სიახლეები
სიახლეები

„განათლების რეფორმა უკიდურესად გრძელვადიანია და პირველად შედეგებს 3-5 წლის შემდეგ დავინახავთ“ - გახარია
23-12-2020
-
+


დღეს, მე-10 მოწვევის პარლამეტში პრემიერ-მინისტრობის კანდიდატს გიორგი გახარიას მოუსმინეს, რის შემდგომაც მან „ქართული ოცნების“ დეპუტატების კითხვებს უპასუხა.

განათლების კომიტეტის თავმჯდომარის მოადგილის შალვა პაპუაშვილის კითხვაზე: რა რეფორმები განხორციელდება განათლების სფეროში მომდევნო 4 წლის განმავლობაში? - გიორგი გახარიამ აღნიშნა, რომ განათლების სფეროში მიმდინარე რეფორმები უკიდურესად გრძელვადიანია და მისი პირველადი შედეგების დანახვა მხოლოდ სამი, ხუთი წლის შემდგომ არის შესაძლებელი.

გახარიამ კონკრეტულ რეფორმებზე საუბრისგან თავი შეიკავა, თუმცა ყურადღება გაამახვილა, რომ განათლების ხარისხი პირდაპირ არის დამოკიდებული ეკონომიკურ განვითარებაზე და რომ მხოლოდ ხარისხიანი განათლება მისცემს საშუალებას საქართველოს მოქალაქეებს იყვნენ კონკურენტუნარიანები ევროატლანტიკურ სივრცეში.

„განათლება არის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი სფერო. განათლება მოიცავს ბევრ მიმართულებას და პირდაპირ ზეგავლენას ახდენს ეკონომიკურ განვითარებაზე. როგორ შეიძლება ცოდნაზე დამყარებულ ეკონომიკურ განვითარებაზე საუბარი თუ განათლების სისტემა არ არის მზად, რომ ამ გამოწვევებს უპასუხოს? - მარტივი ამოცანაა.

ყველას კარგად გვესმის, რომ საქართველო სამწუხაროდ, ჯერ კიდევ ეკონომიკურად საკმაოდ სუსტი ქვეყანაა. მიუხედავად ამისა, სრულად ვიაზრებთ სახელმწიფოს სოციალურ პასუხისმგებლობას: იზრუნოს პირველ რიგში იმ ადამიანებზე, რომლებსაც ეს სჭირდება, მეორეს მხრივ ყველაფერი გააკეთოს იმისთვის, სხვა მოქალაქეებს შეუქმნას ყველანაირი პირობა, რომ ადამიანური კაპიტალის განვითარება მოხდეს მაქსიმალურად ეფექტურად.

იმისათვის, რომ საქართველოს მოქალაქე და ჩვენი ადამიანური კაპიტალი იყოს კონკურენტუნარიანი იმ განზომილებაში საითაც მივისწრაფით, ვგულისხმობ, ევროატლანტიკურ მიმართულებას. ამის გაკეთება პირველ რიგში ხარისხიან განათლებაზე წვდომით შეიძლება. თუმცა, როცა განათლების რეფორმაზე ვსაუბრობთ, ასევე უნდა გვესმოდეს, რომ ეს არ არის 2-3 წლიანი რეფორმა. ეს არის უკიდურესაც გრძელვადიანი რეფორმა, რომელის პირველ ხელშესახებ შედეგს ჩვენ 3-5 წლის შემდგომ ვნახავთ“, - აღნიშნა გიორგი გახარიამ.

პრემიერ-მინისტრობის კანდიდატმა საშუალო, პროფესიული და უმაღლესი განათლების საფეხურებზე ისაუბრა:

საშუალო განათლება არის ფუნდამენტი, სადაც რეფორმირების მნიშვნელობა მთავრობისა და სახელმწიფოს მიერ არის უკიდურესად მნიშვნელოვანი – დაწყებული მასწავლებლიდან დამთავრებული ინფრასტრუქტურით, საგანმანათლებლო ტექნოლოგიებით და ასე შემდეგ. შემდეგია, პროფესიული განათლება – აქ უნდა გავხსნათ კარები და მაქსიმალურად გამოვიყენოთ ჩვენი პარტნიორების გამოცდილება. ძირითადი მიზანი მარტივი უნდა იყოს: ბაზრის მოთხოვნის და პროფესიული განათლების მაქსიმალური თანხვედრა. რაც შეეხება უმაღლეს განათლებას - უმაღლეს განათლებაში პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, ეს არის ჩვენი ქვეყნის უმაღლესი განათლების სისტემის ინტეგრირება განათლების ევროპულ სისტემასთან, ეს მოგვცემს პირველ რიგში რესურსების ეკონომიის და მეორე რიგში სწრაფი შედეგების მიღწევის შესაძლებლობას“, - განაცხადა პრემიერობის კანდიდატმა.

იხილეთ ასევე: „სანამ ანაზღაურება ღირსეული გახდება, კიდევ გარკვეული დრო დაგვჭირდება“ - პედაგოგებზე პრემიერობის კანდიდატმა ისაუბრა


კომენტარები


ეტალონი
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
ღონისძიების შედეგად გამოვლინდება, 2024 წლის ონის „ეტალონი გუნდი“
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ამბროლაურს ესტუმრა
სიახლეები
ჩანიშნული შემაჯამებლები და გაკვეთილები უქმდება - ინფორმაცია მასწავლებლებისთვის უქმე დღესთან დაკავშირებით
სკოლებსა და ბაღებში სწავლა შეწყდება - 17 მაისი უქმე დღედ გამოცხადდა
განათლების მინისტრის ახალი ბრძანება - ვის ეხება დოკუმენტი
„კატეგორიულად ვემიჯნებით ცენტრის განცხადებას, რომლითაც ჩრდილი ადგება ახალგაზრდობის ნათელ, გულწრფელ და სამართლიან პროტესტს“ - EQE -ს თანამშრომლები 
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ანის საჯარო სკოლაში მოსწავლეთა ეკოცნობიერების ამაღლებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა
სკოლაში მოსწავლის წარმატება ახარებთ და მას მწვერვალების დაპყრობას უსურვებენ
საინტერესო
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
სიახლეები
საზოგადოება