მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მარიამ ჩიქობავა - სკოლამდელი და ზოგადი განათლების განვითარების დეპარტამენტის უფროსის მოადგილე, სასკოლო სახელმძღვანელოებთან დაკავშირებით რამდენიმე განმარტებას აკეთებს.
მისი განცხადებით, სახელმძღვანელოების შემუშავებაში მონაწილეობენ კერძო გამომცემლობები და საავტორო ჯგუფები; „სახელმძღვანელოს ხარისხზე ზრუნვა იწყება გრიფირების გამოცხადებისთანავე, სახელმძღვანელოებს აფასებს რეცენზენტთა ჯგუფი, რომლის შემადგენლობაში შედიან ეროვნული სასწავლო გეგმის ექსპერტი, პრაქტიკული გამოცდილების მქონე მასწავლებლები, დარგის მეცნიერები... ისინი სახელმძღვანელოებს აფასებენ მეთოდიკური, შინაარსობრივი გამართულობის კუთხით, ასევე მნიშვნელოვანია, რამდენად საინტერესოდაა მოწოდებული ტექსტები, რამდენად შეესაბამება მოსწავლეების ასაკობრივ განვითარებას, რამდენად საინტერესო დავალებებია ასახული...
გრიფირებული სახელმძღვანელოები გადაეცემა სკოლებს - სახელმძღვანელოს ირჩევს მასწავლებელი, პედაგოგები იკრიბებიან კათედრაზე, სხვადასხვა ვარიანტს განიხილავენ და იღებენ გადაწყვეტილებას.
შესაძლებელია, დროთა განმავლობაში მასწავლებელმა, კათედრამ, სკოლამ, დროთა განმავლობაში, შეცვალოს თავისი არჩევანი, თუ შეხედავს რომ სხვა ალტერნატიული სახელმძღვანელო უფრო მეტად შეესაბამება მის სტრატეგიებს, მეთოდებს, კლასის საჭიროებებს... მას შეუძლია მოგვმართოს, სამინისტროს და ჩვენ, ამ ცვლილებას დავუკმაყოფილებთ.
არ არის აუცილებელი სახელმძღვანელოში ყველა პარაგრაფის გავლა, რადგან სახელმძღვანელო არ არის სტანდარტი; მასწავლებლისთვის სავალდებულოა ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტით განსაზღვრული მიზნები, ხოლო ამ მიზნების მიღწევის გზაზე მან შეიძლება გამოიყენოს, როგორც გრიფირებული სახელმძღვანელოები, ისე სხვა დამხმარე რესურსები - ელექტრონული, ბეჭდვური... ოღონდ აქ გასათვალისწინებელია ერთი გარემოება - მასწავლებელმა არ უნდა დაავალდებულოს მშობელი, იყიდოს დამატებით რესურსი“.
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
რა ფუნქცია ექნება და რას გააკეთებს სკოლებისთვის რეგიონული განვითარების სამინისტრო
„საქართველოს მოსახლეობის უდიდესი ნაწილი არ არის ორიენტირებული იმაზე, მათმა შვილებმა სწავლა გააგრძელონ ევროპულ უნივერსიტეტებში საბაკალავრო დონეზე“...
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“