სიახლეები
სიახლეები

„ღია წრე“, „ბრაზის თერმომეტრი“, „მადლიერების ყულაბა“ - სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი პრაქტიკული სტრატეგიები მასწავლებლებისთვის
26-05-2023
-
+


ბოლო წლებში თანამედროვე სკოლის ერთ-ერთ პრიორიტეტად მოსწავლის სოციალური და ემოციური განვითარება მიიჩნევა, რადგან ეს არის საზოგადოების კეთილდღეობის ერთ-ერთი მთავარი საყრდენი.

სოციო-ემოციური სწავლის შესაძლებლობის მიცემა მოსწავლისთვის ნებისმიერ საფეხურზე, ნებისმიერ კლასსა და საგანში შეიძლება.

მოსწავლე აქტიურ მოქალაქედ ჩამოყალიბდება თუ სწავლისას სოციო-ემოციური განვითარების ხელშემწყობ სტრატეგიებს გამოიყენებთ. ამგვარი სტრატეგიაა: „ბრაზის თერმომეტრი“, რომლის შედეგად: მოსწავლეები სწავლობენ, რომ გაბრაზება ბუნებრივი მოვლენაა, რომ ყველა შეიძლება გაბრაზდეს სხვადასხვა მიზეზის გამო; აცნობიერებენ, რომ ზოგჯერ გაბრაზებას განსაკუთრებით ჭარბი ემოციები ახასიათებს და ამ დროს შეიძლება ადამიანმა წონასწორობა დაკარგოს; აცნობიერებენ, რომ სხვადასხვა სიტუაციაში ბრაზის ტემპერატურამ შეიძლება ისე მოიმატოს, როგორც წყლის ტემპერატურა იმატებს ნელ-ნელა, სანამ ადუღდება.

„ბრაზის თერმომეტრი“ - საინტერესო აქტივობა, რომელიც მოსწავლეებს ემოციების მართვას ასწავლის

სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობ აქტივობებს, ტექნიკებსა და თამაშებს შორის ძალზე გავრცელებულია „მადლიერების ყულაბა“. ის ხელს უწყობს მოსწავლეებში ისეთი კომპეტენციების განვითარებას, როგორებიცაა: თვითშემეცნება; საკუთარი და სხვების ემოციების ანალიზი; პატივისცემა; ემპათია; მადლიერება; კომუნიკაცია; პროსოციალური კომპეტენცია; ყურადღება და დაკვირვება; კრიტიკული აზროვნება.

„მადლიერების ყულაბა“ - სახალისო აქტივობა, რომელიც მოსწავლეებს ემპათიის უნარს გამოუმუშავებს და სხვების პატივისცემას ასწავლის

წარმატებულ პროგრამად მიიჩნევა „ბილიკები“, რადგან ის საუკეთესო საშუალებაა: პრობლემის გაჭრისა და დაგეგმვის უნარების განვითარებისთვის; ფრუსტრაციასთან გამკლავების უნარის განვითარებისთვის; მეხსიერების გავარჯიშებისთვის; იმპულსების კონტროლის უნარის განვითარებისთვის.

სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი წარმატებული პროგრამა ასევე „ღია წრე“. მის განხორციელებაში ჩართულია სასკოლო საზოგადოების ყველა წევრი. „ღია წრე“ ეხმარება სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლებს საერთო ენის გამონახვაში; აუმჯობესებს სასკოლო კლიმატს; ეხმარება მოსწავლეებს კრიტიკული აზროვნებისა და პროსოციალური უნარების გამოყენებაში; ამცირებს ნეგატიურ ქცევას, აგრესიას, ძალადობას; აუმჯობესებს როგორც მოსწავლეთა, ასევე, მასწავლებელთა და სასკოლო საზოგადოების სხვა ზრდასრულ წევრთა სოციო-ემოციურ უნარებს; ქცევის მართვის პროაქტიული მიდგომის საფუძველზე, უზოგავს დროს მასწავლებლებს მოსწავლეთა აკადემიური მიზნების მიღწევისთვის.

პროგრამა 4R (Reading, Writing, Respect and Resolution – კითხვა, წერა, პატივისცემა და გადაწყვეტილება) მიიჩნევა სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობ ერთ-ერთ ეფექტურ მიდგომად, განსაკუთრებით, სკოლამდელი და დაწყებითი განათლების საფეხურებისთვის. პროგრამა ძირითადად ორიენტირებულია მოსწავლეთა ქცევის გაუმჯობესებაზე შემდეგი მიმართულებებით: ერთ გუნდად შეკვრა; ემოციებისა და გრძნობების აღქმა-გააზრება; მოსმენა; თავდაჯერებულობა; პრობლემის გადაჭრა; მრავალფეროვნების დაფასება და თანამშრომლობა.

სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი პრაქტიკული სტრატეგიების ცოდნა სტატუსის ამაღლების მსურველ ყველა მასწავლებელს მოეთხოვება. პედაგოგებისთვის ხელმისაწვდომია შესაბამისი ლიტერატურაც. უფრო კონკრეტულად სოციო-ემოციური სწავლის ნაბიჯებსა და აქტივობებს გაეცანით ბმულზე.


კომენტარები


ეტალონი
იხილეთ  მეორე ეტაპის მონაწილეთა სია
სახალხო პროექტის უცვლელი მხარდამჭერია საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო
გთავაზობთ კონკურსის მეორე ეტაპის ყველაზე მაღალქულიან მონაწილეთა რეიტინგს
სიახლეები
იხილეთ  მეორე ეტაპის მონაწილეთა სია
სახალხო პროექტის უცვლელი მხარდამჭერია საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო
დირექტორების ხელფასები 20 პროცენტამდე გაიზრდება - ბიუჯეტის საბოლოო ვერსია
ეროვნული გამოცდების ჩატარებისა და გრანტის განაწილების წესში ცვლილება შევიდა - ბრძანება
„საწინააღმდეგო არაფერი გვაქვს“ - მინისტრი „ეტალონის“ სატელევიზიო სივრცეში დაბრუნებაზე
პიროვნება
სკოლები
აქტივობა მოსწავლეთა თვითმმართველობის ინიციატივით ჩატარდა და მასში მონაწილეობდნენ სკოლის დირექციის წარმომადგენლები, მასწავლებლები და მოსწავლეები
სკოლის ადმინისტრაცია, მასწავლებლები მოსწავლეებს ამ დიდ წარმატებას ულოცავენ და მომავალშიც წინსვლას უსურვებენ




საინტერესო
ბავშვები კომპლექსების გარეშე პრაქტიკულად არ არსებობენ
შესაძლოა ზედმეტმა აკრძალვებმა და „დასჯამ“, უარეს შედეგებამდე მიგვიყვანოს, გამოსავალი კი, სწორედ მასწავლებელი და მისი გულახდილი საუბარი აღმოჩნდეს
ბუნებაში გამართული აქტივობების შთაბეჭდილებები მოსწავლეებს დიდხანს გაჰყვებათ, ეს მათთვის სასიამოვნო მოგონება და საინტერესო გამოცდილება იქნება
ამის დასადგენად არაერთი გამოკითხვა ჩატარებულა, საბოლოო ჯამში, ყველა, ფაქტობრივად, ერთ პასუხამდე მიდის
სიახლეები
საზოგადოება