| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

ბოლო წლებში თანამედროვე სკოლის ერთ-ერთ პრიორიტეტად მოსწავლის სოციალური და ემოციური განვითარება მიიჩნევა, რადგან ეს არის საზოგადოების კეთილდღეობის ერთ-ერთი მთავარი საყრდენი.
სოციო-ემოციური სწავლის შესაძლებლობის მიცემა მოსწავლისთვის ნებისმიერ საფეხურზე, ნებისმიერ კლასსა და საგანში შეიძლება.
მოსწავლე აქტიურ მოქალაქედ ჩამოყალიბდება თუ სწავლისას სოციო-ემოციური განვითარების ხელშემწყობ სტრატეგიებს გამოიყენებთ. ამგვარი სტრატეგიაა: „ბრაზის თერმომეტრი“, რომლის შედეგად: მოსწავლეები სწავლობენ, რომ გაბრაზება ბუნებრივი მოვლენაა, რომ ყველა შეიძლება გაბრაზდეს სხვადასხვა მიზეზის გამო; აცნობიერებენ, რომ ზოგჯერ გაბრაზებას განსაკუთრებით ჭარბი ემოციები ახასიათებს და ამ დროს შეიძლება ადამიანმა წონასწორობა დაკარგოს; აცნობიერებენ, რომ სხვადასხვა სიტუაციაში ბრაზის ტემპერატურამ შეიძლება ისე მოიმატოს, როგორც წყლის ტემპერატურა იმატებს ნელ-ნელა, სანამ ადუღდება.
„ბრაზის თერმომეტრი“ - საინტერესო აქტივობა, რომელიც მოსწავლეებს ემოციების მართვას ასწავლის
სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობ აქტივობებს, ტექნიკებსა და თამაშებს შორის ძალზე გავრცელებულია „მადლიერების ყულაბა“. ის ხელს უწყობს მოსწავლეებში ისეთი კომპეტენციების განვითარებას, როგორებიცაა: თვითშემეცნება; საკუთარი და სხვების ემოციების ანალიზი; პატივისცემა; ემპათია; მადლიერება; კომუნიკაცია; პროსოციალური კომპეტენცია; ყურადღება და დაკვირვება; კრიტიკული აზროვნება.
წარმატებულ პროგრამად მიიჩნევა „ბილიკები“, რადგან ის საუკეთესო საშუალებაა: პრობლემის გაჭრისა და დაგეგმვის უნარების განვითარებისთვის; ფრუსტრაციასთან გამკლავების უნარის განვითარებისთვის; მეხსიერების გავარჯიშებისთვის; იმპულსების კონტროლის უნარის განვითარებისთვის.
სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი წარმატებული პროგრამა ასევე „ღია წრე“. მის განხორციელებაში ჩართულია სასკოლო საზოგადოების ყველა წევრი. „ღია წრე“ ეხმარება სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლებს საერთო ენის გამონახვაში; აუმჯობესებს სასკოლო კლიმატს; ეხმარება მოსწავლეებს კრიტიკული აზროვნებისა და პროსოციალური უნარების გამოყენებაში; ამცირებს ნეგატიურ ქცევას, აგრესიას, ძალადობას; აუმჯობესებს როგორც მოსწავლეთა, ასევე, მასწავლებელთა და სასკოლო საზოგადოების სხვა ზრდასრულ წევრთა სოციო-ემოციურ უნარებს; ქცევის მართვის პროაქტიული მიდგომის საფუძველზე, უზოგავს დროს მასწავლებლებს მოსწავლეთა აკადემიური მიზნების მიღწევისთვის.
პროგრამა 4R (Reading, Writing, Respect and Resolution – კითხვა, წერა, პატივისცემა და გადაწყვეტილება) მიიჩნევა სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობ ერთ-ერთ ეფექტურ მიდგომად, განსაკუთრებით, სკოლამდელი და დაწყებითი განათლების საფეხურებისთვის. პროგრამა ძირითადად ორიენტირებულია მოსწავლეთა ქცევის გაუმჯობესებაზე შემდეგი მიმართულებებით: ერთ გუნდად შეკვრა; ემოციებისა და გრძნობების აღქმა-გააზრება; მოსმენა; თავდაჯერებულობა; პრობლემის გადაჭრა; მრავალფეროვნების დაფასება და თანამშრომლობა.
სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი პრაქტიკული სტრატეგიების ცოდნა სტატუსის ამაღლების მსურველ ყველა მასწავლებელს მოეთხოვება. პედაგოგებისთვის ხელმისაწვდომია შესაბამისი ლიტერატურაც. უფრო კონკრეტულად სოციო-ემოციური სწავლის ნაბიჯებსა და აქტივობებს გაეცანით ბმულზე.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი
„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“