სიახლეები
სიახლეები

„სკოლებისა და ბაღების სანიტარულ-ჰიგიენური მდგომაროება გამოწვევად რჩება“ - სახალხო დამცველი
17-01-2019
-
+


სახალხო დამცველმა, ნინო ლომჯარიამ პარლამენტის რეგიონული პოლიტიკისა და თვითმმართველობის კომიტეტის სხდომაზე ადგილობრივ თვითმმართველობებში ადამიანის უფლებათა დაცვის მდგომარეობის შესახებ მოხსენება წარადგინა.

პარლამენტმა, სახალხო დამცველის 2017 წლის ანგარიშის საფუძველზე, მუნიციპალიტეტის ორგანოების მიმართ 27 სხვადასხვა დავალება გასცა ადამიანის უფლებებთან დაკავშირებული პრობლემების აღმოსაფხვრელად.

თავის მოკლე მიმოხილვაში  ნინო ლომჯარიამ ყურადღება გაამახვილა სკოლებისა და სკოლამდელი დაწესებულებების ინფრასტრუქტურასა და სანიტარულ-ჰიგიენურ მდგომარეობაზე; საბავშვო ბაგა-ბაღების არასაკმარის რაოდენობასა და აღმზრდელთა კვალიფიკაციაზე; სასწავლო-სააღმზრდელო დაწესებულებების შენობათა დიდი ნაწილის რეაბილიტაციის, ინვენტარის განახლების, წყალმომარაგების სისტემების მოწესრიგების აუცილებლობაზე.

„2017 წელს 94 სკოლა წყლის გარეშე ფუნქციონირებდა. განსაკუთრებით მწვავე მდგომარეობა კი სოფლისა და მაღალმთიანი რეგიონის სკოლებშია. გამოწვევად რჩება სკოლების ინფრასტრუქტურა და სანიტარულ-ჰიგიენური მდგომაროება. 2017 წელს 94 სკოლას წყალი საერთოდ არ მიეწოდებოდა, 2018 წელს სახალხო დამცველი აპარატის მიერ ჩატარებული მონიტორინგის მიხედვით, სკოლის სანიტარულ-ჰიგიენური ობიექტები მოქმედი და ტექნიკურად სრულად გამართული 108 საჯარო სკოლიდან მხოლოდ 18 საჯარო სკოლაში იყო.

ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოებმა ხელი უნდა შეუწყონ წყალმომარაგების სისტემის გაუმჯობესებას და წყლის სისტემის ხარისხის ამაღლებას. განსაკუთრებული ყურადღება უნდა მიექცეს სოფლებსა და მაღალმთიან რეგიონებში მცხოვრებ მოსახლეობასა და ბავშვებისთვის წლის მისაწვდომობის უზრუნველყოფის საკითხს...

სკოლამდელი განათლების სფეროში მთავარ გამოწვევად რჩება საბავშვო ბაგა-ბაღებში ინფრასტრუქტურული პრობლემები, აღმზრდელთა კვალიფიკაცია და დაწესებულებებში სანიტარულ-ჰიგიენური პირობების მოწესრიგების საკითხი. არასაკმარისია საბავშვო ბაგა-ბაღების რაოდენობა. რეგიონებში არსებულ საბავშვო ბაღებში მნიშვნელოვანი პრობლემები იკვეთება დაწესებულებების ინფრასტრუქტურული გარემოს, სანიტარულ-ჰიგიენური პირობებისა და სასწავლო სააღმზრდელო ინვენტარის მიწოდება განახლების მიმართულებით. დაწესებულებების მნიშვნელოვანი ნაწილი სარეაბილიტაციო და არასათანადო პირობებში ფუნქციონირებს. მოსაწესრიგებელია წყალმომარაგების სისტემები. კვლავ პრობლემას წარმოადგენს ბაგა-ბაღების გეოგრაფიული ხელმისაწვდომობა“, - განაცხადა ნინო ლომჯარიამ.


კომენტარები


ეტალონი
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
ღონისძიების შედეგად გამოვლინდება, 2024 წლის ონის „ეტალონი გუნდი“
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ამბროლაურს ესტუმრა
სიახლეები
„კატეგორიულად ვემიჯნებით ცენტრის განცხადებას, რომლითაც ჩრდილი ადგება ახალგაზრდობის ნათელ, გულწრფელ და სამართლიან პროტესტს“ - EQE -ს თანამშრომლები 
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
„ადმინისტრაცია ვალდებულია უწყვეტად წარმართოს სასწავლო პროცესი, რათა არ დაირღვეს ავტორიზაციის სტანდარტი“ - EQE მოსწავლე-სტუდენტების გაფიცვაზე
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
„ვისაც შეუძლია დაალაგოს თავისი ქვეყანა,მას შეუძლია იყოს ყველაფერში წარმატებული“, - მოსწავლეები დათო ტურაშვილი ამ სიტყვების ირგვლივ გაერთიანდნენ 
ქარხნის საამქროებმა და იქ ნანახმა პროცესებმა მოსწავლეთა დიდი მოწონება დაიმსახურა
აღსანიშნავია, რომ სკოლაში საზეიმო განწყობას შესაბამისი დეკორაციითა და ბუშტებით მორთული გარემო კიდევ უფრო ამაღლებდა
კვირეულის ფარგლებში, პირველი კლასის მოსწავლეები დედამიწის დღის დაწესების ისტორიასა და დანიშნულებას გაეცნენ
აქტივობების მიმდინარეობაში ყველა დიდი მონდომებითა და ხალისით ჩაერთო
საინტერესო
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
სიახლეები
საზოგადოება