სიახლეები
სიახლეები

ქართულის საგამოცდო პროგრამა შემცირებულია, ნახეთ რომელი ნაწარმოებებია ამოღებული
26-11-2024
-
+


განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრის, ალექსანდრე წულაძის ბრძანებით დამტკიცდა 2025 წლის საგამოცდო პროგრამები. აღსანიშნავია, რომ ქართული ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამა მნიშვნელოვნადაა შეცვლილი და შემცირებული შარშანდელ პროგრამასთან შედარებით. 

უფრო კონკრეტულად: 2025 წლის პროგრამაში გვხდება სულხან საბა ორბელიანის „სიბრძნე სიცრუისა“: ლეონის თავგადასავალი, მაშინ, როცა შარშან აბიტურიენტებს მოეთხოვებოდათ სცოდნოდათ: „სიბრძნე-სიცრუისა“, მემკვიდრის აღზრდის ამბავი; ლეონის თავგადასავალი. იგავ-არაკები: „მეფე ხორასნისა“, „ძუნწი და ვაჭარი“, „უგუნური მცურავი“, „სამნი ბრმანი“, „მეფუნდუკე და დიდვაჭარი“.

ცვლილება შეეხო დავით გურამიშვილის შემოქმედებასაც -  წელს დარჩენილია დავითიანი - ქართლის ჭირი, ხოლო 2024 წელს მოცემული იყო: „დავითიანი“: „სწავლა  მოსწავლეთა“, „ქართველ  უფალთა მეგვარტომობის  იგავი“, „მოთქმა  ხმითა თავ-ბოლო ერთი“, „ქართველთა და კახთაგან  თავიანთ უფალთად შეორგულება“, „საწყაულის მოწყვა ღვთისაგან“, „დავით გურამისშვილის ლეკთაგან  დატყოება“, „ოდეს  დატყოებულმან ურჯულოს ქვეყანას საყვარლის სახე და სურათი ვეღარა ნახა, ამისი მოთქმა დავითისაგან“, „ტყვეობითგან გაპარვა დავითისა“, „შველა ღვთისაგან დავითისა. ტყვეობიდან გამოსვლა სარუსეთოში“, „დავით გურამისშვილისაგან საწუთოს სოფლის სამდურავი“.    

აღარ გვხვდება ალექსანდრე ჭავჭავაძის „გოგჩა“, ხოლო გრიგოლ ორბელიანის შემოქმედებიდან დარჩენილია მხოლოდ „თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში “(შარშან იყო ლექსები: „თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში“, „საღამო გამოსალმებისა“, „პასუხი შვილთა“).

რაც შეეხება ნიკოლოზ ბარათაშვილს, მისი შემოქმედებიდან შარშან აბიტურიენტები აბარებდნენ შემდეგ ნაწარმოებებს: „არ უკიჟინო, სატრფოო...“, „მერანი“, „ცისა ფერს“, „ფიქრნი მტკვრის პირას“, „შემოღამება მთაწმინდაზე“, „ხმა იდუმალი“, „სულო ბოროტო“, „ვპოვე ტაძარი“; პოემა „ბედი ქართლისა“, ხოლო წელს დატოვებულია: „მერანი“, „ფიქრნი მტკვრის პირას“, „შემოღამება მთაწმინდაზედ“, პოემა „ბედი ქართლისა“.

შემცირებულია წარმოდგენილი ილია ჭავჭავაძის შემოქმედებაც: - „ბედნიერი ერი“, „პასუხის  პასუხი“, „ჩემო  კალამო“;  „განდეგილი“, „აჩრდილი“ - VII  თავი; „კაცია-ადამიანი?!“, „მგზავრის  წერილები“, „ოთარაანთ  ქვრივი“, „რა  გითხრათ, რით გაგახაროთ?“ - ამ ჩამონათვალიდან დარჩენილია მხოლოდ: „კაცია-ადამიანი?!“, “მგზავრის წერილები“, “ოთარაანთ ქვრივი“ „რა გითხრათ? რით გაგახაროთ?“.

აღარ გვხვდება აკაკი წერეთლის „აღმართ-აღმართ“, „სულიკო“, „ქებათა ქება (სხვებმა 
სვან ღვინო...)“; მისი შემოქმედებიდან დარჩენილია „თორნიკე ერისთავი“, „გამზრდელი“, „განთიადი“.

ვაჟა ფშაველას რაც შეეხება, აბიტურიენტებს მოუწევთ იცოდნენ: „ჩემი ვედრება“, „კაი ყმა“, „ალუდა ქეთელაური“, „სტუმარ მასპინძელი“, მოთხრობა; ხოლო „რამ შემქმნა ადამიანად“, „იას უთხარით ტურფასა“, „ბახტრიონი“, „ამოდის, ნათდება“; პუბლიცისტური წერილი „კოსმოპოლიტიზმი და პატრიოტიზმი“ ამოღებულია.

გალაკტიონის ტაბიძის შემოქმედებიდან დარჩენილია - „ქებათა ქება ნიკორწმინდას“, „თოვლი“, „მე და ღამე“, „მთაწმინდის  მთვარე“, „სილაჟვარდე  ანუ  ვარდი  სილაში“, „შერიგება“ და აღარ გვხვდება „მშობლიური ეფემერა“.

აღარ გვხვდება პაოლო იაშვილის „პოეზია“, ხოლო ლეონიძის ორი ლექსიდან „ნინოწმინდის ღამე“, „ყივჩაღის პაემანი“, დარჩენილია მხოლოდ უკანასკნელი.

ანა კალანდაძის „მკვდართა მზე ვარ“ კი შეცვლილია ლექსით „ვაჟაო, დილის მზის სხივო...“

ასევე აღარ გვხვდება პოლკარბე კაკაბაძის „ყვარყვარე თუთაბერი“, ალექსანდრე ყაზბეგის „ხევისბერი გოჩა“.

ქართულის საგამოცდო პროგრამაში შეტანილ ცვლილებებზე განათლების სამინისტრო განმარტებას აკეთებს

2025 წლის ეროვნული გამოცდების პროგრამები ცნობილია - NAEC


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

KIU-ში საჯარო ლექცია – „ხელოვნური ინტელექტი ფინანსურ ანგარიშგებასა და განათლებაში‘‘ გაიმართა

ელექტრონულ ჟურნალში მუშაობა დროებით შეიზღუდება - EMIS 

მასწავლებელთა გამოცდებთან დაკავშირებით კანონში ცვლილებები შედის - დეტალები

ტერმინები, რომელიც ბაღის ხელმძღვანელებმა და აღმზრდელ-პედაგოგებმა უნდა იცოდნენ

საკითხები და მიმართულებები რომლებსაც საკოორდინაციო საბჭო განიხილავს 

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მოსწავლეებმა პრეზენტაციაზე საინტერესოდ ისაუბრეს საბინადრო გარემოში მცხოვრებ ორგანიზმებზე

სკოლის დირექცია მადლობას უხდის მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს გაწეული შრომისათვის

საინტერესო

სოციალური ქსელების უსაფრთხო გამოყენება ბავშვის განვითარების ნაწილია 

განსაზღვრეთ თქვენი მიზნები და ტესტირების შედეგად გააანალიზეთ გახვედით თუ არა სასურველ შედეგზე

პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის 

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“
სიახლეები
საზოგადოება