მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ახალი, 2024-2025 სასწავლო წლის დაწყებამდე გთავაზობთ, საათობრივი ბადეს არაქართულენოვანი საჯარო სკოლების/სექტორების დაწყებითი, საშუალო და საბაზო საფეხურებისთვის.
საათობრივი ბადე არაქართულენოვანი საჯარო სკოლების/სექტორების დაწყებითი საფეხურისთვის:
N |
საგანი |
I კლასი |
II კლასი |
III კლასი |
IV კლასი |
V კლასი |
VI კლასი |
||||||
|
|
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
|
სახელმწიფო ენა |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
ქართული ენა (არაქართულენოვანი
სკოლებისთვის/სექტორებისთვის) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
მათემატიკა |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
მათემატიკა |
4/5 |
4/5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
|
ეთნიკური უმცირესობების ენები |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
ეთნიკური უმცირესობების ენა |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
|
უცხოური ენები |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
პირველი უცხოური ენა |
0 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
5 |
მეორე უცხოური ენა |
|
|
|
|
|
|
|
|
0-2 |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
|
საზოგადოებრივი მეცნიერებები |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
მე და საზოგადოება |
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
7 |
ჩვენი საქართველო |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
3 |
3 |
|
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
ბუნებისმეტყველება |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
ტექნოლოგიები |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
კომპიუტერული ტექნოლოგიები |
0/1 |
0/1 |
0/1 |
0/1 |
0/1 |
0/1 |
0/1 |
0/1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
ესთეტიკური აღზრდა |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
11 |
მუსიკა |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
ფიზიკური აღზრდა და სპორტი |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
ფიზიკური აღზრდა |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
13 |
ჭადრაკი |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
სულ კვირეული საათობრივი დატვირთვა |
23-25 |
25-27 |
25-28 |
25-28 |
27-30 |
27-30 |
27-30 |
27-30 |
29-31 |
29-31 |
29-31 |
29-31 |
შენიშვნა:
· I კლასში კომპიუტერული ტექნოლოგიების სწავლებას სკოლა თავად წყვეტს; თუ სკოლა ასწავლის კომპიუტერულ ტექნოლოგიებს, მათემატიკას ეთმობა კვირაში 4 საათი.
· II, III და IV კლასებში საგანი „კომპიუტერული ტექნოლოგიები“ ერთსაათიანი კვირეული დატვირთვით 2023-2024 სასწავლო წლიდან იმ სკოლებისთვის ხდება სავალდებულო, ვისაც შესაბამისი კადრი ჰყავს.
· I და II კლასებში სკოლისთვის ჭადრაკი იმ შემთხვევაში არის სავალდებულო, თუკი ჰყავს შესაბამისად მომზადებული მასწავლებელი.
საათობრივი ბადე არაქართულენოვანი საჯარო სკოლების/სექტორების საბაზო საფეხურისთვის:
კლასები |
VII
კლასი |
VIII
კლასი |
IX კლასი |
||||
საგნები |
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
|
სახელმწიფო
ენა |
|||||||
1 |
ქართული ენა (არაქართულენოვანი
სკოლებისთვის/სექტორებისთვის) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
მათემატიკა |
|||||||
2 |
მათემატიკა |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
ეთნიკური
უმცირესობების ენა |
|||||||
3 |
ეთნიკური უმცირესობების ენა |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
უცხოური
ენები |
|||||||
4 |
პირველი უცხოური ენა |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
5 |
მეორე უცხოური ენა |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
საზოგადოებრივი
მეცნიერებები |
|||||||
6 |
ისტორია |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
7 |
გეოგრაფია |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
სამოქალაქო განათლება |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
საბუნებისმეტყველო
მეცნიერებები |
|||||||
9 |
ბიოლოგია |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
10 |
ქიმია |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
11 |
ფიზიკა |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
ესთეტიკური
აღზრდა |
|||||||
12 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
13 |
მუსიკა |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
სპორტი |
|||||||
14 |
ფიზიკური აღზრდა და სპორტი |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
სულ
საათების მინიმალური რაოდენობა |
32 |
32 |
32 |
32 |
33 |
33 |
შენიშვნა: არაქართულენოვან სკოლებში/სექტორებზე ჯამური საათობრივი დატვირთვა არ უნდა აღემატებოდეს კვირაში 35 საათს.
საათობრივი ბადე არაქართულენოვანი საჯარო სკოლების/სექტორების საშუალო საფეხურისთვის
კლასები |
X კლასი |
XI კლასი |
XII კლასი |
||||
საგნები |
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
I ს |
II ს |
|
სახელმწიფო ენა |
|||||||
1 |
ქართული ენა
(არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
მათემატიკა |
|||||||
2 |
მათემატიკა |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
ეთნიკური უმცირესობების ენა |
|
|
|
|
|
|
3 |
ეთნიკური უმცირესობების ენა |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
3-5 |
უცხოური ენები |
|||||||
4 |
პირველი უცხოური ენა |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
5 |
მეორე უცხოური ენა |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
0-2 |
საზოგადოებრივი მეცნიერებები |
|||||||
6 |
ისტორია |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
7 |
საქართველოს ისტორია |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
გეოგრაფია |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
9 |
მოქალაქეობა |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები |
|||||||
10 |
ბიოლოგია |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
11 |
ფიზიკა |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
12 |
ქიმია |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
სპორტი |
|||||||
13 |
ფიზიკური აღზრდა და
სპორტი |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
არჩევითი საგნები |
|||||||
14 |
არჩევითი საგანი |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
საათების მინიმალური რაოდენობა |
33 |
33 |
33 |
32 |
33 |
31 |
|
პროექტი სამოქალაქო განათლებაში |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
პროექტი სახვით
და გამოყენებით ხელოვნებაში / მუსიკაში |
1 |
1 |
1 |
1 |
საშუალო საფეხურის საათობრივი ბადე XI კლასისთვის ამოქმედდება 2024-2025 სასწავლო წლიდან, XII კლასისთვის – 2025-2026 სასწავლო წლიდან.
შენიშვნა:
მოსწავლემ მე-10 კლასში სახელოვნებო ბლოკის ორი პროექტიდან უნდა აირჩიოს ერთ-ერთი პროექტი: ან სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში, ან მუსიკაში; თუ X კლასში აირჩია პროექტი სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში, XI კლასში (მომდევნო სასწავლო წლიდან) აირჩევს პროექტს მუსიკაში ან პირიქით.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ეროვნულ სასწავლო გეგმაში პუნქტობრივად არის გაწერილი კლასისა და საფეხურის დაძლევის წინაპირობები
„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე
„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა
„წელს 6 კურსდამთავრებული გვყავს და მათ შორისაა ჩემი შვილი“
ის განსაკუთრებით ცნობილია განათლების შესახებ თავისი მოსაზრებებითა და თავისი რადიკალური მიდგომით დისციპლინის, ტრადიციული სწავლისა და აკადემიური სტანდარტების მიმართ