეები
საზოგადოება