მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„ვინც“ თუ „რომელიც“? - ამ წევრ-კავშირების გამოყენებისას ძალიან ხშირია შეცდომები. არსებობს გრამატიკული წესი, რომელიც აუცილებლად უნდა გავითვალისწინოთ მსგავსი წინადადებების წარმოთქმისას.
მოცემული ოთხი წინადადებიდან ორი გრამატიკულად არასწორია.
თქვენი აზრით, რომელია სწორი?
შენ ხარ ის ადამიანი, რომელმაც კარგად იცის, რა უნდა.
შენ ხარ ის ადამიანი, ვინც კარგად იცის, რა უნდა.
..............................................................................
შენ ხარ ის, რომელმაც კარგად იცის, რა უნდა.
შენ ხარ ის, ვინც კარგად იცის, რა უნდა.
რომელი წინადადებებია სწორი და რა უნდა ვიცოდეთ, რომ არ დავუშვათ გრამატიკული შეცდომები? - პასუხი შემდეგია:
შეგახსენებთ, რომ „ვინც“ და „რომელიც“ წევრ - კავშირებია. წევრ - კავშირს კი ვუწოდებთ ისეთ სიტყვას, რომელიც წინადადების წევრიც (ამ შემთხვევაში ქვემდებარე) არის და კავშირიც. სწორედ ამიტომ ეწოდება მას ორმაგი სახელი.
თუ მთავარი წინადადების ასახსნელი სიტყვა მხოლოდ ნაცვალსახელითაა გადმოცემული, წევრ - კავშირად უნდა გამოვიყენოთ „ვინც“ (ის-ვინც ან ის-რაც).
სწორია: შენ ხარ ის, ვინც კარგად იცის, რა უნდა.
თუ მთავარი წინადადების ასახსნელი სიტყვა არსებითი სახელია, მაშინ წევრ-კავშირად უნდა გამოვიყენოთ „რომელიც“.
სწორია: შენ ხარ ის ადამიანი, რომელმაც კარგად იცის, რა უნდა.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
სკოლებისა და უმაღლესების ავტორიზაციის ვადებს ცვლილებები შეეხებათ? - კანონში ცვლილებების განათლების კომიტეტი განიხილავს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
სკოლის დირექცია სასკოლო საზოგადოებას სასწავლო პროცესის განახლებას კიდევ ერთხელ ულოცავს
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი